چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی گفت: مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های مردان استان در دور رفت این رقابت ها با برگزاری دو دیدار پیگیری شد .

قهوه چی افزود: در نخستین دیدار این دوره از رقابت ها که به میزبانی شهرستان طبس برگزار شد، تیم های زغال سنگ طبس و پیشگامان بیرجند به مصاف هم رفتند که در پایان نماینده شهرستان بیرجند با پیروزی ۵ بر ۳ از سد حریف خود گذشت .

قهوه چی گفت: در دومین دیدار نیز مصاف بین دو تیم رویال هلدینگ سرایان و شهید ناصری بیرجند با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

انتهای پیام/غ

 

 

 

نخستین دوره کلاس مربیگری درجه ۳ سپک تاکرا در خراسان جنوبی اسفند ماه سال جاری به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار می شود.

 

سپک تاکرا یا بوریاوالی  ورزشی شبیه والیبال است که به‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود. این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

 

 

 

برگزاری اردوی استعدادهای برتر هندبال ساحلی کشور در خراسان‌جنوبی
سرپرست فدراسیون از برگزاری دومین دوره اردوی استعدادهای برتر هندبال ساحلی کشور در خراسان‌جنوبی خبر داد

 رمضانعلی دولو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: تاکنون خراسان‌جنوبی میزبانی‌های بسیار شایسته‌ای از مسابقات قهرمانی ملی و منطقه‌ای رشته‌های گوناگون ورزشی داشته که رسانه‌ها با انعکاس آن‌ توانسته‌اند ظرفیت و توانمندی استان را در سطح کشور مطرح کنند.

وی با اشاره به نقش پررنگ و تأثیرگذار رسانه‌ها در توسعه ورزش تأکید کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی، پویایی تعصبات قومی و انگیزه‌های فراملی، اتحاد و همبستگی مردمی، هم‌افزایی و همگرایی بین بخشی مسؤولان اجرایی استانی و کشوری از دیگر مزیت‌های تعامل مدیران سازمانی با رسانه‌ها است.

سرپرست فدراسیون هندبال از حضور فعال نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ برتر کشور تقدیر کرد و گفت: هندبال ساحلی زغال‌سنگ طبس یکی از تیم‌های منسجم و مطرح ایران است که سابقه قهرمانی نخستین دوره رقابت‌های جوانان کشور را در پرونده فعالیت خود دارد.

دولو خاطرنشان کرد: تیم هندبال زغال‌سنگ طبس نیز با کسب نایب‌قهرمانی در لیک دسته ۲ کشور و صعود به جمع ۹ تیم لیگ برتر توانسته است شایستگی‌های بالقوه هندبال خراسان‌جنوبی را در سطح ملی به اثبات برساند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب و سالن‌های ورزشی متنوعی موجود در مرکز و شهرستان‌های خراسان‌جنوبی یادآور شد: طراحی سالن اختصاصی هندبال و همچنین آزادسازی ساعت‌های مناسب اماکن ورزشی برای تمرینات ورزشکاران از موارد توافقی بین هیأت و اداره‌کل ورزش و جوانان است و تجهیز آن از تعهدات فدراسیون هندبال خواهد بود.

سرپرست فدراسیون هندبال در خصوص ورودی تیم‌های استانی در لیگ‌های دسته ۲ و برتر هندبال کشور عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن خراسان‌جنوبی در لیست مناطق کم‌برخوردار کشور در صورت مکاتبه و پیگیری مسؤولان هیأت از تخفیف و یا بخشش حق ورودی حضور در لیگ‌های کشور معاف خواهد شد و در صورتی که چنین مبالغی را نماینده استان پرداخت کرده، عودت داده می‌شود.

دولو از برگزاری دومین دوره اردوی استعدادهای برتر هندبال ساحلی کشور به میزبانی خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: این میزبانی طی سال جاری در یکی از شهرستان‌های بیرجند و طبس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون هندبال در ارتباط با مساعدت‌های مالی، تجهیزاتی و آموزشی هیأت هندبال خراسان‌جنوبی دریغ نخواهد کرد و برای برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری هندبال در استان آمادگی دارد.

 

 

 

 

 

مسابقات بومی و محلی جشنواره اقوام خراسان جنوبی گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به میزبانی شهرستان قائنات برگزار می شود.

این دوره از رقابت ها چهارم تا پنجم بهمن ماه در دو رشته انفرادی هفت سنگ مهارتی، چوب کشی، دو استقامت و سرعت و تیمی در رشته های والیبال چهار نفره، فوتبال پنج نفره و طناب کشی در دو بخش مردان و زنان برگزار می شود.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*