رسانه ها در موضوع آسیب های اجتماعی پر رنگ تر ظاهر شوند.

در شورای اندیشه ورزی با موضوع آسیب های اجتماعی که  در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، مسئولان و کارشناسان شرکت کننده بر معرفی آسیب های نوپدید در فضای مجازی، آموزش در حوزه آسیب های مواد مخدر، معرفی سامانه مرکز مشاوره تخصصی، برنامه سازی موثر در افزایش نشاط خانوادگی و آسیب شناسی مسائل مربوط به خانواده تاکید کردند،و افزودند: حساس نمودن فضای رسانه به موضوع آسیب های اجتماعی می تواند کمک مهمی در کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به تشکیل پرونده های صدمه بدنی غیر عمد ناشی از تصادفات رانندگی، کلاهبرداری و مواد مخدر  گفت: این پرونده ها با ارتقاء فرهنگ رانندگی، هشیاری در فضای مجازی و اطلاع خانواده ها براحتی قابل پیشگیری است.

حجت الاسلام وحدانی نیا پرونده های طلاق و خشونت را از مهمترین پرونده های حقوقی اعلام کرد و افزود: آنچه که مربوط به مسائل خانواده است در حوزه طلاق در مقایسه نسبت به شش ماهه پارسال در طلاق توافقی کاهش داشته ایم.

مدیر کل صداوسیمای خراسان جنوبی هم در این نشست با قدر دانی از اقدامات انجام شده در استان برای کاهش آسیب های اجتماعی افزود: اقدامات انجام شده از نظر کیفی قابل قبول نیست و با توجه به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی ، این استان در معرض این آسیبهاست.

آینه دار با اشاره به فعالیت حوزه رسانه ای استان خصوصا صدا و سیما از نقش آنان در کاهش آسیب های اجتماعی گفت وافزود: با توجه به خطرات نادرست عمل کردن رسانه ها در این خصوص، باید رسانه ها در فعالیت های پیشگیرانه هوشمندانه عمل کند.

وی حساس نمودن فضای رسانه ای به موضوعات آسب های اجتماعی  را یکی از اهداف این جلسه دانست و افزود: شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های افراد جامعه در این خصوص می تواند به استخراج سوژه و محور کار رسانه ای کمک کند.