گفت و گوی بی واسطه استاندار با کارگران

 استاندار خراسان جنوبی در بازدید از چند واحد صنعتی مرکز استان از جمله کویر تایر در کنار برنامه های بازدید، با شماری از کارگران این واحدها نیز در فضای صمیمی و بی واسطه گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان دیروز (یکشنبه) روز کاری خود را با بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند شروع کرد و خبرنگاران نیز همراه وی بودند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری و شماری از مدیران استان نیز استاندار خراسان جنوبی را در این بازدید همراهی کردند.
وی در این بازدیدها که با پیاده روی نسبتا طولانی همراه بود، قابلیت ها، توانمندی های واحدهای صنعتی در زمینه تولید، اشتغال و صادرات و همچنین موانع و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد.
استاندار خراسان جنوبی از مجتمع تولید کاشی و سرامیک نیلوفر، واحد تولید کاشی و سرامیک فرزاد و واحد تولیدی کاشی و سرامیک آیداسرام بازدید کرد و مدیران این مجموعه ها ضمن توضیح قابلیت های خود در تولید و صادرات، از موانع و چالش ها و راهکارهای پیشنهادی نیز سخن گفتند.
معتمدیان از کارخانه کویر تایر بیرجند نیز دیدن کرد که بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی به شمار می رود و در حال حاضر ۲۷ درصد تایر سواری کشور به لحاظ وزنی و بیش از ۲۶ درصد تایر سواری کشور به لحاظ تعداد را تولید می کند.
نکته قابل توجه در این دیدارهای صنعتی گفت و ‌گوی صمیمی نماینده عالی دولت در استان با کارگران این واحدهاست که در دیدارهای چهره به چهره با کارگران مسایل، مشکلات و درخواست های آنان را از زبان خودشان شنید.
معتمدیان در ماه های اخیر و سفر به سه شهرستان استان خراسان جنوبی نیز همین رویه را دنبال کرده و از مرکز استان تا روستاهای دورافتاده مرزی با قشرهای مختلف مردم دیدار و گفت و گو می کند.
او معتقد است این دیدارها و بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف استان به برنامه ریزی و تصمیم گیری های صحیح و کارشناسی که در آینده قرار است در جلسات مختلف انجام شود، کمک موثری می کند.
از این رو به مدیران استان نیز توصیه کرده تا میان مردم حضور یابند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را از نزدیک و به طور عینی بررسی کنند.
استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند گفت: کارگران برخی واحدی صنعتی استان دارای حقوق معوق و مطالبات هستند که این موضوع جزو اقدامات عملیاتی و اساسی ما خواهد بود.
وی افزود: در کنار کمک به صنعت و واحدهای تولیدی، پیگیری مسائل و مشکلات کارگران و پرداخت معوقات مدنظر ماست.
معتمدیان بیان کرد: مدیران برخی از این کارخانه ها که کارگران آنها مشکل معوقه دارند، قول دادند تا پایان سال بخشی از آن را پرداخت کنند.
وی گفت: در برخی واحدهای کاشی و سرامیک استان معوقات و مطالبات کارگران انباشته شده است که جلساتی با مسئولان ذیربط برگزار و مقرر شد این جلسات استمرار پیدا کند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک استان اقدامات خوبی توسط بخش خصوصی در استان انجام شده است.
وی گفت: حدود ۱۵ میلیون متر مربع تولیدات این صنایع است که ۵۰ درصد این تولیدات به کشورهای مختلف صادر می شود.
معتمدیان افزود: هدف بازدید از این واحدهای تولیدی استان این بود که در جریان روند تولیدات قرار گرفته، مشکلات و موانع را از نزدیک بررسی کرده و بتوان از طریق برگزاری جلسات تخصصی و ظرفیت های قانونی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است کمکی به صنعتگران و تولیدکنندگان داشته باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*