ساخت هتل ورزشی با کمک بنیاد مستضعفان در بیرجند/ خبرهای خوش ورزشی

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه جوانان دچار بحران هویت هستند، گفت: این حرف من نیست و کارشناسان به این مسئله تأکید دارند و در همین راستا کمیته تخصصی هویت از کمیته های مهمی است که بر برگزاری آن تأکید داریم. مهران سرپرست روز گذشته در نشست خبری خاطر نشان کرد: در بخش جوانان ۷ کمیته تخصصی تشکیل داده ایم تا با هم اندیشی دستگاه های اجرایی به یکپارچگی برسیم. وی تأکید کرد: مشکل اصلی استان موازی کاری ها است چرا که دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی کارهای خوبی در بخش جوانان انجام می دهند و هزینه کرد خوبی هم دارند ولی به دلیل موازی کاری ها دیده نمی شود. به گفتۀ وی انتظار می رود مسئولان استان بیشتر فضای صحبت کردن و همفکری با جوانان، توجه به نیازهای آنان، نشست های مشورتی، نشست های تخصصی با نخبگان جوان و سایر برنامه ها را در اولویت قرار دهند.
میزبانی حداقل سه مسابقه بین المللی در سال آینده
این مقام مسئول با اشاره به مسابقات کشوری تریال که در حال برگزاری است، عنوان کرد: در سال آینده با برنامه ریزی ها و رایزنی هایی که داشته ایم میزبانی سه مسابقه بین المللی دوچرخه سواری تریال، کشتی و اسکواش را خواهیم داشت. سرپرست تصریح کرد: البته این مقدار هنوز کم است و باید حداقل به ۵ میزبانی برسد. وی افزود: باید از میزبانی مسابقات کشوری خارج شویم و از این پس تأکید را به میزبانی مسابقات بین المللی و آسیایی بگذاریم. به گفتۀ وی با میزبانی مسابقات کشوری توانسته ایم تجهیزات خوبی برای آن رشته از کشور دریافت کنیم.
رشد قابل توجه اماکن ورزشی تا سال ۱۴۰۰
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۴۰ پروژه ورزشی در استان گفت: از این تعداد ۶۳پروژه ورزشی خیر ساز است. سرپرست ادامه داد: تا ۱۴۰۰ به همین اندازه پروژه عمرانی ورزشی خواهیم داشت و به پایان خواهد رسید که از منابع ملی و استانی، کمک های خیرین ورزشی و کمک های بنیاد مستضعفان می باشد. وی اعلام کرد: اکنون دیگر هیچ پروژه ناتمامی در سطح استان وجود ندارد و همه به اتمام رسیده است و تا پایان سال جاری ۴۰ میلیارد تومان از منابع ملی و استانی جذب خواهد شد. وی با بیان اینکه ۳۰ پروژه در قالب تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۰ به سرانه فضای ورزشی بسیار خوبی در استان دست خواهیم یافت و نیاز استان مرتفع خواهد شد. به گفتۀ وی تابستان سال آینده سالن ورزشی شمال شهر بیرجند به بهره برداری خواهد رسید، همچنین ۱۴ تیم ورزشی با حمایت آستان قدس جهت مسابقات کشوری به خراسان رضوی اعزام شدند. سرپرست اعلام کرد: از محل امضای تفاهم نامه مشترک با بنیاد مستضعفان استان نیز ۳۰ پروژه در حال ساخت است که تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید.
افتتاح هتل ورزشی مساوی با حل مشکل اعظم استان
این مقام مسئول با اشاره به مسابقات کشوری و بین المللی به میزبانی استان گفت: جزو برنامه های ما است که با کمک بنیاد مستضعفان هتل ورزشی ساخته شود تا سال آینده مشکل خوابگاه برای میزبانی نداشته باشیم. سرپرست با بیان اینکه در مجموع طی ایام دهه فجر امسال ۱۲ پروژه ورزشی در استان افتتاح و ۱۰ پروژه شاخص نیز کلنگ زنی خواهد شد، افزود: اجرای ۴۵۰ برنامه در حوزه ورزش و ۱۸۷برنامه در حوزه فرهنگی از دیگر برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است. وی خاطر نشان کرد: چهار پروژه قابل افتتاح اداره کل ورزش و جوانان با هزینه کرد یک میلیارد و ۷۶۶ میلیون تومان در سطح استان اجرایی خواهد شد و کورت پدل و سایت تیر و کمان در بیرجند با قول مساعد معاون وزارت ورزش و جوانان جهت حضور در استان به بهره برداری خواهد رسید. وی ادامه داد: هشت پروژه کلنگ زنی و قابل افتتاح خیرساز نیز با هزینه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر امسال خواهیم داشت. او با بیان اینکه اگر بتوانیم ظرفیت های شمال شهر را فعال کنیم تقریبا امکانات ورزشی شهرستان بیرجند کامل خواهد شد، گفت: شهرستان بیرجند به یک سالن ورزشی بین المللی نیاز دارد. به گفتۀ وی در زمینه تأمین و تجهیز هم کارهای زیادی انجام شده است و اولویت ماست که تجهیزات رشته هایی که گران هستند را تأمین کنیم.
۲۳۰ خانه ورزش روستایی فعال
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۱۱ خانه ورزش روستایی در سطح استان راه اندازی شده است، عنوان کرد: در واقع در حال حاضر ۲۳۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان فعال است و اینکه قبلا گفته می شود حدود ۲۶۷ خانه ورزش روستایی داریم اشتباه بوده و این تعداد فعال بوده اند. سرپرست با بیان اینکه تعداد ورزشکارانی که در ورزش های همگانی همکاری داشته اند حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: همایش بزرگ رابطین ورزش روستایی با حضور ۳۵۰ رابط روستایی امروز (۱۱بهمن ماه) برگزار خواهد شد و حواله های تعداد ۱۱ خانه روستایی نیز در همایش رابطین ورزش روستایی اهدا می شود.
سقوط رتبه قهرمانی در سال ۹۶
این مقام مسئول به بودجه هیئت های ورزشی اشاره کرد و گفت: امسال بودجه هیئت ها نسبت به سال گذشته با توجه به وضع اقتصادی کاهش داشته و حتی به نصف رسیده اما عملکرد رشد قابل توجهی داشته است. سرپرست با بیان اینکه در سال ۹۵ در بین ۱۲ استان درجه سه، رتبه ۹ را در حوزه قهرمانی داشتیم، گفت: اما در سال ۹۶ با وجود اینکه بودجه دو برابر شد اما به رتبه آخر سقوط کردیم. وی افزود: در نتیجه گلایه در زمینه بودجه دلیل خوبی نیست چرا که اگر پول در این حد مهم بود ما باید در سال گذشته رشد می داشتیم نه اینکه تنزل کنیم. به گفتۀ وی در برنامه های دهه فجر بخش بانوان به صورت ویژه دیده شده است و نه تنها در تمام برنامه ها نیمی از آن مخصوص بانوان است بلکه ۸ برنامه فقط مختص بانوان اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*