مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اعلام کرد : پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه دو بانده کردن محور بیرجند- قاین/ ظرف دو ماه آینده قرار داد ۱۲۰ میلیاردی استفاده از تسهیلات بانکی نهایی می شود

امروز خراسان جنوبی – گروه خبر / پروژه دوبانده کردن محور بیرجند- قاین که استارت عملیات اجرایی آن در سال ۹۳ و در مساحتی بطول ۱۰۰ کیلومتر زده شده در حال حاضر با پیشرفت ۶۰ تا ۶۵ درصدی به مرحله ای رسیده که ۴۵ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و ۸کیلومتر دیگر از این مسیر هم به رغم آسفالت و اتمام عملیات اجرایی منتظر نصب علائم ترافیکی است تا مورد بهره برداری قرار گیرد. پروژه ای که برای اتمام آن قرار است از محل قانون اصلاح ماده ۵۶ ( قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) از منابع بخش غیر دولتی شامل بانک ها و بخش خصوصی بهره مند شود و مذاکرات لازم هم برای برخورداری از تسهیلات ۱۲۰ میلیاردی بانک ملی برای این پروژه انجام شده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی که نماینده ویژه استاندار برای پیگیری این پروژه است در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد آخرین وضعیت این پروژه با اشاره به پیشرفت ۶۰ تا ۶۵ درصدی آن گفت : سه پیمانکار بزرگ در این پروژه فعال هستند که با توجه به حجم بالای اعتبارات که برای اتمام این محور مورد نیاز است بر اساس قانون اصلاح ماده ۵۶ این اجازه به دولت داده شده که برای تکمیل طرح های ملی از تسهیلات بانکی استفاده کند.
جمشید آزاد با اشاره به مذاکراتی که برای پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیارد تومانی با بانک ملی در ابتدای دولت دوازدهم صورت گرفته، ادامه داد: طی مذاکرات سازمان برنامه و بودجه با بانک ملی در نهایت در تاریخ ۴ تیرماه سال جاری موافقت های لازم برای پرداخت این تسهیلات جلب شده است.
وی افزود: بعد از این موافقت نامه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بانک ملی لینک شده و در حال ارائه مستندات ومدارک پروژه به بانک ملی است و بر اساس ماده ۵۶ ، شرکت زیر ساخت طی سه الی ۴ روز آینده فراخوان جذب سرمایه گذار را در قالب آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر خواهد کرد که اولین قدم مهم و اصلی در استفاده از این تسهیلات زده خواهد شد .
پیش بینی بازه زمانی دو ساله
برای اتمام بزرگراه بیرجند- قاین
مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد ظرف یکی دو ماه آینده قرارداد نهایی استفاده از تسهیلات ۱۲۰ میلیارد تومانی بانک ملی منعقد شود. آزاد از تکمیل این پروژه به عنوان یکی از ضروریات استان یاد کرد و گفت: بعد از انعقاد این قرارداد ۱۸ ماه تا دو سال زمان برای اتمام پروژه پیش بینی شده است.
وی میانگین ترافیک این محور را ۲۴ ساعته و ۱۶ الی ۱۷ هزار معادل ماشین سواری اعلام کرد و افزود : احداث این بزرگراه از پروژه های اولویت دار خراسان جنوبی است و امسال اعتباری معادل ۲۸ میلیارد تومان را از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به مسئولان در سطح کلان پیشنهاد داده ایم تا در صورت موافقت و ابلاغ در پروژه بزرگراه بیرجند- قاین مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*