مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در بیرجند

مراسم رحلت و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شاهرودی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام مختاری، امام جمعه موقت بیرجند در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در بیرجند به برخی ویژگی‌های شخصیتی این عالم مجاهد اشاره کرد و گفت: از دست دادن عالم دینی در جامعه اسلامی همچون شکافی است که جبران نخواهد شد، اما باید تلاش شود تا جامعه اسلامی از فقدان این افراد آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه آیت الله شاهرودی شخصیتی بزرگ، عالم، مجاهد، ولایت مدار و در خدمت اسلام و انقلاب بودند، افزود: حوزه‌های علمیه همچون گذشته مکان و پایگاهی است برای تربیت نیرو‌های بزرگ، ارزشمند و اسلامی، چون آیت الله هاشمی شاهرودی
حجت الاسلام مختاری همچنین به خدمات ارزنده‌ی ایشان در عراق و ایران اشاره کرد و گفت: این شخصیت ربانی در جبهه‌های نبر د. و جبهه‌های علمی بسیار خوش درخشیده است و شهادت سه بردار ایشان گواه این است که در خانواده‌ای مذهبی و مجاهد پرورش یافته اند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در مسائل سیاسی نیز ایشان در مسیر ولایی و ولایتمداری همیشه حرکت کرده اند افزود: ایشان همواره خدمت خالصانه و بدون جانب داری‌های بی مورد عمل می‌کرده اند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به شاخص‌های پیروزی و استمرار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی اشاره کرد و گفت:: امروز استکبار بعد از چهل سال همچنان در تلاش است تا نظام مارا تحت سلطه خود درآورد که به برکت فرهنگ غنی اسلام و رهبری، تلاش هایشان همواره نابود شده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب دشمن در تلاش است از طریق فضای مجازی و تهاجم فرهنگی به مثلث ما که سه ضلع آن فرهنگ اسلام و اهل بیت، رهبری و ولایت فقیه و مردم است ضربه بزند گفت: همه بایستی در برابر اینگونه توطئه‌ها هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که دشمن به مقاصد شومش برسد.

حجت الاسلام مختاری گفت: مسئولان هم باید تلاش کنند با اقدام و رفتار صادقانه در شرایط کنونی جامعه به مردم امید بدهند، همانند قوه قضائیه که مفسدان اقتصادی را محاکمه می‌کند.
انتهای پیام/ب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*