اولین تور اینفو در خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

 اولین تور اینفو در خراسان جنوبی با حضور ۲۵ نفر از فعالان حوزه گردشگری و طبیعت گردی کشور و استان به مدت سه روز در سه شهرستان بیرجند، نهبندان و خوسف برگزار شد.

به گزارش ایرنا تور اینفو با همکاری کانون راهنمایان گردشگری ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، اصحاب رسانه و عکاسان منتخب به منظور آشنایی مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان با موقعیت ها و جاذبه های گردشگری استان خراسان جنوبی برگزار شد.
همچنین پایگاه لوت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، کانون انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و فرمانداری شهرستان نهبندان و خوسف در برگزاری و هماهنگی آن مشارکت داشتند.
تور آشناسازی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه جاری با بیرجند گردی آغاز شد و پس از سفر به شهرستان نهبندان و دیدن جاذبه های آن امروز (جمعه) در شهرستان خوسف به پایان رسید.
در این سفر ۱۴ نفر از فعالان آژانس های مسافربری، راهنمایان و مدیران تورهای داخلی و خارجی به این استان سفر کردند تا در کنار جمعی از طبیعت گردان و اصحاب رسانه خراسان جنوبی با جاذبه های مختلف تاریخی و طبیعی استان به ویژه کویر آشنا شوند.
بازدید از باغ اکبریه، بافت تاریخی بیرجند، توبافی خراشاد، تالاب کجی، روستای دهسلم، ریگ یلان، کمپ عشایری روستا چاهدراز، کوه های مریخی، آسبادهای روستای چهارفرسخ، معدن قلعه زری، کارگاه های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و روستای هدف گردشگری خور از برنامه های این تور سه روزه بود.
هدف اصلی تور اینفو معرفی جاذبه های استان از جمله بیابان لوت در سطح ملی و بین المللی است که شرکت کنندگان در این تور سه روزه سفیران این معرفی در مناطق دیگر خواهند بود.
بیابان لوت که با تلاش مسئولان کشورمان سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت بین استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان مشترک است.
پدیده های زیبایی مانند کلوت ها، تپه های ماسه ای و گرم ترین نقطه جهان در بیابان لوت وجود دارند که دیدن آنها منظره بسیار جذابی است.
همایش بین المللی بیابان لوت قرار است اردیبهشت سال آینده در بیرجند برگزار شود.
به گفته مسئولان در راستای همایش بین المللی بیابان لوت سلسه کارگاه های آموزشی برای تورگردانان و جامعه خبری برگزار می شود که این اینفو تور مقدمه آن است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*