گفته می شود

 

گفته می شود شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن روز پنج‌شنبه عذرخواهی عمیق خود را به دلیل هزینه‌های غیرقانونی مربوط به برگزاری یک مهمانی شام که دفتر کارش برای هوادارانش برگزار کرده بود، اعلام کرد.  این میهمانی شام در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار شده بود و گفته می‌شود که هرکدام از میهمانان آقای آبه برای شرکت در آن ۵ هزار ین (۴۸ دلار) پرداخت کرده بودند. اما نمایندگان مخالف آقای آبه در پارلمان ژاپن اعلام کردند که هزینه برگزاری چنین جشنی آنهم در یکی از هتل‌های مجلل توکیو بیش از این رقم بوده و دفتر آقای آبه در آن زمان تفاوت قیمت را گزارش نداده و بگونه‌ای روی آن سرپوش گذاشته است.اگرچه دادستان‌های ژاپن در جریان رسیدگی به این شکایت، به دلیل کمبود شواهد، اتهامی را علیه اقای آبه مطرح نکردند، اما بطور رسمی هیرویوکی هایکاوا، دستیار ۶۱ ساله او را متهم کردند. با این وجود آقای آبه در جریان عذرخواهی رسمی خود از مردم کشورش اعلام کرد: «حتی اگر حسابداری این کار را بدون اطلاع من انجام داده باشد نیز من کاملاً خودم را از نظر اخلاقی در این ماجرا مسئول می دانم.» او افزود در آن زمان مشغول ایفای نقش به عنوان نخست‌وزیر بوده و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های مربوط به این میهمانی را به دیگران واگذار کرده و اصلا خود را درگیر نکرده است.

 

 

 

گفته می شود معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفته در واکسیناسیون واکسن‌های خارجی کرونا مشارکت نخواهیم کرد.سردار نقدی گفته ما متولی امر بهداشت و درمان کشور نیستیم و در تصمیمات تخصصی این حوزه دخالت نمی‌کنیم؛ اما با توجه به توصیه متخصصان، تشکیک‌های جدی کارشناسان دنیا و سوابق بد برخی تولیدکنندگان کنونی واکسن کرونا، به پرسنل سپاه و بسیج تزریق واکسن‌های خارجی کرونا را به دلیل مکانیسم عمل خاص آنها توصیه نمی‌کنیم.وی ادامه داد: در امر واکسیناسیون عمومی واکسن‌های وارداتی هم مشارکت نخواهیم کرد؛ البته برای عموم کشور تصمیم گیری با وزارت بهداشت است. اما اگر واکسن کرونای تولید داخل به مرحله واکسیناسیون عمومی برسد، با کمال میل حاضریم حماسه بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال را تکرار کنیم.

 

 

 

گفته می شود شریف زاده درباره خبر دیدار احمدی نژاد و محمد خاتمی گفته خبر ندارم و فکر هم نمی کنم. هرچه ما به انتخابات نزدیک می شویم شایعات زیادی شکل می گیرد که خیلی هایش خلاف واقع است و فقط برای گرم کردن بازار انتخابات و اهداف دیگر مطرح می شوند. در زمان انتخابات مجلس یازدهم هم مطرح شد که آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف ۴ دیدار با یکدیگر داشتند و درباره کاندیداها بحث کردند که چه کسانی بیایند، در حالیکه همه اش کذب بود. حالا نیز شاید به خاطر کاهش واهمه از مشارکت مردم، چنین چیزهایی برای گرم کردن بازار انتخابات مطرح می شود.

 

 

گفته می شود رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی به پایان راه خود رسیده است گفته افتتاح‌های اخیر ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواستند ایران را تعطیل کنند.آنها در تصورات خامشان می‌خواستند مردم را در صف‌های طولانی گرفتن نان قرار دهند.

 

 

گفته می شود وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در خصوص حملات راکتی به سفارت واشنگتن در بغداد پاسخ داد.ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: ترامپ از یک عکس بی‌ارزش برای اتهام‌زنی به ایران استفاده می‌کند.دفعه قبل، ایالات متحده با ادعای ساختگی تسلیحات کشتار جمعی منطقه ما را نابود کرد، ۷ تریلیون دلار به باد داد و موجب تلفات ۵۸۹۷۶ آمریکایی شد.این بار به مراتب بدتر خواهد بود. ترامپ مسئول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روزهای پایانی کارش خواهد بود.

 

 

 

گفته می شود «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران گفته آخرین وصیت‌نامه شرعی آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به سال ۱۳۷۹ است.به دلیل زنده بودن برنامه (جهان‌آرا) و طرح سوال درباره وصیت‌نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از پاسخم درباره وصیت‌نامه برداشت اشتباهی صورت گرفته است.با توجه به رفاقت و همکاری طولانی میان آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله خامنه‌ای، مکاتبات متعددی میان آنها صورت گرفته است که از جمله آن، آیت الله هاشمی در چندسال پایانی عمر، مشغول تحریر نامه مشروح به آیت الله خامنه‌ای بعنوان دوست و همراه شصت ساله در مبارزه و انقلاب بودند که البته با رحلت ایشان این نامه ناتمام ماند و بنده به رسم امانت آن را تحویل رهبرانقلاب دادم و وصیت‌نامه جدیدی وجود ندارد.

 

 

 

گفته می شود محمد نیازی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمان رسیدگی به پرونده معروف به قتل‌های زنجیره‌ای، در توضیحاتی به گفت‌وگوی علی یونسی پاسخ داد. او نوشته کارشناسان و بازجویان پرونده همگی، بدون استثنا، از مدیران شناخته شده و کارشناسان ارشد و باسابقه وزارت اطلاعات بودند که با درخواست دادسرای نظامی تهران، پس از بررسی‌های لازم و با تأیید و هماهنگی معاونت حفاظت وزارت اطلاعات، به دادسرای مذکور مأمور شدند. آقای یونسی خطاب به یکی از اعضای تیم تحقیق پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، که پیشتر مسئولیت‌هایی چون معاونت امنیت و معاونت بررسی و قائم‌مقامی معاونت ضد جاسوسی و غیره را در وزارت اطلاعات عهده‌دار بوده، در جلسه‌ای با حضور معاون حفاظت وقت وزارتخانه فوق، اظهار داشت: «شما که آمدید خیالم راحت است.» و در ادامه از وی خواست در یک جلسه توجیهی برای مدیران وزارت اطلاعات سخنرانی کند.حال چگونه آقای یونسی به خود اجازه می‌دهد ایشان را شکنجه‌گر و بی‌ارتباط با وزارت اطلاعات بخواند؟!

 

 

 

گفته می شود در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات مالی شهرداری و شورای شهر ساری، آخرین عضو شورای شهر هم به اتهام فساد مالی با دستور قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه کربلا دستگیر شد. شایان ذکر است؛ وی آخرین بازمانده اعضای شورای شهر ساری بوده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*