گفته می شود / تنش سیاسی میان ایران و آمریکا بالا گرفته

 

 

 

گفته می شود در روزهای اخیر تنش سیاسی میان ایران و آمریکا بالا گرفته است. برخی تحلیلگران معتقدند احتمال وقوع درگیری نظامی افزایش یافته است.

 

 

گفته می شود رفتار رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا به گونه‌ای است که از دید بسیاری از ناظران، استراتژی برهم‌زدن بازی و تلاش برای تنش‌آلود کردن فضای خاورمیانه و حتی راه اندازی جنگی محدود را در پیش گرفته است.

 

 

گفته می شود تریتا پارسی رئیس اندیشکده کوئینسی آمریکا در تازه‌ترین یادداشت خود با عنوان «حمله به ایران، ممکن است آخرین مکر ترامپ پیش از خداحافظی باشد» نوشت: تحرکات اخیر پنتاگون در خاورمیانه (برای جلوگیری از هر گونه اقدام از سوی ایران در آستانه سالگرد ترور(شهید سپهبد قاسم سلیمانی)، همراه با گزارش رسانه های اسرائیلی مبنی بر درخواست عربستان و اسرائیل از ترامپ برای بمباران ایران قبل از ترک دفترش، گمانه زنی ها پیرامون چند هفته فاجعه بار را تقویت می کند.

 

گفته می شود وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه ذینفعان کنکور دهها هزار میلیارد تومان گردش مالی از قِبل کنکور دارند و به این سادگی سفره شان را جمع نمی کنند ولو اینکه باور داشته باشند این جریان نسل آینده را تهدید می کند گفته فرصت های یادگیری عمیق را که باعث عدالت آموزشی می شود به واسطه کنکور از بچه ها می گیریم و کنکور به ابزاری برای بی عدالتی تبدیل شده است.

 

 

 

گفته می شود نیروی دریایی سپاه یک فروند کشتی متعلق به کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرد.

 

 

 

گفته می شود محمدعلی شیری‌زاده، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس:سیگنال‌فروشی اصطلاحی است که در محافل بورسی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بازار معادل فارسی آن خبر فروشی می‌شود.برخی افراد در فضای مجازی مدعی هستند اطلاعاتی دارند و آنها را با نرخ‌های مختلف می‌فروشند. سیگنال‌فروشان قیمت‌ها را بر مبنای اطلاعات طبقه‌بندی تعیین می‌کنند مثلا سیگنال نقره‌ای، طلایی و ویژه.این افراد هیچ دانشی از بازار ندارند و فقط به برخی اطلاعات نهانی دسترسی دارند. سرمایه‌گذاران فراموش نکنند اگر این سیگنال‌ها ارزشمند و واقعی باشد، فرد به جای فروش خودش از آن استفاده می‌کند و سودی بسیار بالاتر از درآمد سیگنال‌فروشی کسب می‌کند. امروز از اداره آگاهی اراک اعلام کردند فردی با عنوان سیگنال فروشی از مردم ۸ میلیارد تومان کلاهبرداری‌ کرده که همه این وجوه پس‌اندازهای خرد مردم بوده و الان پاسخ‌گو نیست، این فرد سیگنال‌فروش از طریق کانال تلگرامی بوده، چنین شکایت‌هایی در سازمان بورس زیاد است

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مجلس با انتشار تصویر یک قرارداد شرکت فولاد مبارکه اصفهان در توییتر مدعی شده این مجموعه صنعتی با همسر رئیس دفتر رئیس‌جمهور قرارداد شخصی یک میلیارد تومانی امضا و به این شکل او را نمک‌گیر کرده است. او از این قرارداد با عنوان فساد عظیم یاد کرده است. از بررسی تصویر قرارداد که موسوی لارگانی ذیل توییت خود منتشر کرده، کاملا روشن است که هیچ قرارداد شخصی بین شرکت فولاد مبارکه و خانم دکتر پروین داد اندیش، منعقد نشده و قرارداد مورد نظر، مربوط به همکاری پژوهشی و ارائه خدمات دانش‌بنیان، بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه آزاد واحد تهران-غرب است که خانم داد اندیش بعنوان رئیس این واحد دانشگاهی آن را امضا کرده است.

 

 

 

گفته می شود رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، نخست‌وزیر این رژیم در محفل خصوصی حزب لیکود، به سفر اخیر خود به عربستان سعودی تلویحاََ اشاره کرده است، حال آن که بیشتر از یک ماه است، «بنیامین نتانیاهو» درباره سفر خود به عربستان سعودی سکوت کرده‌ بود.

 

 

 

گفته می شود نماینده هیات حل اختلاف شورای اسلامی استان تهران گفته متاسفانه در روزهای گذشته لیستی تحت عنوان “تعداد شهرداران، کارمندان شهرداری و اعضای شورای شهر دستگیر شده در شهرهای استان تهران” منتشر شد که پایه منطقی ندارد و تعداد افراد مطرح در این لیست با آمار اعلام شده متفاوت است.برخی از این افراد در دادگاه تبرئه شدند و علت بازداشت برخی دیگر هم به دلایل مختلفی همچون مساله بدهی یا مهریه بود که ارتباطی با جایگاه شغلی آن‌ها ندارد. البته بخشی از این دستگیری ها هم مربوط به تخلفات اعضا در ادوار گذشته است و در حال حاضر دستگاه قضایی به آن رسیدگی می‌کن

 

 

 

گفته می شود یک مسئول گفته طبق بررسی ما بسیاری از تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرواقعی و در اصل گرانفروشی و کم‌فروشی است. گفته می‌شود برخی از این فروشگاه‌ها ضمن تبانی با کارخانه‌های تولیدکننده هم نرخ کالا را در کارخانه بالاتر از نرخ واقعی ثبت می‌کنند تا در فروشگاه مدعی ارائه تخفیف در فروش شوند و هم اینکه گاهی مشخصات ثبتی کالا از نظر وزن، کیفیت مواد اولیه و واسطه‌ای با مشخصات حقیقی کالا مطابقت ندارد، از این‌رو تخفیف قیمت ارائه‌شده روی کالا در واقع یک تقلب می‌باشد
گفته می شود خبرنگار نشریه «نیوزویک» به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرده که به ایران اعلام کند خواهان درگیری و تقابل نیست.دانیل دپتریس در توئیتر خود نوشت: لازم است دولت جو بایدن پیامی به تهران ارسال کند که ما خواهان تقابل و درگیری نبوده و خواهان بازگشت به میز مذاکرات و یافتن راهی برای کاهش تنش هستیم.وی در ادامه نوشت: احتمال اقدام تلافی جویانه ایران در مورد انتقام شهادت سردار قاسم سلیمانی کاملا وجود دارد. ایران بارها اعلام کرده که حمله موشکی عراق در سال گذشته اقدامی خفیف بوده است. ایرانیان نفرت و خشم زیادی از آمریکا به دلیل ترور قاسم سلیمانی دارند.
گفته می شود  مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مصباح یزدی با حاشیه هایی علیه رئیس‌جمهور همراه بود. پیش از شروع مراسم تشییع و در جلوی درب مصلی قم، طوماری نصب شده بود که در آن خواستار محاکمه رییس‌جمهور روحانی، علی لاریجانی رییس مجلس سابق و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای تلاش شأن در زمینه توافق برجام بودند.این اقدام تندروها درحالی صورت می گیرد که حوزه علمیه قم در سوگ یکی از چهره های شاخص و بزرگان خود است. به نظر می رسد تندروها برای محقق کردن اهداف خود از هر فرصتی بهره می گیرند، تندروهایی که هزینه زیادی را به نظام و کشور تحمیل می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*