اخبار علمی /نسخه طلایی برای از بین بردن جای جوش/سردی دست و پا نشانه چه بیماری است؟/کدو سبز چه فوایدی دارد؟/بهبود عملکر دستگاه گوارش با مصرف کرفس/دانستنی‌هایی درباره پرده‌های سفید داخل انار/آنتی‌بیوتیک جدیدی که همچون “اسب تروا” عمل می‌کند

نسخه طلایی برای از بین بردن جای جوش

اگر از افرادی هستید که در نوجوانی و بلوغ به جوش‌های صورتتان دست زده‌اید و جای برخی از آن‌ها روی صورت‌تان باقی مانده است با کمک نسخه‌های طبیعی و گیاهی و استفاده از آن‌ها به مدت یک تا ۲ ماه می‌توانید به مرور این آثار را از روی صورت خود محو کنید، ساده‌ترین نسخه استفاده از ماسک تخم مرغ و عسل است، برای تهیه این ماسک کافی است زرده تخم مرغ را درون کاسه‌ای ریخته و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید؛ سپس به این مخلوط یک قاشق عسل طبیعی اضافه کنید و پس از مخلوط کردن آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی تان ماسک کنید.

////

سردی دست و پا نشانه چه بیماری است؟

غده تیروئید در حقیقت ترموستات بدن است و وقتی این غده کم کار می‌شود علاوه بر اینکه در بدن احساس خستگی، یبوست، افزایش وزن ایجاد می‌کند فرد به مرور احساس سرد بودن دارد که باعث آزار او است؛ گردش خون ضعیف باعث می‌شود مواد مغذی و غنی اکسیژن در جریان خون کاهش یابد و پمپاژ قلب ضعیف شود؛ وقتی قلب نتواند خون کافی به سراسر بدن بفرستد، دست و پا احساس سردی، بی حسی، سوزن سوزن شدن می‌کند.

////

کدو سبز چه فوایدی دارد؟

این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است؛ آنتی اکسیدان‌های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می‌شود، طبق تحقیق انجام شده ویتامین A  و  E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدان‌های محلول در چربی را تقویت می‌کند و به بازسازی موثر سلول‌های مغزی کمک می‌کند.

////

بهبود عملکر دستگاه گوارش با مصرف کرفس

کرفس به دلیل برخورداری از ویتامین K  به روند انعقاد خون در زمان جراحات کمک می‌کند؛ یک پیمانه کرفس حاوی حدود ۳۰ درصد از مقدار توصیه شده این ویتامین در روز است؛ مصرف کرفس موجب حفظ سلامت قلبی و عروقی می‌شود، این گیاه به دلیل برخورداری از پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می‌کند؛ همچنین در کاهش کلسترول خون موثر است، فیبر موجود در کرفس موجب پاکسازی کلسترول از روده‌ها و در نتیجه مانع ورود کلسترول به جریان خون می‌شود.

////

دانستنی‌هایی درباره پرده‌های سفید داخل انار

انار پر از فیبر و آنتی اکسیدان قوی است؛ غشای سفید اطراف دانه‌های انار با اینکه کمی تلخ است ولی بسیار مفید است؛ مصرف انار به صورت دانه شده و همراه با شکر اصلا توصیه نمی‌شود و انار را باید با پرده‌های سفید اطراف دانه‌ها مصرف کرد زیرا این لایه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر نامحلول است که این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می‌کند.

////

آنتی‌بیوتیک جدیدی که همچون “اسب تروا” عمل می‌کند

مقاومت آنتی بیوتیکی

داروشناسان توانسته‌اند نوع جدیدی آنتی‌بیوتیک‌ بسازند که همچون داستان اسطوره‎ای اسب تروا، باکتری‌ها را اغوا می‌کند تا به آنها اجازه ورود دهد و سپس آنها را نابود می‌کند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان می گویند که نتایج اولیه تست این آنتی‌بیوتیک بسیار “امیدبخش” بوده است.

این دارو که محصول شرکت داروسازی “شیونوگی” است روی ۴۴۸ نفر آزمایش و گزارش شده روی کسانی که به عفونت ادرار و کلیه دچار شده بودند اثر درمانی مشابه با آنتی‌بیوتیک‌های رایج داشته است.

کارشناسان می‌گویند که یافته‌های این آزمایشات امیدوارکننده است.

دکتر “سیمون پورتسموس” که سرپرستی این تحقیقات را برعهده داشته می‌گوید: در جریان یک عفونت حاد یکی از پاسخ‌های معمول سیستم ایمنی بدن ما این است که محیطی کم-آهن در بدن ایجاد می‌کند. در پاسخ به این وضعیت باکتری‌ها شروع به جذب بیشتر آهن می‌کنند. در این زمان است که آنتی‌بیوتیک جدید موسوم به “سِفای‌دروکول” (cefiderocol)، خود را به ذرات آهن می‌چسباند و باکتری‌ها با “اشتباهی مرگبار” به آن اجازه عبور از سیستم ایمنی خود را می‌دهند.

 

به گفته دکتر پورتسموس، “سِفای‌دروکول” یک آنتی بیوتیک “ایمن و تحمل‌پذیر” است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*