خراسان جنوبی میزبان مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور / نبود زیرساخت و خوابگاه استاندارد برای برگزاری مسابقات کشوری در بیرجند

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / رئیس هیات کشتی خراسان جنوبی از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور در روز چهار شنبه در مرکز استان خبر داد.
عباس سروری با اشاره به شرکت ۶۰۰ نونهال از سراسر کشور در این دوره از مسابقات گفت : سر مربی تیم پایه کشتی کشور در این مسابقات حضور خواهد داشت .
وی که برای جلب حمایت شهرداری و شورای شهر در جلسه روز شنبه شورا حضور یافته بود به نبود برخی امکانات در برگزاری مسابقات کشوری در مرکز استان اشاره کرد و افزود : شهر بیرجند شهر صنعتی نیست و ما نتوانسته ایم تاکنون حامی مالی خوبی جذب کنیم و برای برگزاری مسابقات کشوری هم ریالی از این طریق کمک نشده ایم .
وی به جایگاه خوب کشتی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر نگاه ویژه ای به این رشته بشود ما نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی هم حرفی برای گفتن خواهیم داشت، ادامه داد: هیات ها حمایت مالی خاصی نمی شوند و فعالان در این عرصه عاشقانه کار می کنند بنابراین به حمایت های شورا و شهرداری نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه چند سانس از سالن شهید کوشه ای به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری در اختیار هیات قرار گرفته ، گفت: تمامی شیفت های این سالن هم پر است وما به مکان های بیشتری برای تمرین و برگزاری مسابقات نیاز داریم.
افزایش تعداد مربیان کشتی از ۱۷ به ۳۰ نفر
رئیس هیات کشتی استان با اشاره به افزایش تعداد مربیان کشتی از ۱۷ به ۳۰ و تعداد داوران از ۵ به ۲۳ نفر طی یکسال و نیم گذشته افزود : با وجود اینکه مدت زمان زیادی از راه اندازی کشتی بانوان در استان نمی گذرد در مسابقات کشوری کشتی در گیلان، کشتی گیر استانمان موفق به کسب رتبه ۸ شده که نشان از آینده روشن این رشته در بانوان دارد .
میزبانی سه دوره مسابقات کشوری
در سال جاری
وی با اشاره به میزبانی استان در سه دوره مسابقات کشوری کشتی در سال جاری ادامه داد: این مسابقات شامل: مسابقات آزاد فرنگی خردسالان، مسابقات کشتی شرق کشور و مسابقات کشتی نونهالان فرنگی کار می باشد.
سروری از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی در رده نوجوانان در دی ماه در استان خبر داد و بیان کرد: تلاش داریم در اردوهای رده نونهالان و خردسالان تیم ملی از استان خراسان جنوبی هم کشتی گیرانی حضور داشته باشند.
عدم همکاری دستگاه ها و نهادها
وی با بیان اینکه ما امید داریم کشتی گیر المپیکی هم داشته باشیم؛ گفت: متأسفانه دستگاه های اجرایی و امنیتی با هیات کشتی در برگزاری مسابقات همکاری نمی کنند بطور مثال نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در آن چند روز تقاضای هزینه می کند و یا اگر بخواهیم پزشکی را در مسابقات داشته باشیم و یا به همکاری آتش نشانی، آمبولانس ۱۱۵ و حتی اتوبوسرانی نیاز باشد همه تقاضای هزینه می کنند و این در حالی است که هیات اعتباری برای پرداخت این هزینه ها ندارد .
خوابگاه استاندارد برای اسکان ورزشکاران نداریم
وی با بکار بردن این عبارت که گردنم برای پیشرفت کشتی استان همیشه خم است ، ادامه داد : نبود خوابگاه کافی در شهر برای اسکان ورزشکاران از دیگر مشکلات هیات است .
سروری از شهرداری تقاضای تیم داری کرد و از آنها خواست در تأمین وسیله ایاب و ذهاب در چند روز برگزاری مسابقات حمایت لازم را داشته باشند.
وی هم چنین از شهرداری خواست زمینی را در اختیار هیات قرار دهند تا خانه کشتی را در آن احداث کرده و یادگاری از شورای شهر در مرکز استان باشد.
وی هم چنین به ۲۵ اعزام کشوری در سال جاری اشاره کرد و خواستار نامگذاری خیابانی تحت عنوانی مرتبط با کشتی مانند نامداران کشتی در شهر بیرجند شد.
رئیس شورای شهر بیرجند هم در پاسخ به درخواست های مطرح شده با اشاره به مفادی از قانون گفت: شهرداری ها از ورود تخصصی به رشته های ورزشی منع شده اند.
دکتر ابراهیم تقی زاده با اشاره به حجم درخواست ها از سوی هیات های مختلف و با بیان اینکه وضعیت مالی شهرداری خوب نیست ، افزود : در زمینه تبلیغات محیطی، ایاب و ذهاب و آتش نشانی می توانیم با هیات همکاری کنیم .
برنامه های شهرداری برای توسعه ورزش همگانی
شهردار بیرجند هم با اشاره به برنامه های شهرداری در کمک به توسعه زیرساخت های ورزش همگانی در بیرجند گفت: راه اندازی زمین ورزشی والیبال ساحلی در پارک سایت اداری، مجموعه ورزشی در پارک آیت ا… بهجت مهرشهر، تخصیص اعتبار به مجموعه ورزشی اختصاصی در پارک جنگلی در سال جاری و … از جمله این اقدامات بوده است .
محمد علی جاوید هم با اشاره به اینکه شهرداری ها از ورود تخصصی به رشته های ورزشی منع شده اند، افزود: در قالب تبلیغات محیطی و ایاب و ذهاب به همه هیات ها کمک می کنیم .
وی در مورد در اختیار گذاشتن زمینی برای هیات کشتی ادامه داد : در سطح شهر زمین های زیادی با کاربری ورزشی هم در اختیار شهرداری و هم سایر ارگان ها مانند بنیاد مستضعفان ، راه و شهرسازی و …. وجود دارد که باید این درخواست از سوی ورزش و جوانان پیگیری و اعلام شود و شهرداری حاضر است مجوز ساخت را صادر کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*