چند خبر از خراسان جنوبی

مسابقات فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خراسان جنوبی برگزار شد

هشتمین دوره مسابقات فرهنگی ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه خراسان جنوبی در دو بخش دختر و پسر برگزار شد.

مسابقات فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هشتمین دوره مسابقات  فرهنگی ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در بیرجند برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خراسان جنوبی با هدف تعمیق باورهای اعتقادی، گسترش شادابی و نشاط در بین این دانش آموزان به مدت دو روز در بیرجند آغاز شد.

بااطمینان افزود: این مسابقات با حضور ۲۴۲ دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سه بخش آسیب دیدگی بینایی، آسیب دیدگی شنوایی و جسمی حرکتی برگزار شد.

وی بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های فرهنگی هنری، حفظ قرآن، احکام، سرود و انشای نماز برگزار شد که منتخبان این رشته‌ها تابستان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی افزود:دوگروه از گروه سرود، دو گروه از حفظ قرآن کریم و ۹ نفر در احکام به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

 

 

 

شایسته‌سالاری در مدیریت‌های اجرایی کشور فرهنگ سازی شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شایسته سالاری در مدیریت‌های اجرایی باید فرهنگ سازی شود گفت: متأسفانه به خاطر ضعف مدیریت بزرگترین سرمایه‌های انسانی که جوان‌های نخبه هستند را از دست می‌دهیم.

شایسته‌سالاری در مدیریت‌های اجرایی کشور فرهنگ سازی شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با جمعی از نخبگان شهر بیرجند اظهار داشت: جای تردید نیست و این یک مسئله قابل قبولی است که ایران یک کشور مستعد و دارای جایگاه استراتژیک در منطقه است.

وی افزود: ایران اسلامی یک کشور چهار فصل، برخوردار از انواع ذخایر زیر زمینی، دارای انسان‌های مستعد و غنی‌ترین کشور از جهت فرهنگ و مکتب است و استان خراسان جنوبی نیز ماکت کوچکی از کل کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر و بهره‌گیری از این همه استعداد ابتدا باید راهکار ارائه کنیم و باید راه‌های خروج از بحران را نیز پیشنهاد داد اما ابتدا باید دید مشکل در کجاست چون عدم بهره‌گیری از این همه سرمایه قطعا این را نشان می‌دهد که در جایی لنگ می‌زنیم.

عبادی تصریح کرد: کشور ایران دارای مردم خوبی است چون حسن نیت، همکاری و گذشت و همچنین جلو بودن در تمامی صحنه‌های سخت را به خوبی نشان داده‌اند اما در یک موارد خاص تسامح و تساهلی صورت می‌گیرد که بعدا نمی‌شود آن راعلاج کرد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود برخی اوقات مشکلات را به حساب اسلام، انقلاب و نظام می‌نویسند، باید دید که مشکل در کجاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: کشور ایران قبل از انقلاب در سلطه کامل مستشاران آمریکایی و اروپایی بود و آنقدر سلطه داشتند که علاوه بر تعیین پادشاه، وزرا و مجلس، از نمایندگان امضا می‌گرفتند که با امضای قانون کاپیتولاسیوم رسماً اعلام کنند که در سرنوشت خود و ملت کاره‌ای نیستند و هر بلایی که می‌خواهند می‌توانند بر سر یک ایرانی در بیاورند.

عبادی با بیان اینکه  با این شرایط و فداکاری حضور در صحنه‌ها و دادن خون‌های بسیار توانستیم کشور را از دست بیگانگان گرفته و به دست مردم بسپاریم افزود: پیروزی انقلاب به خوبی صورت گرفت اما اگر از هر نعمتی به طور شایسته قدردانی و بهره‌برداری نکنیم همین می‌شود که اکنون مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طبق قانون مردم صاحب اصلی این کشور هستند و یک اقدام شایسته برای نجات کشور این است که هر فرد شایسته سالاری را بفهمد و به آن عمل کند و اگر این موضوع فرهنگ سازی شود قطعا امورات در دست افراد شایسته قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

عبادی یادآور شد: کشورهای فقیری که هیچ ندارند اما مردانی مدیریت کشورشان را در دست کسانی می‌دهند که شایسته هستند و در امورات نیز موفق هستند.

وی با بیان اینکه حرف اول در کشور را نیروی انسانی می‌زند افزود: اگر فرد ضعیفی را برای مدیریت کشور انتخاب می‌کنیم نباید بر فرد دیگری منت گذاریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: متأسفانه به خاطر ضعف مدیریت بزرگترین سرمایه‌های انسانی که جوان‌های نخبه هستند را از دست می‌دهیم و شاهد هستیم که تعدادی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.

وی عنوان کرد: اولویت اول در گام دوم انقلاب این است که باید رضای خدا را در تمامی امور خود مد نظر قرار دهیم و حزب بازی را کنار گذاشته و به این فکر کنیم که اگر فردی که برایش تبلیغ می‌کنیم با گرفتن مسئولیت می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند یا خیر.

وی گفت: از اختیار بزرگی که انقلاب به ما داده است باید بسیار تشکر کرد اما باید در انتخاب‌های خود تجدید نظر کنیم و امورات کشور را به دست شایستگان بدهیم تا زیر مجموعه آن نیز افرادی شایسته قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: کشور از آن نخبگان است و باید به آنها بها داد نه اینکه نخبگان بیکار باشند و برخی‌ها به عنوان نورچشمی و آقازادگی جایگزین آن‌ها شوند.

عبادی با بیان اینکه هر کاری باید دانش بنیان باشد خاطرنشان کرد: دانش آموختن از هر کسی که میخواهد باشد ننگ نیست اما همیشه شاگرد بودن بد است.

وی تصریح کرد: هدف دشمنان این است که آن دسته از افرادی که مایه‌ فکر و اندیشه و همچنین پشتوانه سیاسی و اجتماعی جامعه هستند را از میان بردارند و دیگر افراد ناشایست را بر سر کار آورند تا چرخ حرکت کشور متوقف شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: به لطف خداوند متعال در شرایط خوبی هستیم و نه تنها نقشه‌های دشمنان انقلاب یکی پس از دیگری خنثی شده است و نتوانسته‌اند به این کشور ضربه بزند بلکه شاهدیم تفکر انقلابی امروز در دیگر کشورهای جهان در حال گسترش است پس باید قدر خود و کشوری که در آن زندگی می‌کنیم را بدانیم.

وی با بیان اینکه تا فرهنگ شایسته سالاری اجرا نشود بین آرمان‌ها فاصله ایجاد می‌شود گفت: امید است شرایطی پیش آید که در همه مدیریت‌ها افرادی نخبه و شایسته بر سر کار آیند و مدیریت کشور را در دست گیرند.

 

 

 

 

رشته‌های المپیکی راگبی و سپک‌تاکرا در بیرجند فعال شود

در جلسه هم‌اندیشی انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند بر فعال شدن و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری رشته‌های المپیکی راگبی و سپک‌تاکرا تأکید و ۴۰ ورزشکار برتر و فعال این هیأت تجلیل شدند.

رشته‌های المپیکی راگبی و سپک‌تاکرا در بیرجند فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام بازیار امروز در جلسه هم‌اندیشی و تجلیل از برترین‌های هیأت انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به حساب ۴۳ هیأت ورزشی فعال شهرستان واریز شده که طی ۱۴ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی از تسویه‌حساب بدهی‌های قبلی اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان به شرکت برق، گاز و آب خبر داد و گفت: با پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری، تمامی پروژه‌های ورزشی بیرجند رفع پلمپ شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بیرجند با اشاره به فعالیت ۱۰۰ باشگاه ورزشی در شهرستان گفت: تعداد ۱۵ باشگاه نسبت به تمدید پروانه خود اقدام نکرده‌اند که با پایان وقت قانونی و عدم توجه مدیران باشگاه‌ها، از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

بازیار با اشاره به تعدد رشته‌های متنوع در انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: این هیأت می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب زمینه جذب کثیری از جوانان و نوجوانان را فراهم نماید.

رشته‌های المپیکی راگبی و سپک‌تاکرا در بیرجند فعال شود

وی از درخشش دارترهای شهرستان بیرجند در مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه‌ای و دعوت به اردوهای تیم ملی ابراز رضایت کرد و افزود: در این توفیقات خانه دارت بیرجند و همچنین باشگاه‌های فعال این رشته ورزشی در شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه نقش بسزایی داشته است که مورد حمایت‌های مالی و معنوی اداره ورزش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان بیرجند با تأکید بر فعال شدن سایر رشته‌های زیرمجموعه هیأت انجمن‌های ورزشی تصریح کرد: رشته‌های المپیکی همچون راگبی و سپک‌تاکرا باید در اولویت برنامه‌های راهبردی و اجرایی هیأت قرار گیرد و ما نیز در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

بازیار خواستار هماهنگی با فدراسیون برای برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری تمامی رشته‌های زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند شد و گفت: در صورت به حدنصاب نرسیدن اینگونه دوره‌ها، هیأت نسبت به اعزام افراد متقاضی به کلاس‌های مربیگری و داوری سایر استان‌ها اقدام کند و اداره‌ ورزش و جوانان نیز از حمایت‌های لازم دریغ نخواهد کرد.

وی با تأکید بر تعامل بیشتر هیأت و همکاری انجمن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند تصریح کرد: هیأت بیرجند باید در برگزاری برنامه‌های ورزشی در سطح شهرستان از استقلال و توانمندی لازمه برخوردار باشد و هیأت استان بیشتر حالت نظارتی و حمایتی بر حسن انجام فعالیت‌ها را داشته باشد.

حضور دارترهای بیرجندی در اردوهای تیم ملی

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند در این جلسه هم‌اندیشی ابراز داشت: به‌منظور ساماندهی و شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی خانه‌های دارت بیرجند در مجموعه ورزشی و سالن ورزشی سرو راه‌اندازی و تجهیز شده است.

علیرضا محمدزاده افزود: برگزاری مسابقات دارت منطقه‌ای شرق کشور، میزبانی رقابت‌ ورزش‌های الکترونیک منطقه‌ای شرق کشور، فعال شدن انجمن پروازهای هوایی و برگزاری منظم لیگ‌های برتر دارت شهرستان بیرجند از دیگر فعالیت‌های این هیأت طی سال گذشته و امسال است.

وی از مقام آوری دارترهای بیرجندی در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشوری خبر داد و گفت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی طی مرحله‌های مختلف از مهدی خادم، ابوالفضل علیزاده، پوریا علی‌آبادی و آتنا بیگمی به اردوهای تیم ملی دعوت به عمل آورده است.

در این جلسه هم‌اندیشی به حاضران از نبود داوران و مربیان رشته‌های راگبی، فوتبال‌دستی، طناب‌کشی، راگبی، سپک‌تاکرا و غیره برای فعال کردن این رشته‌های بعضاً المپیکی گلایه داشتند و خواستار فعال شدن این رشته‌ها در شهرستان بیرجند شدند و در انتها از ۴۰ ورزشکار برتر، مربی، داور و مسؤولان کمیته‌های انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند با لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 حضور زغال‌سنگ ‌طبس در لیگ برتر مردان ایران/ رقابت پیشگامان بیرجند در لیگ دسته ۳ کشور

در سی‌ودومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان ایران تیم زغال‌سنگ طبس برای نخستین بار به میدان می‌رود و در مسابقات فوتسال مناطق لیگ دسته سه کشور تیم پیشگامان بیرجند به مصاف پیشروان فریدون‌شهر می‌رود.

اخبار ورزشی | حضور زغال‌سنگ ‌طبس در لیگ برتر مردان ایران/ رقابت پیشگامان بیرجند در لیگ دسته ۳ کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، برای نخستین بار نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ برتر هندبال مردان کشور گام در میدان رقابت‌ها می‌گذارد.

 در سی و دومین دوره از این رقابت‌ها تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، نفت و گاز گچساران، نیروی زمینی کازرون، زغال سنگ طبس خراسان‌جنوبی، اراک، صنعت مس کرمان، زاگرس اسلام‌آباد، فرازبام خائیز دهدشت، سربداران سبزوار، ذوب‌آهن اصفهان، ستارگان دشتستان و پیشگامان حضور دارند.

صف‌آرایی نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ دسته ۳ فوتبال کشور

 تیم فوتسال پیشگامان خراسان‌جنوبی در رقابت‌های لیگ مناطق دسته سه کشور به مصاف برترین‌های ایران می‌رود.

نماینده فوتسال استان سومین دیدار منطقه‌ای خود به مصاف تیم پیشروان فریدون‌شهر می‌رود.

مسابقات فوتسال مناطق لیگ دسته سه کشور حضور ۸ تیم در قالب ۲ گروه به میزبانی شهرستان شاهین‌شهر اصفهان در حال برگزاری است.

در این ماراتن منطقه‌ای تیم‌های فوتسال شاهین‌شهر نوین اصفهان، صدرا زاهدان، پرسی ایران گاز، پیشروان فریدون‌شهر، پتروشیمی لرستان، منصوری شاد کاشان و کیان اسلامشهر حضور دارند که نماینده خراسان‌جنوبی با تیم‌های پیشروان فریدون‌شهر، پتروشیمی لرستان و پرسی ایران گاز تهران همگروه است.

 

 

محک آلیش خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیأت کشتی خراسان‌جنوبی گفت: در مسابقات قهرمانی آلیش کشور بانوان استان با برترین‌ها رقابت می‌کنند.

محک آلیش خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

عباس سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: بانوان خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی آلیش کشور، توانمندی‌های بالقوه خود را مقابل حریفان قدر محک می‌زنند.

وی افزود: در این ماراتن ملی سعیده‌سادات کوچکی زاده، نصرت نژاد، عفت سیدآبادی، هانیه حسن‌زاده و زری درویشی با سرپرستی نصرت نژاد و مربیگری لیلی رمضانی‌تبار به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیأت کشتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در مسابقات آلیش بانوان کشور قریب‌بر ۱۷۰ کشتی‌گیر برتر ایران از امروز در خانه کشتی تهران برای کسب مدال‌های رنگی هماورد یکدیگر می‌شوند.

 سروری یادآور شد: بانوان خراسان‌جنوبی تاکنون در چندین دوره از رقابت‌های قهرمانی ملی و منطقه‌ای حضور فعال داشته‌ و رتبه‌های قابل تقدیری را نیز به ارمغان آورده‌اند.

وی از ساماندهی بیش‌از ۱۰۰ بانوی آلیش‌کار خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: این رشته ورزشی در بیشتر شهرستان‌های استان فعال است و در بیرجند نیز سالن کشتی شهید کوشه‌ای برای تمرینات و آموزش لازم در اختیار علاقه‌مندان است.

 

 

 

 

 

همایش سالانه ایمنی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برگزار شد + تصاویر

هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با حضور مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان استانی، مدیران و پرسنل نمونه این شرکت برگزار شد.

همایش سالانه ایمنی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد بهائین در مراسم همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: این همایش هجدهمین سالی است که همزمان با روز جهانی کار و کارگر و روز صنعت برق در استان برگزار می شود.

دبیر هجدهمین همایش سالانه ایمنی در خراسان جنوبی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: این همایش به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی کارکنان و کاهش حوادث در بین پرسنل شرکت توزیع برق برگزار می شود.

حضور ۲۵۰ نفر از مدیران و پرسنل شرکت برق استان در هجدهمین همایش سالانه ایمنی

بهائین همچنین یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی مردم به منظور کاهش حوادث مردمی عنوان و بیان کرد: برگزاری این همایش باعث کاهش حوادث و ارتقاء سطح ایمنی و موجب شادی، طراوت و ایجاد انگیزه در بین پرسنل شرکت برق می شود که این امر عامل اصلی در کاهش حوادث است.

وی با بیان اینکه سلامت و صیانت و حفاظت از جان پرسنل از مهمترین اهداف ما است تصریح کرد: بزرگترین و مهمترین سرمایه اصلی هر سازمان، توجه به مقوله منابع انسانی آن سازمان است به همین منظور توجه خاصی به موضوع سلامت کارکنان و ارتقاء نظام مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست(HSE) صورت گرفته است.

مدیر دفتر ایمنی (HSE) شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش سالیانه ایمنی، تشویق و قدردانی از کارکنان نمونه در بحث ایمنی است تا تلاش‌های این افراد برای سایر کارکنان یک الگو باشد.

بهائین یادآور شد: یکی از موفقیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در سال‌های اخیر کاهش حوادث مردمی ناشی از برق گرفتگی مرتبط با شکبه‌های توزیع و همچنین کاهش چشمگیر حوادث پرسنلی و پیمانکاری این شرکت بوده است که در این راستا اصحاب رسانه نقش موثری در آگاه سازی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی مردمی ایفا می‌‌کند.

این همایش با حضور ۲۵۰ نفر از مدیران و پرسنل شرکت برق استان برگزار شد و در حاشیه همایش نیز از تجهیزات خط گرم و خودروهای عملیاتی بازدید و از پرسنل نمونه ایمنی شرکت با اهدا لوح و تندیس همایش قدردانی شد.

“عامل انسانی” ۹۰ درصد در حوادث مقصر است /ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بحث ایمنی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بحث ایمنی گفت: باید در زمینه ایمنی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب انجام شود.‌

محمد ابراهیم شرکاء ‌با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در بحث ایمنی به مردم افزود: رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و می توانند کمک کنند تا پیام های ایمنی به مردم منتقل و آگاه سازی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه علل حدود ۹۰ درصد از حوادث عوامل انسانی هستند بیان کرد: باید در زمینه ایمنی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انجام شود.

شرکاء با اشاره به اینکه تشریح و توضیح کار، از موارد مهمی است که باید مدنظر باشد تصریح کرد: همچنین سرپرستان نیز باید بحث ایمنی را جدی گرفته و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بحث سرپرست و اطاعت پذیری اهمیت بسیاری دارد خاطرنشان کرد: در این راستا باید به صورت جدی تر به این مقوله توجه شود تا کاهش حوادث را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه مدیران و سرپرستان ما باید به بحث سرپرست و تفهیم کار دقت بیشتری داشته باشند یادآور شد: همچنین مباحث ایمنی در کلیه مراحل کار نیز باید مدنظر باشد تا خدای نکرده شاهد خوادث ناگوار نباشیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید مدیران باید از نظر کمی کامل و به اندازه باشد اظهار داشت: لازم است در بازدیدها از لحاظ کیفی نیز نقاط قابل بهبود و نقاط قوت دیده شده و متناسب با آن همکاران تشویق و یا مورد مؤاخذه قرار گیرند.

شرکاء با تاکید بر بحث آموزش خاطرنشان کرد: آموزش درست یکی از مهمترین عوامل در کاهش ضریب خطا در مباحث برق است که توجه به این امر میتواند از بروز حوادث به نحو چشمگیری جلوگیری کند.

عدم تفهیم کار به افراد گروه سبب بروز حوادث جدی می‌شود‌

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی نیز یکی از نقص‌های موجود در حوادث به وقوع پیوسته را بحث تفهیم کار عنوان کرد و گفت: عدم تفهیم کار به افراد گروه سبب بروز حوادث جدی می‌شود.‌

محمدرضا مزینی اظهار داشت: برگزاری این جلسات بسیار خوب است چون ماهیت این نوع مسائل، از نوع مسائل و مقوله‌های معنوی است که اگر تکرار نشود و شعار ندهیم به فراموشی سپرده می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی با بیان اینکه بحث ایمنی از جنس مسائل اخلاقی و عملی است بیان کرد: برگزاری این همایش‌ها سنت بسیار خوب و پسندیده است که باید تکرار داشته باشد.

مزینی تصریح کرد: در جوامع مختلف مردم با اعتبار و قدرت نفوذ و میزان تأثیرگذاری که دارند بر افراد تاثیر می‌گذارند بنابراین در بحث صنعت برق بحث قشر تاثیرگذار و یا عوام و خواص وجود دارد و ما به عنوان گروه مرجع و خواص در بحث ایمنی صنعت برق، همیشه مطرح هستیم و انتظاراتی از ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد افراد خاص و مرجع باید رویکرد قابل‌قبول و تاثیرگذاری باشد خاطرنشان کرد: به عنوان گروه‌های مرجع که در بحث خطرات صنعت برق اطلاعاتی داریم باید به انتظاراتی که مردم از ما دارند توجه کنیم.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت برق تاکنون اقدامات بسیاری انجام شده است اما هنوز شاهد وقوع حوادث هستیم یادآور شد: بر اساس آمار در چندسال اخیر ۶۹ درصد حوادث ناشی از کار در کشور کاهش یافته است اما باز هم شاهد حوادث هستیم.

مزینی، آموزش را سرلوحه کار عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در صنعت برق خراسان جنوبی به این امر توجه بسیاری شده است همچنین تامین لوازم ایمنی و ابزار کار بسیار مناسب و بهبود یافته است و عایق سازی ابزار کار و شبکه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد حوادث به نیروی انسانی و ۱۰ درصد به ابزار و دیگر مسائل برمی‌گردد افزود: آنچه باعث بروز حوادث شده است ماهیت مسائل ایمنی اعم از غفلت است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی یادآور شد: در بحث کاهش حوادث باید بحث آموزش را جدی بگیریم و به عنوان هزینه به آن نگاه نکنیم بلکه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم که خوشبختانه در صنعت برق خراسان جنوبی شاهد تحقق این امر هستیم.

مزینی گفت: باید آموزش‌های که منجر به یادگیری می‌شود را تقویت کنیم اظهار داشت: سرپرستان باید بحث ایمنی را جدی بگیرند چون نبود سرپرست یک ضعف است بنابراین اطاعت پذیری از سرپرست در بحث‌های ایمنی باید نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه سرپرستان باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند و با افراد برخورد جدی داشته باشند افزود: در شروع ساعت کاری باید جلسات کوتاه ایمنی برگزار شود.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی یکی از نقص‌های دیگر در حوادث به وقوع پیوسته را بحث تفهیم کار عنوان کرد و گفت: عدم تفهیم کار به افراد گروه باعث بروز حوادث جدی می‌شود.

مزینی با تاکید بر اصل تفهیم کار بیان کرد: تا سرپرست به اصل تفهیم کار مطمئن نشده است نباید اجازه کار به گروه را صادر کند چون عدم تفهیم سبب بروز حوادث جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصیص منابع، خرید و تامین تجهیزات باید کنترل شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده اما باز هم باید سعی شود از ابزاری که می‌تواند باعث سرعت بخشیدن و عدم خستگی پرسنل اجرایی شود استفاده کرد.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی افزود: در این راستا یکی از عوامل خوبی که می‌تواند کمک کند وجود یک سیستم مدیریتی و الزامات آن است.

مزینی به سیستم جامع HSE اشاره کرد و اظهار داشت: باید الزامات سیستم مدیریتی را جدی بگیریم و خود را با داشتن سیستم ایمنی مدیریتی محدود کنیم تا هر گامی که بر می‌داریم از ایمنی غافل نشویم.

وی تصریح کرد: در بحث سیستم ایمنی یکی از مسائل مهم در سیستم HSE بحث زیست محیطی است، یعنی در کنار بحث ایمنی و بهداشت بحث زیست محیطی نیز مدنظر قرار گرفته است چون بحث‌های زیست محیطی به عنوان مسیر توسعه پایدار در جهان حرف نخست را می‌زنند.

شاخص‌های ضریب شدت و تکرار حادثه در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی کاهش یافت‌

دبیر هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز از کاهش شاخص‌های ضریب شدت حادثه و ضریب تکرار حادثه در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خبر داد.‌

جواد بهائین ‌اظهار داشت: بی‌تردید اصلی‌ترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن بوده و حفظ این سرمایه ارزشمند از مهمترین اولویت‌های هر سازمان است.

وی افزود: در این راستا توجه به سلامت، ایمنی و محیط زیست کمک شایانی به پویایی سازمان می‌کند و با کنترل بهتر و دستیابی به اهداف مدیریت HSE باعث ارتقاء سطح سلامت پرسنل، کاهش حوادث شغلی و نهایتاً افزایش کارآیی و بهره‌وری سازمان می‌شود.

دبیر هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در واحدهای ایمنی علاوه بر انجام کنترل و نظارت بر تمامی گروهای اجرایی و پیمانکاران، تشکیل صبحگاه ایمنی در نیم ساعت ابتدایی نخستین روز هفته، جلسات ایمنی ماهانه، کمیته‌های فرعی حفاظت و بازدید مسئولین واحدها از گروه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ثبت چک لیست‌های کنترلی قبل از اعزام گروه، حین و بعد از انجام کار و شناسایی کانون‌های خطر، پیگیری معاینات ادواری کارکنان، شارژ و کالیبراسیون کپسول‌های اطفاء حریق، بازدید جعبه‌های کمک اولیه، بازدید و کنترل و رسیدگی به حریم‌ها، کنترل و بازدید لوازم ایمنی فردی و گروهی پرسنل اجرایی و پیمانکاران، نظارت بر ایمنی خودروها و نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها و انبار نیز انجام می‌شود.

بهائین تصریح کرد: همه این موارد کنترلی در نرم افزار یکپارچه HSE به صورت مدون و روزانه ثبت و انجام این امور در گروه ایمنی نیز به صورت روزانه کنترل و راهبری می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد گروه ایمنی و تجزیه و تحلیل حوادث سال ۹۷ تصریح کرد: رشد ۳۰ درصدی آموزش و بازآموزی کارکنان در زمینه ایمنی نسبت به سال ۹۶ به میزان ۳ هزار و ۲۶۰ نفر ساعت آموزش از جمله ایمنی برق پیشرفته، دوره تجزیه و تحلیل حوادث و دوره کار با بالابرهای هیدرولیکی و برگزاری دوره‌های اطفاء حریق و آشنایی با کمک‌های اولیه و بازدید از تمامی واحدهای ایمنی و گروه‌های اجرایی شهرستان‌های تابعه انجام شده است.

دبیر هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از رشد ۳۹ درصدی بازدید از گروه‌های اجرایی توسط مدیریت‌های توزیع برق تابعه به تعداد ۴ هزار و ۷۷۶ بازدید خبر داد و یادآور شد: رشد ۸۵ درصدی برگزاری جلسات ایمنی نسبت به سال ۹۶ به تعداد۵۵۰ جلسه شامل کمیته عالی حفاظت، جلسه کمیته فرعی حفاظت، صبحگاه ایمنی، کمیته حریم بانی در سطح مدیریت های توزیع برق تابعه از دیگر اقدامات است.

بهائین، پیگیری و تامین ۵۳۰ قفل و بست برای تاسیسات توزیع به منظور حذف کانون‌های خطر آفرین در مدیریت‌های توزیع، پیگیری و بازدید حریم‌های شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف و ارسال اخطاریه برای رفع و پاک سازی حریم به میزان ۱۵۰ مورد اخطاریه و پیگیری حریم، برگزاری جلسات آموزشی با دهیاری‌ها و شوراها در زمینه آموزش آشنایی با حریم‌های برق به مدت ۹۰ نفر ساعت و حضور در مدارس و ترویج فرهنگ ایمنی در سطوح دانش آموزی را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری منظم کمیته‌های حریم‌بانی و تحلیل بخشنامه و دستورالعمل‌های حریم، مکاتبات متعدد با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات خدماتی در زمینه ایمن‌سازی تأسیسات برقی و مکان‌های تفریحی و پارک‌ها، مکاتبات متعدد با سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت‌های مذهبی و صدور اطلاعیه‌های ایمنی برای برگزاری ایمن مراسم‌های عزاداری، ابلاغ دستورالعمل، شرح وظایف و مسئولیت‌های رانندگان بالابر به مدیریت‌های توزیع برق تابعه مبنی بر رعایت اصول ایمنی کار با بالابرهای هیدرولیکی و تهیه و ابلاغ روش اجرایی و روش نگهداری لوازم ایمنی عایق به مدیریت‌های توزیع از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۷ است.

دبیر هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تهیه و ابلاغ روش اجرایی ایمنی ماموران وصول مطالبات، نصب و اصلاح و سرویس مشترکین، تدوین برنامه عملیاتی ایمنی سال ۹۷ با برآورد اعتباری به مبلغ ۴ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال، استقرار نرم افزار جامع HSE در سطح شرکت، تشکیل دوره آموزشی کار با نرم افزار جامع HSE به مدت ۹۵ نفر ساعت، تشکیل جلسات انسجام بخشی با حضور مسئولین ایمنی مدیریت‌های تابعه به مدت ۸۵ نفر ساعت و سرفصل بودجه مستقل برای دفاتر ایمنی در شرکت توانیر را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

بهائین اظهار داشت: سال گذشته تدوین مقررات محیط زیست صنعت برق در بخش توزیع، تدوین روش اجرایی مدیریت پسماندهای الکترونیکی، روش نگهداری و امحاء روغن‌های ترانسفورماتورها، روش اجرایی و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ در راستای مدیریت سبز، شناسایی کانون‌های خطر و نقاط خطرآفرین نظیر، پایه چراغ های روشنایی فرسوده، ترمیم و اصلاح فنداسیون پایه چراغ‌ها، رفع خطر از پایه‌های در معرض برخورد با خودروها، تجهیزات غیر استاندارد منصوبه در معابر عمومی، اصلاح پایه چراغ‌های معیوب، رفع مشکل از پست زمینی فاقد قفل و بست، تامین البسه پرسنل اجرایی، کارشناسان، تکنسین‌ها، کارگران فنی برای ۳۱۰ نفر و ارسال اطلاعیه ایمنی و تحلیل حوادث رخ داده به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه در سطح شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به حوادث پرسنلی و پیمانکاری در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: سال گذشته کاهش چشمگیر شاخص‌های ضریب شدت حادثه و ضریب تکرار حادثه را شاهد بوده‌ایم.

دبیر هجدهمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در راستای ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عمومی و آگاه سازی مردم و مشترکین با خطرات شبکه‌ها و تاسیسات برقی باید نسبت به آگاه سازی مردم از روش‌های مثمرثمر اقدام کرد.

۸۷ درصد از حوادث مربوط به کوتاهی نیروی انسانی است‌

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله آموزش به منظور کاهش حوادث گفت: نیروی انسانی مهمترین عامل در بروز حوادث است چراکه طی ۲۰ سال گذشته ۸۷ درصد از حوادث مربوط به کوتاهی نیروی انسانی بوده است.‌

هادی منصوریان ‌با بیان اینکه حوادث چهار عامل عمده دارد که یکی از این عوامل بحث آموزش است که اگر خوب انجام شود حوادث کاهش می‌یابد‌ افزود: اگر ابزار کار و تجهیزات ایمنی نیز کامل باشد درصد بروز حوادث کاهش می‌یابد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی بیان کرد: سومین عامل در حوادث وجود دستورالعمل و ضوابط است که همه مراحل تدوین، تبیین و اجرای آن نقش بسزایی در کاهش ضریب وقوع حوادث دارد.

منصوریان نیروی انسانی را چهارمین عامل حوادث عنوان و تصریح کرد: آموزش نیز مانند موارد قبل نقش مهمی در کاهش حوادث دارد به طوری که رعایت موارد آموزش داده شده ضامن سلامتی جان کارگران است.

منصوریان اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بر روی علل حوادث، ۸۷ درصد از حوادث ناشی از کوتاهی نیروی انسانی و ۱۳ درصد به عوامل آموزش، دستورالعمل و ابزار کار مربوط می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل در بروز حوادث است از همکاران درخواست می‌شود که از آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهایی که دارند استفاده کامل را ببرند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان بیان کرد: نیروی انسانی باید در تمام مراحل کاری نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کند تا احتمال وقوع حادثه به صفر برسد.‌

انتهای پیام/ش

 

 

 

برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در خراسان جنوبی

سومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گفت: سومین جشنوارهبرگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در خراسان جنوبیورزشی بازنشستگان همزمان تا شهریور امسال ادامه دارد.

آقای خادمی افزود: در این جشنواره ۱۲۴ نفر از پیشکسوتان زن و مرد دستگاههای مختلف در ۶ رشته ورزشی شامل تنیس روی میز، دارت، شنا، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی و دو میدانی با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه رشته دارت و شطرنج این مسابقات در دوروز گذشته برگزار شده است، گفت: براساس نتایج اعلام شده در رشته شطرنج آقایان محمد رضا صبور، صفر علی زهرایی، و علی اصغر براتی فیزیک به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردندو در بخش بانوان هم خانمها زهرا فورگی نژاد، زهره بقایی فرد و بی بی زهرا حسینی به ترتیب حائز مقامهای اول تا سوم شدند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گفت: در رشته دارت آقایان غلامرضا دلیری ، محمد فرنگی نوفرست نفرات اول و دوم و اسماعیل هاتف و مشیرالحق عابدی به طور مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

در بخش بانوان هم خانمها مهری وفایی فرد نفر اول، زهرا ضیا و طلعت اصغری به ترتیب مقامهای دوم و سوم را کسب کردند.

مسابقات همچنان در سایر رشته ها ادامه دارد.

 

 

 

آغاز جشنواره سرود خاوران در بیرجند

جشنواره سرود خاوران خراسان جنوبی، امروز در بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل حوزه هنری استان در افتتاحیه این جشنواره با اشاره به اینکه گروهآغاز جشنواره سرود خاوران در بیرجندهای سرود، کار خود را از هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز کرده اند گفت:  گروه های سرود در مرحله اول، ویدئوهای  ۲۵ اثر از اجراهای مردمی و پاتوقی خود در میادین، بازارها و مساجد را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
کریمیان، افزود: ۲۲ اثر از ویدئوهای ارسالی برای رقابت در جشنواره و پس از بررسی آنها، ۸ اثر از شهرستان های بیرجند، طبس، سرایان و بشرویه و شهر خضری برای رقابت در اختتامیه جشنواره انتخاب شدند.
وی گفت: ۳ گروه برتر از ۸ گروه راه یافته به بخش پایانی جشنواره تا ظهر امروز مشخص می شوند و امشب در بوستان توحید بیرجند، سرودهایشان را برای مردم اجرا می کنند.

پیام تبریک رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت روز معلم

 ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۴ کد : ۲۹۷۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۲
پیام تبریک رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت روز معلم

بسمه تعالی

« مَنْ وَقَّرَ عالِماً فَقَدْ وَقَّرَ رَبَّهُ؛ کسی که به عالمی احترام نماید، به خدا احترام نموده است »

(امام علی ع)

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت معلمِ شهید،مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم واستاد ، بر همه معلمان و استادان و آموزگاران فداکار گرامی باد.

در طول تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تأکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته شده است؛ به گونه‌ای که تلاش برای نوشتن جمله‌های تازه درباره شأن و منزلت والای مقام معلم و آموزگار به تکرار خواهد انجامید. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل ِ آینده‌ساز جوان است ؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.

در این روزها که کشور عزیزمان ایران با مشکلات فراوان اقتصادی و هجمه‌های سیاسی و فرهنگی دست به گریبان است، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است؛ بی ‌ تردید این آموزگاران و استادان هستند که در این برهه حساس می‌بایست به دنبال راهی به رهایی باشند و چاره‌جویی کنند. تلاش برای تغییر اوضاع کنونی و ایجاد روحیه خودباوری و تاب‌آوری و کوشش برای به ثمر رساندن استعداد و توانایی‌های بالقوّه موجود در جوانانِ این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف استادان است. انتظار می‌رود که معلمان و استادان فرهیخته، با استعانت از فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلامی، بنیان‌های فکری و هویّت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران را استحکام بخشند. اهتمام به ارتقا ء کیفیت آموزش و توجه به پژوهش‌های هدفمند و تلاش برای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است. باید در نظر داشت که همه دانشگاه‌های جهان با توجه به نیازهای فزاینده اجتماعی و اقتصادی به دانش و فناوری با سرعت بسیار در حال دگرگونی هستند . نظریه دانشگاه کارآفرین یکی از موارد مهمی است که برای توصیف سیمای جدید و متحول ‌ شد هدانشگاه ها مطرح شده است و مهم‌ترین خصوصیت آن ، تعامل وسیع و سازنده دانشگاه ‌ هابا جامعه و صنعت است .

در پایان، ضمنِ درود به  روان پاک استاد شهید ،آیت ‌ الله مرتضی مطهری، روز بزرگ داشت مقام معلم را به همه همکارانِ دانشمند و فرهیخته‌ام در دانشگاه بیرجند  تبریک می‌گویم و توفیقات روز‌افزون شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.

دکتر احمد خامسان

 

 

هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تشکیل می شود

هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تشکیل می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت:با توجه به آسیب شناسی هایی که در مورد جلسات شورای فرهنگ عمومی انجام شده است، تصمیم گرفته ایم تا هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان را تشکیل دهیم.ناصر نبی زاده در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس،در سالجاری با موضوع “رونق تولید” گفت:کوشش ما این است که بتوانیم همگرایی بیشتری بین شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها و استان ایجاد کنیم و راهکارهایی ارائه دهیم که به ارتقای فرهنگ عمومی بیانجامد.

 وی افزود: هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان، متشکل از نماینده ولی فقیه در استان و روسا و نواب رئیس شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های استان خواهد بود، که تا بعد از خردادماه سال جاری شکل می گیرد.

 ناصر نبی زاده گفت: شورای فرهنگ عمومی، بالاترین نظام تصمیم گیری فرهنگی هر شهرستان و استان است و در نتیجه، وظیفه بررسی، هماهنگی و سنجش امور فرهنگی را دارد.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها یادآور شد: همه فعالیت‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و دستورکار جلسات شورای فرهنگ عمومی، باید براساس تصمیم کارگروهای مشورتی این شورا انجام و برگزار شود.

 نبی زاده عنوان کرد: ما اعتبار لازم را برای کارگروه های مشورتی شورای فرهنگ عمومی خواهیم گذاشت تا در این کارگروه ها،طرح ارائه و بررسی شود و در جلسه شورا، تصمیم لازم برای آن گرفته شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ١۵ سرفصل، برای شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گرفته ایم، بیان کرد: تقویت بنیان خانواده، ترویج گردشگری سالم، فرهنگ ایثار وشهادت، محتوای رسانه ها، ترویج زبان وادبیات فارسی وجوان تلاشگر  و … از ١٢ برنامه هایی است که برای این سرفصل ها در سال ٩٨ مشخص کرده ایم.

حجت الاسلام «محمد رضا محمدی» هم در ابتدای این جلسه بیان داشت:قانون انعطاف دارد و برای رفع مشکل مردم است نه معضل مردم؛ و البته نقض قانون نباید کرد و باید راه های ایجاد کسب و کار در جامعه تسهیل شود.

 امام جمعه طبس اظهار داشت: یکی از راه های رونق تولید می تواند اعطای تسهیلات ارزان قیمت باشد و البته ترویج مشاغل خانگی نیز  از همین راهکارها در جهت رونق تولید است.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس ضمن تبریک روز معلم، تاکید کرد: انقلاب ما فرهنگی بوده و همه دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد به جایگاه والا برسد، باید به فرهنگ توجه کند چرا که فرهنگ زیربنای تحولات در هر کشور است.

 حجت الاسلام محمدی بیان کرد: دغدغه ای که مقام معظم رهبری در سال های اخیر داشته اند و  نام سال ها را بر اساس آن نامگذاری کرده اند، بر محور اقتصاد بوده است، چرا که در جنگ که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم لذا همه باید جهادی کار کنند تا مشکلات کشور و شهرستان رفع شود.

 وی در پایان گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی به منزله قانون و لازم الاجرا است و باید کارگروه های مشورتی شورای فرهنگ عمومی طبس تشکیل شود تا دستور کار جلسات در آن بیشتر مورد کارشناسی و بررسی قرار گیرد.

 

 

اسب ” الماس نادر” از طبس، در جرگه زیباترین اسبهای ترکمن کشور

اسب “الماس نادر” از شهرستان طبس در چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن، نایب قهرمان کشور شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این اسب که به همت هیات سوارکاری و باشگاه آراسپ طبس در ایناسب الماس نادر از طبس، در جرگه زیباترین اسبهای ترکمن کشورمسابقات شرکت کرده بود، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی زیباترین اسب ترکمن کشور در رده ۳ تا ۵ سال شد .
چهاردهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن دیروز با حضور ۱۹۱ اسب از ده استان کشور در مراتع روستای صوفیان کلاله استان گلستان برگزار شد.
این جشنواره با هدف شناسایی و حفظ ذخایر ژنتیک اسب ترکمن، تقویت اقتصادی پرورش دهندگان اسب و توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست برگزار شد.
سه داور بین المللی از کشورهای آلمان، روسیه و ترکمنستان در جشنواره قضاوت کردند.

 

 

 

 

 

برپایی نمایشگاه ضیافت در بیرجند

نمایشگاه ضیافت ویژه اقلام اساسی ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین المللی بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این نمایشگاه ۲۰۰ غرفه شامل اقلام اساسی مردم در ماه رمضان ازبرپایی نمایشگاه ضیافت در بیرجندجمله شکر ، روغن ، گوشت ، لبنیات، برنج، حبوبات و خرما در معرض خرید مردم قرار گرفته است.
جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: اقلام این نمایشگاه با تخفیف  ۱۰ تا ۱۵ درصدی به فروش می رسد و امسال عمده فروشان استان نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
نمایشگاه ضیافت ویژه کالاهای مصرفی ماه مبارک رمضان تا ۱۷ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه دائمی بین المللی بیرجند واقع در انتهای بلوار شهید آوینی، بلوار دانشگاه، ابتدای جاده علی آباد بیرجند پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

جشنواره ورزشهای همگانی دانشجویان خراسان جنوبی

جشنواره ورزشهای همگانی دانشجویان خراسان جنوبی با معرفی افراد و تیمهای برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  گفته ی میرکاظمی دبیر این جشنواره حدود ۲۵۷ دانشجو از دانشگاههای جشنواره ورزشهای همگانی دانشجویان خراسان جنوبیبیرجند – صنعتی بیرجند – فنی و حرفه ای دختران- آموزشکده ابن حسام- پیام نور- بزرگمهر قائنات- فرهنگیان پردیس امام سجاد(ع) و پردیس شهید باهنر در این رقابتها شرکت کردند.

این جشنواره در رشته های والیبال چهار نفره، بسکتبال سه نفره، دارت، فریزبی، هفت سنگ، آمادگی جسمانی برگزار شد که در پایان از افراد برتر هر رشته قدردانی شد.
برگزیدگان این دوره از مسابقات به المپیاد ورزشهای همگانی تابستان ۹۸ در تهران و همدان اعزام خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

دلجویی استاندار از معلولان- بیرجند

 

 

 

۱۲ سال کار عاشقانه با نابینایان/ وقتی عشق معلم نور چشم می‌شود

بیرجند- بسیاری از معلمان فراتر از وظیفه رسمی خود دست دانش آموزان را گرفته و در لابه لای آموزش، انسانیت و عشق را تدریس می‌کنند.

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: معلم تنها یک واژه نیست، معلم فقط یک شمع سوزان نیست که جهل و بی سوادی دوران کودکی را به دانایی و علم جوانی مبدل کند بلکه انسان با شرافتی است که گاه در پیچ و خم روزگار و سرنوشت، دست انسان را گرفته و مشق عشق و انسانیت به او می‌آموزد.

این تعابیر برای معلم‌هایی در دوران‌های دور نیست بلکه در همین خراسان‌جنوبی معلمان جوانی وجود دارند که فراتر از وظیفه رسمی خود دست دانش آموزان را گرفته و در لابه لای آموزش، انسانیت و عشق را تدریس می‌کنند.

محمد محمد دوست معلم ۳۴ ساله شهرستان قائن که بیش از ۱۲ سال است با دانش آموزان نابینا و کم بینا در ارتباط است از آن قبیل معلم‌هایی است که باید از ذره ذره رفتارهایش مشق ایثار آموخت.

این جوان پرتلاش و فرهنگی پدر دو فرزند است اما در حقیقت در سال‌های تدریسش برای بسیاری از دانش‌آموزان نابینا و کم بینا برادری و پدری کرده است.

محمد دوست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال ۸۸ کار معلمی را با عشق و علاقه فراوان آغاز کرده و اکنون در مرکز آموزشی رشد شهرستان قائن مشغول به تدریس هستم.

نمی‌خواستم حتی یک دانش آموز نابینا محروم از آموزش باشد

وی از روزهای ابتدایی کار معلمی خود با شور و علاقه یاد می‌کند و بیان کرد: در ابتدا هر چند از منظر اداری و قانونی وظیفه‌ای نداشتم ولی همه قائن و روستاهای اطراف آن را برای شناسایی دانش آموزان نابینا گشتم تا حتی یک دانشآموز نابینا محروم از تحصیل نباشد.

این معلم پرتلاش قائنی با اشاره به اینکه در این شناسایی و آموزش به دانش آموزان نابینا، خاطرات تلخ و شیرین فراوانی رقم خورد، ادامه داد: دانش آموزی با مشکل کم نابینایی داشتم که بعد از چند ماه به طور کامل بینایی خود را از دست داد.

محمد دوست ادامه داد: بعد از نابینایی آموزش خط بریل را با او آغاز کردم که پس از مدتی از من خواست که با او بلندتر صحت کنم که با مراجعه پزشکی دریافتیم که شنوایی او نیز دچار مشکل شده و به تدریج از نعمت شنوایی نیز محروم شد.

راهی برای ارتباط و آموزش با یک دانش آموز نابینا و ناشنوا

وی افزود: این پایان ماجرا نبود بلکه بعد از مدتی این دانش آموز مشکل جسمی و حرکتی نیز پیدا کرد و حال من بودم و دانش آموزی که قدرت بینایی، شنوایی و جسمی – حرکتی خود را از دست داده بود و باید راهی برای ارتباط با او می‌یافتم.

این معلم جوان خراسان جنوبی گفت: خط استاندارد بریل مرکب از شش نقطه است از ترکیب این نقاط حروف مختلف در هر زبان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: من برای ارتباط با این دانش‌آموز ناشنوا و نابینایم از انگشتان دست راست او الگویی ساختم و نقاط خط بریل بر خطوط انگشت دست دانش‌آموزم پیاده کرده و با لمس آن قسمت‌ها متوجه می‌شود از او چه خواسته‌ای دارم.

خاطره‌ای از برادر نابینایی که نگران آموزش خواهر نابینای خود بود

محمد دوست ادامه داد: در سال ۸۹ نیز یکی از دانش‌آموزان نابینا از من درخواست کاغذ بریل برای کار در منزل کرد و علی‌رغم اینکه به او گفتم در خانه نیاز به این کاغذها نداری باز هم اصرار کرد که با تحقیق فهمیدم او یک خواهر نابینا نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه خواهر نابینای شاگرد من هیچگاه مدرسه نرفته بود، افزود: به خانه آنان رفتم و با اصرار از آنان خواستم که اجازه آموزش خط بریل به دخترشان را به من بدهند و در نهایت حاضر شدند که بعد از ظهرها در مدرسه این کار را به صورت اختصاصی برای دخترشان انجام بدهم

محمد دوست اظهار کرد: در یک اتفاق دیگر یک دانش‌آموز نابینا در روستایی در ۸۰ کیلومتری قائن زندگی می‌کرد و به دلایلی امکان آموزش او در مدرسه روستا وجود نداشت.

چند سال هر روز از ترمینال قائن دانش‌آموزم را به مدرسه می‌آوردم

وی بیان کرد: دور بودن روستا از قائن باعث می‌شد که پدر و مادرش نتوانند او را به مدرسه ما بفرستند که از پدر و مادرش خواستم که با سرویس‌های بین راهی او را تا قائن بفرستند و تا چند سال هر روز به ترمینال قائن رفته و او را به مدرسه می‌آوردم.

محمد دوست با اشاره به اینکه این دانش‌آموز من اکنون در پایه دهم در مشهد مشغول به تحصیل است، یادآور شد: برای همه این کارهای خارج از مسئولیت حقوق ویژه و امتیاز خاصی نگرفتم و تنها به واسطه عشق و علاقه پیگیر کار دانش‌آموزانم بودم.

این معلم نمونه قائنی گفت: در پایه چهارم ابتدایی درسی به نام طرح باغچه اطفال جهت شناسایی کودکان نابینا و ناشنوا وجود دارد که از همه مدارس قائن درخواست کرده‌ام این درس را من به همراه دانش آموزان نابینایم تدریس کنیم که از این جهت نیز خاطرات بسیار شیرین و جالبی دارم.

محمد دوست اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان نابینا نیازمند امکاناتی چون دستگاه پرکینز، کاغذ بریل، نوارهای صورتی و سایر وسایل و امکانات آموزشی است که کالایی چون دستگاه پرکینز بسیار کمیاب و گران است.

وی بیان کرد: یک دستگاه پرکینز در مجموعه خودمان داریم که در قائن امکان تعمیر آن وجود نداشت و فرستادن آن به مشهد برای تعمیر نیز مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا اینکه خودم کم کم تعمیر این دستگاه را تا حدی یاد گفتم.

این معلم پرتلاش با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی معلمان یادآور شد: هر چند مبنای کار معلمی عشق و علاقه است ولی نباید ذهن و فکر معلم هنگام آموزش درگیر مشکلات مادی بوده و این مشکلات او را به سمت شغل دوم بکشاند.

 

 

 

 

چهارمین دوره مسابقات فرهنگیان خراسان جنوبی پایان یافت

فردوس_ چهارمین دوره مسابقات فرهنگیان خراسان جنوبی به میزبانی فردوس با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بعدازظهرچههارشنبه در این مراسم با تقدیر ویژه از مسئولان آموزش و پرورش فردوس به لحاظ برگزاری و مدیریت خوب این مسابقات گفت: فردوس شهری قرآنی است که کارهای بسیار خوبی در زمینه قرآن در سال‌های اخیر انجام شده است.

حجت اسلام حسینی افزود: بر اساس اسناد بالا دستی و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ما در آموزش و پرورش به دنبال تربیت دینی هستیم و این مهم میسر نیست مگر اینکه قرآن و عترت را وارد عرصه زندگی مردم و دانش آموزان کنیم.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در عرصه آموزش و پرورش و فعالیت‌های قرآنی حرف اول را در کشور میزند گفت: ۵ هزار نفر در مرحله شهرستان این مسابقات شرکت کردند که ۱۲۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با اشاره به اینک سال گذشته نفر اول حفظ نهج البلاغه از استان خراسان جنوبی بود این موضوع را نشان از عزم و همت والای فرهنگیان در فراگیری علوم قرآنی دانست.

حسینی اضافه کرد: گر چه چهارمین دوره این مسابقات در کشور برگزار شد ولی در استان خراسان جنوبی نهمین سال است که برگزار می‌شود و در این عرصه نیز پیشتاز هستیم.

وی با بیان اینکه هنوز در چاپ قرآن کریم مشکلاتی داریم گفت: این در حالی است که سالانه ۲۰۰ میلیون انجیل در جهان چاپ می‌شود.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که به مدت دو روز در شهرستان فردوس برگزار شد با نظر داوران نفرات اول تا سوم هر بخش اعلام و به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

بر اساس رأی داوران در بخش خواهران و رشته قرائت قرآن کریم زهرا نوروزی از فردوس، فاطمه سلطان زاده از بشرویه و راضیه جان احمدی از بیرجند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در رشته حفظ ۱۰ جز قرآن کریم خواهران صدیقه دلاکه نژاد از بیرجند، مرضیه نظری از دستگردان و معصومه خورشیدی از قاین به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش حفظ کل قرآن کریم خواهران مطهره خراشادیزاده از بیرجند و نرجس خاتون مرادی از فردوس به ترتیب اول و دوم شدند.

در بخش حفظ نهج البلاغه خواهران ملحیه کوثری مقدم از بیرجند، زهرا خسروی از سربیشه و کبری عباسی از درمیان به ترتیب مقام‌ها اول تا سوم را بدست آوردند.

در بخش روش تدریس احکام خواهران زهرا بیدسکی از درمیان، نرگس اله پور از سربیشه و محبوبه قاسمی زاده از بشرویه به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش قرائت قرآن کریم برادران محسن حسین خو از قاین، محسن سکندری مقدم از فردوس و محمود خاتمی تبار از زیرکوه به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش حفظ ۱۰ جز قرآن کریم برادران سلمان قاسمی از بیرجند و در حفظ کل قرآن کریم حسین نوقابیان مقدم از قاین بدون رقیب مقام‌های اول را به خود اختصاص دادند.

در بخش حفظ نهج البلاغه برادران حسین غلامی از بشرویه، حسین خسروی چاهک از درمیان و محمد اسماعیل زاده از طبس به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش روش تدریس احکام ایمان حسنی از بیرجند، محسن منعمی از فردوس و عباس شیرین از بشرویه به ترتیب موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.

 

 

 

 

 

۶۹۷ روستای خراسان جنوبی مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شوند

بیرجند- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری ۶۹۷ روستای استان را به اینترنت پرسرعت مجهز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دلگیر ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قریب به ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان فاقد پوشش هستند، افزود: پوش جاده‌های روستایی تا سال ۱۴۰۰ به وضعیت مطلوبی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ضریب تلفن ثابت ۳۵.۷ درصد بوده که با توجه به بعد خانوار، تمام خانوارها تلفن ثابت دارند، افزود: ۶۶ درصد مردم خراسان جنوبی از تلفن همراه اول و ۴۰ درصد هم از ایرانسل استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: در مجموع ۳۹۵ سایت نسل دوم، ۱۸۵ سایت نسل سوم و ۱۸۴ سایت نسل چهارم خدمات همراه اول انجام می‌دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی پوشش جاده‌های اصلی و فرعی را ۸۴ درصد دانست و گفت: پوشش جاده‌ای اصلی به ۹۷ درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد: پوشش روستاها در خصوص همراه اول ۲۲ هزار و ۲۰۰ روستا و پوشش ایرانسل ۵۲۰ روستا است.

دلگیر بیان کرد: تا انتهای شهریورماه سال جاری قریب به ۶۹۷ روستای باقی مانده را به اینترنت پرسرعت مجهز می‌کنیم.

وی طول شبکه‌های فیبر نوری را سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: پهنای باند ورودی استان ۵۰ برابر افزایش یافته است.

شناسایی ۴۵ هزار بدافزار

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۱۵ روستا دفتر آی سی تی روستایی دارد، بیان کرد: طی سال گذشته ۴۴ خودپرداز و پست بانک در روستاها با اعتبار دولتی نصب شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: این شبکه سه لایه شامل زیرساخت، محتوا و خدمات دارد.

دلگیر با بیان اینکه در لایه زیرساخت تکالیف مطابق برنامه عمل می‌شود، اظهار کرد: در دو لایه خدمات و محتوا متأسفانه فاقد سند بوده و در شورای فضای مجازی سند توسعه تعریف نشده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امنیت شبکه ملی بیان کرد: بدافزارهای شناسایی شده طی ۱۸ ماه گذشته از چهار هزار بدافزار به ۴۵ هزار بدافزار رسیده است.

 

 

 

همزمان با ۱۲ اردیبهشت انجام شد؛
تجلیل بسیج رسانه خراسان جنوبی از خبرنگاران معلم
همزمان با ۱۲ اردیبهشت، روز گرامیداشت مقام شامخ معلم، رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی به همراه تعدادی از خبرنگاران، با حضور در دفاتر رسانه های مختلف، این روز را به خبرنگاران معلم تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سجاد رضایی» رئیس بسیج رسان خراسان جنوبی صبح امروز (۱۲ اردیبهشت) با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی روز معلم را به خبرنگار معلم این رسانه «جواد شریفی نیا» تبریک گفت.

 

در این دیدار که جمعی از خبرنگاران دیگر رسانه ها نیز حضور داشتند، در خصوص مهمترین مشکلات معلمان بحث و تبادل نظر شد.

 

همچنین فعالان رسانه ای استان با حضور در دفتر روزنامه امروز خراسان جنوبی، روز معلم را به «محمود حیدری» مدیر مسئول این روزنامه تبریک گفتند.

 

 

سجاد رضایی با بیان اینکه افراد فرهیخته و آینده ساز کشور توسط معلمان تربیت می شوند، افزود: آگاهی بخشی به جامعه از وظایف خبرنگاران است که این مهم به همت خبرنگاران نیز  محقق می شود.

 

حیدری هم با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از فرهنگیان در بدنه رسانه های استان افزود: آموزش و پرورش باید به حرفه آموزی دانش آموزان توجه ویژه کند.

 

وی بر پیش بینی مباحثی در کتب درسی دانش آموزان برای آشنایی با رسانه ها و کارکرد آن تاکید کرد و گفت: متاسفانه دانش آموزان با این مهم بیگانه هستند.

 

 

حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی خاورستان و تبریک روز گرامیداشت معلم به مدیر این رسانه «حسین خسروی چاهک» از دیگر برنامه های رئیس بسیج رسانه استان و خبرنگاران بیرجندی بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب مقالات اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت به چاپ رسید

به همت دانشگاه بیرجند، کتاب مجموعه چکیده مقالات اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت؛ فرصت‌های محلی و بین المللی به چاپ رسید.
به همت دانشگاه بیرجند، مجموعه چکیده مقالات اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت؛ فرصت‌های محلی و بین المللی در قالب کتابی به چاپ رسید.

در این کتاب، چکیده تمامی مقالات رسیده به همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت همراه با نام نویسندگان مقالات چاپ و منتشر شده است.

این مقالات که به معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های بیابان لوت می‌پردازند، از پژوهشگران سراسر کشور و همچنین محققان و پژوهشگران کشورهای انگلستان، هند، ترکیه، استرالیا و ایتالیا به دبیرخانه همایش رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*