چند خبر از خراسان جنوبی

حمله گرگ به گوسفندان در قاین

شب گذشته گرگها به یک دامداری در قاین حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، گرگ های گرسنه شب گذشته به یک دامداری در روستای نوقاب حاجی آباد قاین حمله کردند.

در این حادثه ۷ راس گوسفند تلف و مبلغ ۱۰ میلیون تومان به دامدار خسارت وارد شد.

 

تشییع پیکر جانباز دفاع مقدس در خضری دشت بیاض

پیکر جانباز ۲۵ درصد دفاع مقدس، حاج شیخ علی خسروی ، ظهر امروز با حضور مردم خضری دشت بیاض  تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، جانباز حاج شیخ علی خسروی، سوم بهمن امسال در بیمارستان مهر مشهد بستری و ۲۳ بهمن به یاران شهیدش پیوست.
این جانباز والا مقام در جنگ ‌تحمیلی سال ۶۸ در دشت عباس و شلمچه دچار عارضه شیمیایی ریوی شده بود که دو روز پیش در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت .
پیکر این جانباز دفاع مقدس امروز در خضری دشت بیاض تشییع و در گلزار شهدای خضر نبی این شهر به خاک سپرده شد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس؛

اجرای پروژه انتقال آب خراسان جنوبی توسط وزارت نیرو

وزارت نیرو پروژه انتقال آب به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، را بر عهده می گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت نیرو اعلام کرد که در صورت نهایی شدن پروژه انتقال آب به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خود اجرای آن را بر عهده می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نشست ویژه کمیسیون اجرای پروژه انتقال آب خراسان جنوبی توسط وزارت نیروعمران مجلس با حضور خامسی معاون وزیر نیرو و استانداران مربوطه، گفت: در این نشست معاون وزیر نیرو اعلام کرد موضوع انتقال آب به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به صورت تفکیک شده هفته آینده با حضور مسئولان و نمایندگان این استان ها در وزارت نیرو بررسی و نیاز آبی استان ها مشخص می شود و پس از آن محل تأمین آب تعیین خواهد شد.

موسوی بیوکی با بیان اینکه تا پیش از این قرار بود بخش خصوصی مسئولیت اجرای پروژه های انتقال آب را بر عهده بگیرد، افزود: در این نشست وزارت نیرو پذیرفت، خود برای اجرای این پروژه اقدام کند.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی استاد اسماعیلی مود در بیرجند

بیست و دومین نمایشگاه آثار خط شکسته استاد مهدی اسماعیلی مود از هنرمندان برجسته کشور امروز در بیرجند گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در بیست و دومین نمایشگاه انفرادی خطوط شکسته نستعلق استاد مهدی اسماعیلی مود،  ٨٠ اثر از آثار جدید این هنرمند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در این نمایشگاه همچنین از سند هویتی این استاد برجسته کشوری رونمایی شد.

استاد مهدی اسماعیلی مود رئیس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی و دارای گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران و درجه یک هنری (دکتری حرفه ای هنر) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در ١٨ جشنواره ملی و بین المللی مقام نخست و برگزیده را کسب کرده است.

وی ٧ نمایشگاه و گارگاه هنری در کشورهای فرانسه، پاکستان، قطر، بنگلادش و کویت برگزار کرده  و دارای ٧ کتاب تألیفی در زمینه آموزشی و هنری است.

 

 

۲۳ ‌تولیدکننده برتر بخش کشاورزی درمیان تجلیل شدند

بیرجند – ایرنا – ۲۳ تولید کننده برتر بخش کشاورزی درمیان در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و فرماندار این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی درمیان روز چهارشنبه در این آیین گفت: اکنون ۱۱ هزار و ۲۰۸ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و امرار و معاش۹۰ درصد جمعیت آن وابسته به کشاورزی است.
وی عنوان کرد: کل سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی شهرستان هشت هزار و ۲۶۵ هکتار است که از این میزان چهار هزار و ۴۰۹ هکتار محصولات زراعی و سه و ۸۵۶ هکتار محصولات باغی است و سالانه سه هزار و ۶۶۳ تن محصول کشاورزی تولید می شود.
ضیائیان احمدی بیان کرد: طبق آخرین سرشماری در مهرماه امسال ۶۱۸ کلنی زنبور عسل در این شهرستان فعال است و ۳۳ خانوار در زمینه تولید عسل فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان تاکنون استقبال خوبی از طرح های نوین آبیاری داشته اند، عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتر سامانه نوین آبیاری در شهرستان اجرا شده که از این مقدار یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آبیاری تحت فشار و ۹۵۰ کیلومتر آبیاری کم فشار است.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: مطالعات اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح یکهزار و ۸۵۳ هکتار با اعتبار دولتی سه میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال انجام شده و در مجموع اجرای این مطالعات در یک سوم از سطح مزارع و باغات شهرستان انجام شد.
ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه درمیان دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است، عنوان کرد: اکنون ۱۸۵ واحد پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری در این شهرستان فعال است و سالانه حدود ۹ هزار تن گوشت سفید در درمیان تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ رشته قنات به طول چهار هزار و ۹۷۵ متر و با اعتبار ۸۷۲ میلیون تومان در این شهرستان مرمت شده است.
شهرستان درمیان دارای ۵۷ هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

 

 

 

سومین نمایشگاه رخت ایران مهر از هنرهای خانم سمیه مودی، دیروز در بیرجند بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند مودی، مسئول برپایی سومین نمایشگاه رخت ایران مهر گفت: این نمایشگاه هشتاد و چهارمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی در کشور است که برای فروش، عرضه و سفارش انواع مانتو، کت دامن و سایر لباسها با طرح های کاملا ایرانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی هنری رباب بر پا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۶ مدل لباس همراه با زیورآلات و کیف های سنتی و کار با دست به همراه شالهای متنوع در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مودی گفت: نمایشگاه رخت ایران مهر تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱ در محل نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای بازدید عموم دایر است.

 

 

 

طی حکمی از سوی وزیر کشور«رسولی‌مقدم» فرماندار سرایان شد

طی حکمی از سوی وزیر کشور «ابراهیم رسولی‌مقدم» به عنوان فرماندار جدید سرایان منصوب شد.

«رسولی‌مقدم» فرماندار سرایان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرایان، طی حکمی از سوی وزیر کشور، «ابراهیم رسولی‌مقدم» که پیش از این به عنوان سرپرست و معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری سرایان فعالیت می‌کرد به عنوان فرماندار این شهرستان منصوب شد.

گفتنی است مراسم معارفه وی فردا شنبه ۲۷ بهمن‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند علیه تصویب لوایح مرتبط با FATF

جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند و صنعتی علیه تصویب لوایح  پالرمو و CFT تجمع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی ظهر پنج شنبه  جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند و صنعتی علیه تصویب لوایح پالرمو و CFT تجمع کردند.

گفتنی است در این تجمع بیانیه‌ای نیز قرائت شد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*