رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف مطرح کرد ورزش کوتاه‌ترین و موثرترین راه رسیدن به سلامتی/ ورزش و جوان خوسف در برگزاری اولین‌ها پیشتاز است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: ورزش، کوتاه‌ترین و موثرترین راه رسیدن به اصل سلامتی در جامعه است و باید از این مهم به نحو خوبی بهره گرفت.

فاطمه چهکندی‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با بیان این‌که دارای ۱۰سال سابقه کاری در عرصه ورزش است، اظهار کرد: مدت شش سال است که محل کارم در شهرستان خوسف است.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۴ معاون اداره ورزش و جوانان و از سال ۹۴ تاکنون به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان مشغول به خدمت هستم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف با اشاره به این‌که قبل از کار در شهرستان خوسف مدت ۴ سال مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند بودم، تصریح کرد: بعد از آن با شرکت در آزمون استخدامی، کارم را در اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف ادامه دادم.

چهکندی‌نژاد در خصوص اهم‌ وظایف ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: پرورش نیروی جسمانی و تقویت روحیه سالم در افراد، توسعه و تعمیم ورزش و هماهنگ‌ساختن فعالیت‌های تربیت بدنی و تفریحات سالم، ایجاد و اداره امور مراکز ورزش و توسعه و ترویج ورزش قهرمانی به منظور تحقق اهداف نظام، حل مسائل جوانان، اعتلا و رشد نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعداد و توانایی‌های نسل جوان جزو اهم این وظایف است.

وی از همکاری یک سمن فعال با اداره ورزش و جوانان خوسف خبر داد و افزود: یک سمن دیگر نیز در این زمینه در حال ثبت داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در خصوص ارزیابی وضعیت ورزش شهرستان خوسف در حال حاضر عنوان کرد: من از ابتدای شهرستان شدن خوسف در این شهرستان حضور داشتم و وضعیت فعلی ورزش این شهرستان به هیچ عنوان قابل قیاس با چهار سال قبل نیست.

چهکندی‌نژاد با بیان این‌که به عنوان مثال در چهار سال پیش یک همایش پیاده‌روی در شهرستان خوسف با ۴۸ نفر برگزار می‌شد، عنوان کرد: این در حالی است که در آخرین همایش پیاده‌روی این شهرستان که در ایام غدیر امسال برگزار شد، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ برگه قرعه‌کشی در بین شرکت‌کنندگان همایش پیاده‌روی توزیع شد. این نشان‌‌دهنده همگانی شدن ورزش بویژه در بین خانم‌ها است.

وی ضمن اشاره به نقش مؤثر ورزش در کاهش بیماری‌ها در جامعه ابراز کرد: بخش قابل توجهی از انواع بیماری‌های روحی و روانی را به وسیله ورزش می‌توانیم پیشگیری و درمان کنیم و در واقع ورزش، کوتاه‌ترین و مؤثرترین راه رسیدن به اصل سلامتی در جامعه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف ضمن اشاره به برگزاری جام نشاط و تندرستی در خوسف، گفت: جام نشاط و تندرستی که اخیرا با حضور ۴۰ تیم از شهرستان‌های مختلف در خوسف برگزار شد و خوشبختانه استقبال از آن بسیار مطلوب بود گواه این مدعا است و نشان‌دهنده آن است که بایستی برنامه‌ریزی بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

چهکندی‌نژاد در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده توسط اداره ورزش و جوانان خوسف در سطح این شهرستان با بیان این مهم که همیشه در برگزاری “اولین‌ها” در خوسف پیشتاز بوده‌ایم، ابرازکرد: برگزاری اولین مسابقات تراکتورسواری، شترسواری، اسب‌سواری، گلف کویر، داژبال، زنان باردار و مادربزرگ‌ها گواه این مدعا است که باید بگوییم مسابقات مادربزرگ‌ها در ۱۲ مهرماه سال جاری با حضور بیش از ۶۰ مادربزرگ برای اولین‌بار در کشور، در شهرستان خوسف برگزار شده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در سال گذشته برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در دق اکبرآباد خوسف به عنوان یکی از مناطق گردشگری بوده است، ابراز کرد: بیش از ۳ هزار نفر در این برنامه بزرگ شرکت کردند و بازخورد خوبی در شبکه‌های خبری آلمان، شبکه خبر ایران، روزنامه ایران و بسیاری از سایت‌ها و خبرگزاری‌های دیگر داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف ضمن اشاره به این‌که تا چند سال پیش در شهرستان خوسف ورزش جایگاه خاصی نداشت، مطرح کرد: خوشبختانه در حال حاضر هر شب در شبکه استانی خراسان‌جنوبی شاهد پخش گزارشاتی در خصوص ورزش شهرستان خوسف هستیم.

چهکندی‌نژاد از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی روستای ماژان در سوم فروردین‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این برنامه، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند.

وی توجه به ورزش روستاها را از اولویت‌های مهم اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر ماه، حداقل ۲ جشنواره ورزشی را در روستاهای این شهرستان برگزار کنیم و خوشبختانه تاکنون در روستاهای مختلف از جمله تقاب، سیوجان، آرک، کوشه سفلی، معدن قلعه‌زری، خور و اصغریه جشنواره‌های بومی محلی اجرا شده است.

چهکندی‌نژاد با اشاره به این‌که اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به مدت دوسال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست در بحث عملکرد شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ جشنواره ورزشی در سطح شهرستان خوسف برگزار شده است.

وی پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان را یکی دیگر از وظایف مهم اداره ورزش وجوانان اعلام کرد و افزود: همه ساله در خردادماه ستاد ساماندهی امور جوانان با ریاست فرماندارتشکیل می‌شود و دبیر آن نیز اداره ورزش و جوانان است و به صورت تخصصی تصمیماتی در این خصوص گرفته می‌شود و در تابستان سال جاری نیز توسط اداره ورزش و جوانان خوسف، کلاس‌هایی مانند کاراته، تکواندو، والیبال، ژیمناستیک و ورزش‌های باستانی در این شهرستان برگزار شده است.

چهکندی‌نژاد با تأکید براین‌که شادی و نشاط حلقه مفقوده جامعه فعلی است، ابراز کرد: باید در راستای شادکردن جامعه و خانواده‌ها همه سازمان‌های فرهنگی تلاش و کوشش کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نقش تاثیرگذار ورزش در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسعه ورزش و نقش آن در بین خانواده‌ها است.

چهکندی‌نژاد ادامه داد: ورزش سلامت و شادابی را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در پیشگیری از انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی از توسعه ورزش به عنوان راهکاری اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: توسعه امکانات و سالن‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد و ترویج ورزش‌های بومی نیز بایستی در اولویت باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف با بیان این‌که من از کودکی ورزشکار بودم و علاقه زیادی به ورزش دارم، یادآور شد: مقام اول شنای حرفه‌ای را کسب کردم و عضو تیم والیبال هستم.

چهکندی‌نژاد با اشاره به این مطلب که خوشبختانه خانواده‌ام نیز ورزشکار هستند، عنوان کرد: همسرم فوق‌دیپلم تربیت بدنی و لیسانس آسیب‌های اجتماعی بوده و در تمام جشنواره‌های ورزشی مشوق بنده بوده و در کنارم حضور دارد.

وی با بیان این‌که دارای دو فرزند دختر ۵ و ۱۲ ساله هستم، بیان کرد: فرزندانم نیز به ورزش علاقه زیادی دارند به طوری‌که فرزند بزرگم در رشته شنا و اسکیت به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان خوسف با اشاره به این که کارکردن در عرصه مدیریت برای یک خانم گاهی اوقات سخت است، ابراز کرد: در دوران مسئولیت، گاهی با ناملایماتی مواجه شده‌ام و در حقیقت گاهی اوقات کم آورده‌ام و تنها کسی که در همه این لحظات سخت در کنار بنده بوده و مشوق من بوده است همسرم بوده که در همین مصاحبه خبری از وی تشکر می‌کنم چرا که اگرتشویق‌های همسرم نبود موفق نمی‌شدم.

چهکندی‌نژاد با اشاره به برگزاری بیشتر جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی شهرستان خوسف در روزهای جمعه یا سایر تعطیلات، گفت: همیشه سعی می‌کنم که به صورت خانوادگی و با وسیله شخصی خود در این برنامه‌ها حضور پیدا کنم و کمترین انگیزه بنده از این‌کار، توجه به تحکیم خانواده و ایجاد انگیزه بیشتر در فرزندانم برای روی آوردن به ورزش بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از اقوام من نیز علاقه‌مند به ورزش بوده و در برنامه‌های ورزشی شرکت می‌کنند که برایم رضایت‌بخش است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به اعتبارات حوزه ورزش، یادآور شد: خوشبختانه از نیمه دوم سال ۹۶ مبحث اعتبارات در حوزه ورزش وضعیت خوبی داشته است و خداوند را شاکر هستیم.

چهکندی‌نژاد از همکاری دهیاران در روستاهای بخش ماژان و خوسف به جهت همکاری با اداره ورزش و جوانان خوسف تقدیر کرد و افزود: با همکاری دهیاران، جشنواره‌های ورزشی و بازی‌های بومی و محلی را با کم‌ترین هزینه و با مؤفقیت در سطح روستاها برگزار کرده‌ایم.

وی به نقش موثر رسانه‌ها در همگانی کردن ورزش اشاره‌ای کرد و گفت: با توجه به این‌که بیشتر افراد رسانه‌ها را منبع اصلی اطلاعات و عامل تاثیرگذاری در زندگی و امور اجتماعی می‌دانند، بی‌شک دیدن رویدادهای ورزشی و همچنین اطلاع از انجام فعالیت‌های ورزشی جزو مواردی است که سبب می‌شود ورزش دوستان تمایل بیشتری به رسانه پیدا کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف  با بیان این‌که آشنایی و آگاهی بسیاری از مردم در بحث ورزش و فعالیت‌های ورزشی از طریق رسانه‌ها میسر می‌شود، تصریح کرد: بنده بخش اعظمی از موفقیت‌هایم را مدیون رسانه‌ها بوده و همیشه سعی کرده‌‍ام با رسانه‌ها ارتباط مستمر داشته باشم.

وی با تأکید بر این‌که با جان‌ودل از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنم و فردی انتقادپذیر هستم، خاطرنشان کرد: اگر انتقادها بیان شود به طور یقین، جلوی بسیاری از اتفاقات و حوادث بعدی گرفته می‌شود و نکته‌ای که باید به آن توجه شود آن است که هدف، انتقاد باشد نه تخریب.

چهکندی‌نژاد با اشاره به این‌که به دلیل مشغله فراوان فرصت سرزدن به همه رسانه‌های استان را ندارم، یادآور شد: همه‌روزه تنها به سایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و پایگاه خبری تحلیلی خاورستان سرمی‌زنم و با توجه به این‌که سایت خاورستان یکی به روزترین سایت های خبری استان است در طی روز چندین مرتبه به مطالعه اخبار آن می‌پردازم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*