حوادث خراسان جنوبی / توقیف محموله ۱۰۰۰ قطعه‌ای مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی

کشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق در شهرستان درمیان

فرمانده انتظامی شهرستان درمیان از کشف ۳۵ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دشتستانی گفت: تیم گشت خودرویی شهرستان درمیان هنگام کنترلکشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق در شهرستان  خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی این شهرستان به یک وانت پیکان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۳۵ راس گوسفند فاقد مجوز بهداشت و دام پزشکی کشف کردند که در این خصوص احشام و خودرو‌ی مذکور توقیف و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شد.
سرهنگ دشتستانی گفت: با برنامه ریزی دقیق و بستن گلوگاه‌ها از ورود محموله قاچاق به شهرستان جلوگیری خواهد شد.
وی از مردم خواست: در این راه با نیروی انتظامی همکاری و اطلاعات خود را به پلیس با تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند.
سیل به ۱۹۵ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- ایرنا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر در استان موجب آسیب دیدن ۱۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی فرعی و روستایی شده است.

 اسداله جلال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش‌های سنگین باران و جاری شدن سیلاب، بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر روزهای گذشته برخی مسیرهای مواصلاتی استان  دچار انسداد موقت به علت آبگرفتگی شد و در کمترین زمان ممکن باز و ایمن شده است.

وی از کمک‌رسانی به ۱۲۰ دستگاه خودرو  گرفتار در روزهای گذشته خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات در اختیار برای پاکسازی و بازگشایی محورها اقدام و همچنین تیم‌های ارزیابی راهداری برای بازدید از راه‌ها و پل‌های آسیب دیده اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به نصب  ۳۵۰ عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان گفت: با فعالسازی قرارگاه مدیریت بحران راهداری خراسان جنوبی تاکنون ۸۹ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۴۸ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۵۰ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی، پاکسازی و بازگشایی راه‌های استان اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۱۸۰ مقطع ریزش برداری و پاکسازی بویژه در راه‌های مسدود اقدام شده و طول راه‌های اصلی، فرعی  و روستایی آسیب دیده ۱۹۵ کیلومتر است.

جلال زاده گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

وی افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین به رانندگان توصیه کرد؛ ضمن توجه به مسائل بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیر ضرور  برنامه سفرهای ضروری خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و همکاری لازم را با پلیس راه و تیم های راهداری و گشت‌های ویژه کرونا و سایر گروه‌های امدادی به عمل آورند.

خراسان جنوبی هفته گذشته شاهد بارش های سنگینی در اغلب نقاط استان بود و طبق نقشه‌های هواشناسی با تقویت ناپایداری‌های جوی برای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری وقوع روان آب در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

 

توقیف محموله ۱۰۰۰ قطعه‌ای مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی

گشت قرنطینه سیار دامپزشکی نهبندان محموله هزار و ۴۰ قطعه ای مرغ زنده گوشتی بدون مجوز حمل بهداشتی _ قرنطینه‌ای دامپزشکی را متوقف کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: یک دستگاه کامیون حامل هزار توقیف محموله ۱۰۰۰ قطعه‌ای مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکیو ۴۰ قطعه مرغ زنده گوشتی فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان بیرجند به مقصد شهرستان زاهدان برای زنده فروشی در حرکت بود در گشت مشترک شبانه دامپزشکی با نیروی انتظامی توقیف شد.
محمد راه انجام افزود: محموله مرغ توقیف شده به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی طیور استان ارسال و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش، مرغ کشتار شده توقیف شد و پرونده شخص متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
وی گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های صنعت طیور بوده و محموله‌های طیور زنده‌ای که بدون مجوز سازمان دامپزشکی در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، می‌ توانند سبب انتشار بیماری‌های واگیردار شوند.

درمیان رکورددار بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته

بیشترین بارندگی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۶ میلیمتر در ایستگاه باران سنجی درمیان به ثبت رسید.

خانم زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: در این مدت ۸ میلیمتر بارندگی در حاجی آباد زیرکوه، ۷ میلیمتر در اسدیه، ۵ میلیمتر در زهان و در ایستگاه‌های باران سنجی بیرجند ، بشرویه ، سرایان ، سربیشه و قاین یک میلیمتر بارندگی ثبت شد.

حادثه آفرینی کامیون بنز در تقاطع غفاری بیرجند

یک دستگاه کامیون بنز دقایقی قبل در تقاطع غفاری بیرجند به جدول‌ و یک موتورسیکلت برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در این حادثه راننده موتور مجروح کامیون بنز در تقاطع غفاری بیرجند حادثه آفریدو به بیمارستان منتقل شد.
سرهنگ عباسی افزود: محل حادثه توسط نیرو‌های امدادی ایمن سازی شد.
وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*