گفته می شود / رقابت در سال ۱۴۰۰ بین اصول گرایان خواهد بود

 

 

 

گفته می شود صادق زیباکلام با اشاره به اینکه رقابت در سال ۱۴۰۰ بین اصول گرایان خواهد بود، مدعی شده در این بین آن‌ها با توجه به اختلافات عمیقی که با هم دارند، نمی‌توانند، به تفاهم و یا به قول خودشان به وحدت دست پیدا کنند، در انتخابات مجلس نیز در غیاب اصلاح طلبان آن‌ها به یک وحت صوری دست پیدا کردند، هرچند که قالیباف توانست رئیس مجلس شود، اما تمام کرسی‌های مهم دیگر را به تندرو‌های اصولگرا واگذار کرد. وی افزود: به طور مثال زاکانی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌ها انتخاب شد، قاضی زاده هاشمی نائب رئیس شد و آقا تهرانی و ذوالنور نیز رئیس کمیسیون شدند، به نوعی جبهه پایداری و تندرو‌های اصول گرا در حال حاضر عنان کار مجلس را در اختیار دارند و هر زمانی که قالیباف مخالف خواست عمل آن‌ها حرکت می‌کند، او را تحت فشار قرار می‌گذارند، تا در نهایت به خواسته خود برسند، در انتخابات آینده نیز جبهه پایداری و امثالهم با توجه به زیاده خواهی‌های که دارند نمی‌توانند با طیف معتدل این جریان به وحدت برسند. زیباکلام اظهار داشت: اصول گرایان دو شقه خواهند شد که در یک طرف معتدلین حضور خواهند داشت، افرادی از جنس لاریجانی، ناطق نوری، توکلی، باهنر و… و در سوی مقابل نیز جریان تندرو و رادیکال شامل، جبهه پایداری، طرفداران احمدی نژاد، جمعیت ایثارگران، رهپویان و…، نامزد تندرو‌ها به احتمال زیاد سعید جلیلی خواهد بود، این جریان از قالیباف حمایت نخواهند کرد، زیرا او را واجد شرایط انقلابی گری نمی‌دانند و به سوی جلیلی خواهند رفت و در این بین پایداری‌ها نقش اصلی را بر عهده دارند.

 

 

 

 

 

گفته می شود حداقل ۱۵۰ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با امضای نامه‌ای، حمایت خود را از بازگشت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

امضای حداقل ۱۵۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از بازگشت جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به برجام، می تواند مانع از تلاش های کنگره برای جلوگیری از این اقدام شود.

 

 

 

گفته می شود دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه کشورهای عربی در وضعیتی دشوار با همسایگان خود در منطقه قرار دارند به ایران و ترکیه اشاره کرده و مدعی شده است که این دو کشور از سالیان دور طمع امپراتوری در منطقه عربی را داشته‌اند.طبق گزارش الاهرام، ابوالغیط ادعا کرده است که هر دو کشور با «یورش»‌ به کشورهای عربی منطقه برای ایجاد منطقه تحت نفوذ زمینه سازی می‌کنند و تلاش دارند [بر این مناطق] سیطره پیدا کنند.بر اساس این گزارش، ابوالغیط این اقدام [ادعایی] را «قلدری منطقه‌ای» خوانده و مدعی شده است، به علت ایدئولوژی که سیاست دو کشور یادشده بر آن بنا شده و همچنین «اسلام سیاسی» که در این کشورها وجود دارد: «متأسفانه این اقدامات در آینده نیز ادامه خواهد داشت».

 

 

گفته می شود رسانه‌های روسی از سرقت یک میلیون دلار از منابع درآمدی حاصل از ارائه خدمات کنسولی روسیه به ایران که متعلق به وزارت خارجه روسیه بوده، توسط یک کارمند دولت این کشور خبر دادند.

 

 

گفته می شود محمدجواد لاریجانی گفته اکنون در دنیا، کشور‌های عضو اف‌ای تی اف، بزرگترین حامیان تروریسم هستند؛ به عنوان نمونه، عربستان به عنوان عضو اف‌ای تی اف، آیا از نظر بودجه‌ای که برای حمایت از داعش هزینه کرد، رکورددار نیست؟ وی افزود: آیا فرانسه یا امریکا در حمایت همه جانبه از گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی رکورددار نیستند؟ لاریجانی گفت: پس، اف‌ای تی اف، ساز و کار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند. این تحلیگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر بناست ما به این ساز و کار‌ها عمل کنیم خیلی ابلهانه است، اما اگر بناست عمل نکنیم و برخی بگویند تنها عضو می‌شویم، اما عمل نمی‌کنیم، چیز بدی نیست. وی افزود: می‌گویند ما عضو fatf می‌شویم و تمام تراکنش‌های مالی را که آنان بخواهند گزارش می‌دهیم؛ اگر می‌خواهید به این شکل بچه خوبی باشید پیوستن به اف‌ای تی اف، صد در صد به زیان ماست و هیچ تأثیری هم بر رفع تحریم‌ها ندارد.

 

 

 

گفته می شود ولی‌الله شجاع پوریان، نماینده ادوار مجلس،‌ گفته این روزها در حالی از مجلس یازدهم انتقادات زیادی می‌شود که باید گفت از این دوره مجلس نباید توقع زیادی داشته باشیم. به هر حال نمایندگان فعلی در شرایطی خود را مجلس‌نشین می‌بینند که در انتخاباتی با میزان رأی بسیار پایین برنده شده‌ و به مجلس راه یافته‌اند. همان‌طور که همه می‌دانند، در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۸ کمترین میزان رأی در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی به ثبت رسید تا بتوان گفت که فقط می‌توانیم دعا کنیم ضررهای مجلس یازدهم کم باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*