رونمایی از مجموعه مستند از آن روزها

مجموعه مستند ۵ قسمتی از آن روزها به تهیه کنندگی آقای محمد عبداللهی از تولیدات صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در همایش استانی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیرجند رونمایی شد.

این مستند در ۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای تهیه شده که هر قسمت حاوی روایتی از روزهای ماندگار انقلاب اسلامی و معرفی ۵ تن از  شخصیتهای تاثیرگذار انقلاب در استان است.

در قسمت اول این مستند بخشی از فعالیتهای مبارزاتی شهید دکتر مهدی امین زاده اهل قاین و از شهدای هفتم تیر و فعال در راه اندازی حزب جمهوری،  همچنین از دوستان صمیمی شهید بهشتی و معاون وقت وزارت بازرگانی  و در قسمت دوم فعالیت مبارزاتی مرحوم آیت الله تهامی مرجع بزرگ تشیع ، شاگرد آیت الله نائینی از فعالان انقلاب و یاران امام، طرفدار حرکت امام در سالهای اولیه انقلاب را به تصویر می کشاند.

قسمت سوم این مستند ،  روایت کننده تلاش اهالی بازار بیرجند برای پیروزی انقلاب به روایت حاج غلامحسین بازاری راوی انقلاب در شهر بیرجند و قسمت چهارم  آن بیان کننده ناگفته هایی  از زندگی ، مبارزه و سختی هایی که تابحال بازگو نشده از حجت الاسلام فردوسی پور یار امام در روزهای سخت و در دوران تبعید امام  است و در قسمت پنجم  مستند  از آن روزها، تلاشهای روحانی پرتلاش مرحوم حجت الاسلام آفتابی، در آگاه سازی مردم قبل از انقلاب بویژه در مناطق روستایی و منطقه درح و لانو و تلاش او در آماده سازی استان برای سفر مقام معظم رهبری را روایت می کند .

حجت الاسلام آفتابی که در آن زمان مسئول عقیدتی ، سیاسی انتظامی بیرجند بود یک روز قبل از سفر مقام معظم رهبری به بیرجند براثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

این مستند دهه فجر از شبکه استانی خاوران  پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*