کنگره استانی شهدای سادات برگزار می شود

 جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کنگره استانی شهدای سادات با محوریت شهید رحیمی در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار صفرعلی اسماعیلی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید دکتر سید احمد رحیمی به خبرنگار ایرنا افزود: ستاد کنگره استانی شهدای سادات خراسان جنوبی تشکیل شده است و به زودی در خصوص زمان دقیق برگزاری آن اطلاع رسانی می شود.
وی اظهار داشت: شهید رحیمی از دانشجویان نخبه رشته پزشکی، دانشجویان پیرو خط امام و از فرماندهان برجسته و موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیرجند بود.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ایشان خدمات شایانی به نظام و انقلاب انجام داد و از شهدای شاخص جامعه پرشکی استان است که افتخاری برای همه نیروهای مسلح به شمار می رود.
شهید سید احمد رحیمی سوم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ در شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی را در دبستان حکیم نزاری بیرجند با موفقیت سپری کرد، پس از طی کردن دوره راهنمایی وارد دبیرستان طالقانی بیرجند شد و سرانجام تحصیلات او تا پایان مقطع متوسطه سال ۱۳۵۶ با اخذ مدرک دیپلم رشته ریاضی در مشهد به پایان رسید.
وی علاوه بر فرماندهی سپاه بیرجند و قاین، قائم مقام سپاه مشهد نیز بود و عضویت در شورای فرماندهی سپاه خراسان و مسئول اطلاعات عملیات سپاه خراسان از دیگر مسئولیت های شهید به شمار می رود.
حتی به شهید پیشنهاد فرماندهی لشکر ۵ نصر را دادند ولی قبول نکرد و همواره سعی می کرد در منطقه ناشناخته باشد.
دکتر رحیمی در جبهه مورد اصابت ترکش از ناحیه پا شد و قبل از شهادت تا جایی که می توانست به محرومان خدمت و برای آنها پتو، نفت، غذا و دیگر وسایل تهیه می کرد همچنین نسبت به بیت المال بسیار جدی و مقید بود.
سرانجام این سردار رشید اسلام ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ در جبهه شرهانی و در عملیات والفجر ۱ بر اثر اصابت ترکش خمپاره و سوختگی ناشی از آن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*