اخبار کوتاه

دیدار با خانواده شهدای اهل سنت درمیان
امروز خراسان جنوبی – گروه خبر
همزمان با آغاز هفته وحدت، سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) از خانواده های تعدادی از شهدای اهل سنت ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گزیک دیدار به عمل آمد. در این دیدار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷پیروز ثامن الائمه(ع) ضمن تبریک هفته وحدت،شهدا را منادی وحدت و خانواده شهدا را سرمایه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.وی همچنین بیان داشت برابر تاکید مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا،تکریم این عزیزان که امنیت پایدار میهن اسلامی مدیون خون آنان می باشد سرلوحه کار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
دستگاه ها موظف به ارائه خدمات درمانی به ایثارگران شدند
معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: دستگاه های اجرایی موظف شدند از اول آبان ماه درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته خود را برقرار کنند.
ناهید رحیمی افزود: این مصوبه پس از تصویب هیات وزیران به تمامی نهادها اطلاع رسانی شده است. وی گفت: براساس ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دولت موظف است ۱۰۰ درصد هزینه های بیمه همگانی و مکمل ایثارگران و افراد زیرپوشش آنان را پرداخت کند.
۶۰ پزشک متخصص در خراسان جنوبی مستقر شدند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: ۶۰ پزشک متخصص در رشته های مختلف برای خراسان جنوبی جذب و فراخوان شده که بر اساس سهمیه بندی در بیمارستان های استان مستقر شدند. محمد دهقانی فیروزآبادی در حاشیه آیین توزیع ۶۰ پزشک متخصص در استان افزود: امسال برای جذب بیش از ۱۰۰ پزشک متخصص به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز کردیم که با ۶۷ نفر موافقت شد. وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۶۰ نفر به استان فراخوان شده و حضور یافته اند و مابقی هنوز اعلام آمادگی نکرده اند.
میزان بیمه بیکاری حداقل حقوق قانون کار است
مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه بیکاری برای ۵۷۴ نفر در خراسان جنوبی طی سال جاری برقرار شده است. مجید درویشی اظهار کرد: یکی از مسئولیت های تأمین اجتماعی بحث بیمه بیکاری کسانی است که بر اساس قانون می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: به طور کلی بحث کار و کارگری و روابط کارگر و کارفرما به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط دارد و تأمین اجتماعی تنها بر اساس قانون و وظایف تعریف شده نسبت به برقراری بیمه بیکاری افراد اقدام می کند. درویشی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کسانی که در خراسان جنوبی بیمه بیکاری دریافت می کنند ۹۴۴ نفر است که از این تعداد برای ۵۷۴ نفر در سال ۹۷ بیمه بیکاری برقرار شده است.
اعزام پذیرفته‌شدگان مقطع درجه‌داری پلیس استان
عصر روز گذشته با حضور معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان تعداد ۴۰ نفر از پذیرفته‌شدگان نهایی مقطع درجه‌داری فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی بدرقه و به مرکز آموزش شهید چمران کرج اعزام شدند. سرهنگ”محمود پارسا فر”در مراسم بدرقه پذیرفته‌شدگان مقطع درجه‌داری خطاب به آنان اظهار داشت: امروز نقطه عطفی در زندگی شماست و از امروز تحولی عظیم در زندگی شما صورت خواهد گرفت و به‌عنوان یک پلیس در جامعه به مردم خدمت خواهید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*