فرماندار شهرستان بیرجند خبر داد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۰ پروژه با اعتبار۷۴۰ میلیارد ریال در شهرستان بیرجند

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / فرماندار شهرستان بیرجند از افتتاح یا کلنگ زنی ۱۴۰پروژه شامل ۹۹ پروژه روستایی و ۴۱ پروژه شهری در دهه فجر امسال در سطح شهرستان با مجموع اعتبار هزینه و پیش بینی شده بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال خبر داد. علی ناصری در نشست خبری روز گذشته اش ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: ۷۰۹ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال از این اعتبارات از محل اعتبارات دولتی ملی، استانی، منابع داخلی، دو درصد نفت و سایر و ۳۰۸ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری های بخش خصوصی تأمین شده است. به گفته وی ۱۳۴ پروژه افتتاحیه دهه فجر شهرستان بیرجند شامل ۳۸ پروژه شهری و ۹۶ پروژه روستایی می باشد که با مجموع اعتبار ۵۱۳ میلیارد و ۱۷۶میلیون ریال اعتبار دولتی و مشارکت ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی به بهره برداری می رسد. وی افزود: ۶ پروژه جدید که کلنگ زنی آن در شهرستان انجام می‌شود نیز شامل ۳ پروژه روستایی و ۳ پروژه شهری با پیش بینی اعتبار ۱۹۶ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال می‌باشد.
احداث پارک سلامت و بهسازی پارک جنگلی در بیرجند
وی اضافه کرد: دهیاری های بخش مرکزی نیز ۴۷ طرح را با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال اجرا نموده و یک باب سالن ورزشی خیر ساز به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در روستای حاجی آباد احداث شده که افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: شهرداری بیرجند نیز ۳ پروژه را با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به همراه کلنگ زنی پارک سلامت، بهسازی پارک جنگلی و احداث پارک حاشیه ای کانال مهرشهر دارد. همچنین آب و فاضلاب شهری افتتاح ۶پروژه را با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم افتتاح و کلنگ‌زنی ۶ پروژه دیگر را با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال در برنامه دارند. ناصری به بهره‌برداری از پروژه احداث و آسفالت راه روستایی بیدخت با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، افتتاح ساختمان اداره کل زندان ها در کیلومتر ۱۵ جاده خوسف با اعتبار ۸ میلیارد ریال که ۳میلیارد ریال آن از منابع داخلی تأمین شده، بهره برداری از ۲۴ پروژه با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال در بخش برق، افتتاح ۵ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، افتتاح ۲۰ طرح جهاد کشاورزی، افتتاح ۵ پروژه با مشارکت بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، افتتاح ۲ پروژه کتابخانه عمومی با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۶میلیون ریال، افتتاح پروژه های اداره کل تعاون روستایی با اعتبار ۲۴میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی، افتتاح و کلنگ زنی ۲پروژه کلی بنیاد مسکن با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۴۵۶میلیون ریال، افتتاح ۶ پروژه کمیته امداد با یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال، افتتاح ساختمان پست بانک روستای گازار با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و افتتاح پروژه مرمت چشمه روستای دارج با اعتبار ۴۷۰ میلیون ریال توسط اداره امور عشایر را از جمله پروژه‌های افتتاح و یا آماده کلنگ زنی شهرستان بیرجند ذکر کرد.
بهره برداری از گازرسانی به ۱۹ روستا
و ۶۵ واحد صنعتی
فرماندار شهرستان بیرجند همچنین گفت: ۲ عنوان پروژه شامل بهره برداری از گازرسانی به ۱۹ روستا و ۶۵ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۲۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۵ روستای شهرستان از محل منابع داخلی از دیگر پروژه های دهه فجر شهرستان می باشد. وی اضافه کرد: از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز ۶ پروژه با حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی یا افتتاح خواهد شد که مشارکت در احداث مدرسه ۶ کلاسه بانک ملی و کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه در مهرشهر از جمله پروژه‌هاست. ناصری افزود: اجرای برنامه میز خدمت (احتمالاً در محله ۱۷ شهریور)، دیدار با خانواده های شهدا در شهر و روستا و دیدار با خانواده های مددجویان بهزیستی از دیگر برنامه‌های محوری شهرستان بیرجند در طول دهه فجر خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*