مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد : استقرار دائم بالگرد امداد و نجات از دهه فجر در مرکز استان / برپایی مانور بهداشتی درمانی اضطراری در محلات کاظمیه، مهرشهر و موسی بن جعفر

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از استقرار دائم بالگرد امداد و نجات در مرکز استان همزمان با دهه فجر با حضور رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر کشور خبر داد .
محمد رحیم شهریاری در تشریح برنامه های دهه فجر جمعیت هلال احمر استان با اشاره به سالها پیگیری برای تأمین بالگرد اختصاصی امداد و نجات افزود: به همت جمعیت هلال احمر ایران یک دستگاه بالگرد امداد و نجات از مرکز کشور به استان اختصاص داده شده که دهه فجر وارد استان خواهد شد.
وی ارزش ریالی این بالگرد را ۴ میلیون دلار عنوان کرد و گفت : مشکل ساخت آشیانه برای این بالگرد از گذشته هم مطرح بوده که بنا به قول مساعد استاندار مقرر شده اعتبار ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومانی مورد نیاز برای ساخت آن توسط استان تأمین شود. وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این آشیانه تخصیص پیدا کرده، ادامه داد: تا زمان ساخت آشیانه در قالب تفاهم نامه از فرودگاه بین المللی بیرجند برای فرود این بالگرد استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: تأمین کادر پرواز و هزینه تأمین سوخت و تعمیرات بالگرد بر عهده جمعیت هلال احمر کشور است و خدمات این بالگرد بصورت ۲۴ساعته خواهد بود.
بهره برداری از دو زمین بازی در روستای گل نی و ذکری
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم چنین از بهره برداری ساختمان امدادی و ستادی شهرستان سرایان که به شعبه جمعیت هلال احمر این شهرستان تبدیل خواهد شد با اعتبار ۵/۱۲ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و گفت : بهره برداری از دو زمین بازی برای کودکان دو روستای گل نی و ذکری که محلی برای بازی نداشتند و بدلیل گرمای شدید و بازی کردن در فضای نامناسب دچار بیماری های پوستی شده بودند از دیگر برنامه های دهه فجر خواهد بود.
شهریاری از صرف هزینه ۷۰۰ میلیون ریالی برای ساخت این دو زمین بازی خبر داد و با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این دو پروژه با اعتبارات جمعیت هلال احمر ساخته شده، افزود: بهره برداری از سایت ارتباطی بیسیمی شهرستان خوسف با اعتبار ۲۰میلیون تومان و برگزاری سه دوره تخصصی آوار در طبس، نهبندان و بیرجند از دیگر برنامه های دهه فجر خواهد بود.
تخصیص سه خودروی نجات تیپ ۲ به استان
وی از تخصیص سه خودروی نجات تیپ ۲ که به روزترین و کامل ترین تجهیزات امداد و نجات را دارند، خبر داد و بیان کرد: ۲۲ پایگاه ثابت امداد و نجات در استان داریم که ۱۵ پایگاه به این خودرو مجهز است و با اختصاص سه خودروی جدید به ۱۸ پایگاه افزایش می یابد و هم چنان ۴ پایگاه ما فاقد خودروی نجات خواهند بود.
برپایی مانور بهداشتی درمانی اضطراری در بیرجند
وی از برپایی مانور بهداشتی درمانی اضطراری با همکاری سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه جاری در مرکز استان خبر داد و با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در سه منطقه کاظمیه، مهرشهر و موسی بن جعفر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به محرومان برپا خواهد شد، ادامه داد: با همکاری مراکز بهداشت و معتمدین این محلات افراد نیازمند ارائه خدمات درمانی شناسایی و فیش در اختیار آنها قرار گرفته که طی این دو روز با حضور ۲ پزشک عمومی ، ۶ کادر پرستاری ، یک پزشک جراح عمومی و… به مراجعین خدمات ارائه خواهد شد.
توزیع ۷۵۰۰ بسته حمایتی بین مادران شیرده مناطق محروم
شهریاری به بهره برداری اتاق های پراتیک طبس و نهبندان با اعتبار هر کدام ۶۰ میلیون تومان و برپایی ایستگاه سلامت و نقاشی در ۱۲ و ۲۲ بهمن ماه جاری در مسیر نماز جمعه همه شهرستان های استان در دهه فجر اشاره کرد و گفت : اعزام ۴ کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر به مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر این برنامه ها خواهد بود . وی با بیان اینکه امسال ۲۵۰۰ بسته حمایتی با همکاری فروشگاه های زنجیره ای رفاه، یونیسف و جمعیت هلال احمر بین مادران شیرده مناطق محروم توزیع شده ، ادامه داد: توانستیم ۷۵۰۰ بسته دیگر را هم جذب کنیم که تا پایان دهه فجر در بین افراد نیازمند توزیع خواهد شد.
وی در ادامه به مقایسه دستاوردهای ۴۰ ساله جمعیت هلال احمر در استان پرداخت و گفت: در اوایل انقلاب یک پایگاه امداد و نجات داشته ایم که این رقم به ۲۲ پایگاه در حال حاضر افزایش یافته و علاوه بر این تعداد شعب ما از ۵ به ۱۱ مورد ، تعداد آمبولانس و خودروی نجات تخصصی از ۵ به ۴۳ مورد ، تعداد خودروی امدادی از ۱۰ به ۱۲۵ مورد ، اعضای جوان جمعیت از ۲۰۰ به ۲۶ هزار نفر ، امدادگران آموزش دیده از ۱۲۰ به ۳۵۰۰ نفر ، تعداد داوطلبان از ۵۰۰ به ۵۶۰۰ نفر و سوله های امداد از ۱۵۰۰ متر به ۱ هزار متر افزایش یافته است .
ساخت دو سوئیت ویژه در آبگرم فردوس
شهریاری هم چنین در پاسخ به خبرنگاران در مورد وضعیت آبگرم فردوس از ساخت دو سوئیت با شرایط ویژه در این منطقه خبر داد و افزود: با تأمین اعتبار از محل فرمانداری فردوس تصفیه خانه مجتمع هم احداث خواهد شد تا برای تصفیه آب جهت فضای سبز هم تدابیر خوبی اندیشیده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*