مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف اعلام کرد: تکمیل زائرسرای بقعه متبرکه شاه سلیمان علی(ع) نیازمند ۸۰۰ میلیون تومان

مسئول اوقاف و امور خیریه خوسف ساخت زائر سرای مزار شاه سلیمان علی(ع) را از اولویت های این اداره برشمرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۸۰۰ میلیود تومان اعتبار نیاز است.

محمد الهی در گفتگو با خبرنگار شبستان در خوسف اظهار کرد: از آنجایی که سنت حسنه وقف، در همه ادیان الهی و حتی آیین های شبه دینی و تمدن های بشر وجود داشته است، ضرورت دارد تا برای ترویج این عمل پسندیده و ارزشمند در جامعه برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف دارای ۹۲۴ موقوفه، ۹۹۸ رقبه و ۱۳ بقعه متبرکه است، افزود: تاکنون ۱۰۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات، بقاع و اماکن مذهبی صادر و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است.

الهی گفت: در سال جاری به غیر از عواید بقاع متبرکه و نذورات مردمی سازمان اوقاف، کمک هایی در قالب اعطای وام قرض الحسنه به بقاع شهرستان خوسف شده است.

وی ادامه داد: یکی از وام های اختصاص یافته به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در راستای ساخت صحن و زائرسرای بقعه متبرکه امامزاده شاه سلیمان علی(ع) است.

مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف افزود: پروژه بقعه متبرکه شاه سلیمان علی(ع) تحت عنوان زائرسرا به طول ۷۰۰ متر و به صورت سه طبقه اسکلت و بتون سقف آن ریخته شده که تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

الهی با بیان اینکه پروژه مزار شاه سلطان علی ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: برای تکمیل این پروژه، ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی بقعه شاه سلیمان علی(ع) را از شاخص ترین بقاع شهرستان خوسف برشمرد و افزود: قرار گرفتن این بقعه در منطقه خوش آب و هوا و اعتقادات قوی مردم این شهرستان سبب رونق گرفتن این امامزاده شده است.

مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف یادآور شد: توقف بسیار زیاد زائران در این بقعه متبرکه، ساخت زائرسرا را از اولویت های اداره اوقاف قرار داده است.

الهی خاطرنشان کرد: این بقعه در ایام تعطیلات یعنی بهار و تابستان روزانه حداقل هزاران زائر را پذیراست.

وی گفت: در کنار این زائرسرا، مسجد و سالن اجتماعات امامزاده سلطان ابوالقاسم (ع) نصرآباد شهرستان خوسف در حال ساخت است که برای تکمیل این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*