افزایش ۹۴ درصدی جرایم فضای مجازی در استان/ کلاهبرداری ۵۱ میلیاردی در فضای مجازی استان طی ۱۱ ماه

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از افزایش نزدیک به ۹۴ درصدی وقوع جرایم فضای مجازی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح استان خبر داد. سرهنگ علی محمد پور با اشاره به اینکه در حوزه کشف پرونده‌های جرایم سایبری استان نیز در این مدت افزایشی ۱۶۲درصدی را شاهد بوده ایم، گفت: میزان مالی کلاهبرداری از هم استانی ها در فضای مجازی که پرونده مربوط به آنها تشکیل شده طی ۱۱ ماهه امسال بیش از ۵۱ میلیارد ریال است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۰۵ میلیون تومان بوده و لذا رقم کلاهبرداری ها در سال جاری نسبت به مو سال گذشته نزدیک به ۱۳ برابر شده است.
به گفته وی برابر تحلیل های صورت گرفته بر روی جرایم سایبری بیش از ۹۷ درصد کل جرایم فضای مجازی استان را جرایم مالی که به دو شکل برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حسابهای بانکی افراد و کلاهبرداری رایانه ای صورت می گیرد تشکیل می دهد. سرهنگ محمد پور تصریح کرد: بر این اساس ۵ جرم اول فضای مجازی استان در ۱۱ ماه امسال را به ترتیب برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای، انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی افراد، مزاحمت های اینترنتی و ممانعت غیرمجاز از دسترسی اشخاص به سامانه های خودشان که از آن تحت عنوان هک سیستم و تجهیزات هوشمند نام برده می‌شود تشکیل می‌دهند.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان در خصوص اقداماتی که در حوزه پیشگیری توسط پلیس فتا در استان صورت گرفته است، گفت: طی ۱۱ ماهه امسال مصاحبه های تلویزیونی در این راستا ۱۰۷ درصد و مصاحبه های رادیویی ۱۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و دربحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق مطبوعات و سایر رسانه‌ها نیز افزایش ۱۳ درصدی اقدامات را شاهد بوده ایم.
به گفته سرهنگ محمد پور در این مدت برگزاری نمایشگاه های آگاه سازی برای دانشجویان و دانش آموزان ۷ درصد، تهیه و توزیع محتوای آموزشی در قالب بروشور، سی دی، بنر و بیلبورد ۸ درصد و برگزاری کلاس ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی برای ادارات و نهادهای مختلف در سطح مرکز استان و سایر شهرستان ها ۱۵ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*