دومین دوره طرح همگانی اسکیت برگزار شد/ روز با نشاط پارک توحید

امروز خراسان جنوبی_ قاسمی / دومین طرح همگانی اسکیت روز گذشته در پارک توحید بیرجند با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، معاون توسعه امور ورزش استان، رئیس اداره ورش و جوانان شهرستان بیرجند و دیگر مسئولتن ورزشی استانی و شهرستانی برگزار شد و با توجه به استقبال گسترده مردم روز تعطیلی با نشاط و مفرحی برای خانواده ها رقم خورد. رئیس هیئت اسکیت استان با بیان اینکه دومین دوره طرح همگانی اسکیت استان روز گذشته در پارک توحید بیرجند برگزار شد، گفت: این طرح به مناسبت روز اسکیت و خانواده و اعیاد شعبانیه به صورت همزمان در تمام کشور برگزار شد و خراسان جنوبی نیز سال گذشته اولین دوره را برگزار کرد. شبانی عنوان کرد: شعار این طرح ورزش، خانواده، سلامتی، تندرستی، نشاط و شادابی می باشد و هدف از برگزاری آن توسعه اسکیت در بعد همگانی، اوقات فراغت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نشاط و تندرستی، ایجاد وحدت و همبستگی و مشارکت خانواده در حوزه ورزش است.
۴ رشته فعال اسکیت در استان
وی با بیان اینکه ورزش اسکیت دارای ۹ رشته می باشد، گفت: در استان ما ۴ رشته سرعت، فرس استایل، رول بال و اسکیت برد فعال هستند. به گفته وی در یک سال است که در رشته سرعت خراسان جنوبی فعال شده و در المپیاد استعدادهای برتر شرکت کردیم و در در رشته اسکیت برد نیز فعالیت ولی اعزام به مسابقات نداشته ایم. شبانی ادامه داد: همچنین در فرد استاده با سه سال فعالیت در مارشال کاپ کشوری شرکت کرده ایم و سال گذشته حدود ۷ مدال به دست آوردیم و در سال بعد نیز به خوبی خود را نشان دادیم و و دختران استان در لیگ برتر کشور مقام اول را کسب کردند.
فعالیت ۳ باشگاه اسکیت در استان
رئیس هیئت همگانی استان با بیان اینکه در استان ۳ باشگاه اسکیت در حال فعالیت است، گفت: این باشگاه ها شامل زاور، پارک اسکیت و بیرجند آریا است که باشگاه بیرجند آریا دارای تخصصی ترین پیست اسکیت نیمه شرقی و جنوب کشور است. شبانی خاطر نشان کرد: برای اینکه در این مسیر بتوانیم به موفقیت برسیم افرادی مانند ریاست ورزش و جوانان استان و شهرستان و دیگر مسئولان کمک کرده اند و باید از همکاری و همراهی هلال احمر، سازمان سیما و منظر شهرداری، موسسه عرفان و صدا و سیما و رسانه ها تشکر کنیم. وی با بیان اینکه ۲۰۰ ورزشکار فعال در رشته اسکیت داریم: گفت: حدود ۷۰ ورزشکار ما به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کنند و به مسابقات استانی و کشوری اعزام می شوند.
برای اولین بار برگزاری لیگ استانی اسکیت
وی از برگزاری لیگ اسکیت برای اولین بار در استان اشاره کرد و افزود: مرحله اول لیگ قبل سال برگزار شد و مرحله دوم آن قبل یا بعد از ماه رمضان می باشد و مرحله سوم هم در تیرماه برگزار خواب شد. به گفته وی مهمترین مشکلی که داریم و شاید در تمام هیئت ها هم می باشد مشکلات مالی و هزینه ای می باشد که با توجه به برنامه های برگزار شده و توسعه اسکیت نیازمند بودجه بیشتری هستیم. رئیس هیئت اسکیت استان هزینه خرید کفش تخصصی اسکیت را بالا دانست و ادامه داد: کفش های حرفه ای و تخصصی از ۵ میلیون تومان بالا است و به همین دلیل استعدادهای بالا و خوبی داشته ایم که متاسفانه به دلیل همین هزینه ها قادر به ادامه راه نبوده و خود هیئت هم چنین توانایی و بودجه ای ندارد که این مشکل را برای قهرمانان و ورزشکاران با استعداد خود رفع کند. شبانی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه ۵ ماهی می شود هیچ بودجه ای دریافت نکرده ایم ولی اداره کل ورزش و جوانان جناب سرپرست و آقای مهرانپور همراه بوده اند و حمایت کرده اند و قول پرداخت هزینه این همایش را هم داده اند. به گفته وی نیاز به اسپانسر داریم ولی با وجود کمبود حمایت و اسپانسر همان هایی هم که وارد می شوند به دلیل دیده نشدن در صدا و سیما و رسانه ها تمایلی به ادامه مسیر و اسپانسری ندارند.
همایش ها و جشنواره های همگانی موثر در توسعه ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این برنامه عنوان کرد: اگر بخواهیم اکثر جامعه را تحت تاثیر قرار دهیم راه حل آن دیدن است چرا که با توجه به زیباشناسی مردم ،ی توانند با دیدن به سمت آن ورزش بروند. مهران سرپرست افزود: چنین برنامه هایی می تواند در اوقات فراغت و سرگرمی مردم نیز تاثیر داشته باشد و اینکه با معرفی ورزش هم به صورت همگانی افراد علاقمند با آن سمت بروند. وی تصریح کرد: سیاست های وزرات ورزش و جوانان و به طبع ادارات استانی حمایت از چنین برنامه های عمومی، همایش ها و جشنواره های ورزشی می باشد چرا که به ارتقا سلامت و ورزش در بین تمام اقشار جامعه و خانواده ها می انجامد. به گفته وی در بخش اعتبارات نیز هیچ گونه مشکلی نداریم و رشد قابل توجهی داشته ایم و مشکلی که وجود دارد د حوزه قهرمانی به ادا ه کل ورزش هیچ اعتباری داده نمی شود و ما باید از بودجه ورزش های همگانی برای ورزش قهرمانی هم بگذاریم. مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطر نشان کرد: به دلیل ضعف در زیرساخت های اقتصادی در تمام حوزه ها نیاز به حمایت های مالی دارند و اعتبارات مالی ما باید در تمام حوزه ها صرف شود. سرپرست اعلام کرد: در حوزه برگزاری همایش ها و جشنواره های عمومی نیز رشد خوبی داشته ایم و سال گذشته ۹۰۰ برنامه داشته ایم و امیداوریم امسال نیز با قدرت بیشتر از این برنامه ها اجرایی کنیم تا باعث توسعه ورزش در خانواده و سطح جامعه شویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*