کرباسچی روانه زندان شد

عضو حزب کارگزاران سازندگی از اجرای حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی خبر داد.

کرباسچی روانه زندان شدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد.

پس از بررسی این پرونده در دادگاه به استناد ماده  قانون مجازات اسلامی در تاریخ ٢٢ مرداد ٩٧ حکم قطعی صادر و امروز اجرا شد.

محمد قوچانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش، گفت: آقای کرباسچی امروز که او از خانه خارج شد، مقامات قضایی او را به زندان اوین منتقل کردند و اکنون در اوین  است تا حکمش اجرا شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: این حکم ۶ ماه گذشته صادر شده و به تایید رسیده است.

بیشتر بخوانید: ماجرای توهین کرباسچی به مدافعان حرم چه بود؟ + فیلم

سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هم در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش گفت: آقای کرباسچی از دادسرا با خانواده اش تماس گرفت و خبر داد در دادسرا است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: جمعی از دوستان از اداره اجرای احکام کرباسچی را از درب منزلش به دادسرای اجرای احکام هدایت کردند و ظاهرا قرار است که این حکم اجرا شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون کرباسچی در زندان اوین است، تصریح کرد: قاعدتا برای اجرای حکم، کرباسچی را به زندان اوین می‌برند.

مرعشی درباره حکم صادر شده برای دبیرکل حزب متبوعش، اظهار کرد: این حکم که یک اتهام است و آقای کرباسچی تقاضای اعاده بررسی داده بودند که پیش بینی شده بود که این اعاده بررسی پذیرفته شود، ولی ظاهرا هنوز خبری از دادگاه نداریم که پذیرفته شده است یا خیر.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این حکم مربوط به اظهارات سال قبل وی در اصفهان است، خاطرنشان کرد: بله، کرباسچی در اظهاراتش در اصفهان گفته بود که در سوریه در کنار شجاعت و رشادت رزمندگان، خوب است که از سیاست هم بهره گیری شود.

گفتنی است؛ غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد.

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفته بود که نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته، اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.v

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*