اخبار علمی/بهترین درمان طبیعی برای بهبود تبخال/ فواید بی‌شمار قیسی که دگرگونتان می‌کند/ خواص فوق‌العاده ازگیل برای سلامتی/ درمان فوری و خانگی یبوست شدید /یک توصیه مفید برای سلامت چشم‌ها/ اگر دل و دماغ ندارید، با این خوراکی‌ها خود را شارژ کنید

بادرنجبویه گیاهی چند ساله است که در سراسر جهان رشد می‌کند و مردم قرن‌هاست از این گیاه برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از خواص فلفل دلمه چه می‌دانید؟

فلفل یا پلپل دلمه‌ای نوعی فلفل از خانواده سیب‌زمینی است که با خواص فراوان به رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و نارنجی یافت می‌شود. دانشمندان دریافته اند کسانی که مرتب فلفل دلمه قرمز مصرف می‌کنند،کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند، همچنین فلفل دلمه قرمز سنگ کلیه را از بین می‌برد و  نوع سبز آن ۲ برابر بقیه خواص  ضد سرطانی دارد، علاوه بر این فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A و اکثر ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 را دارا است ، علاوه بر این به کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

///

خواص آب گلابی ، لیمو و کلم

گلابی میوه‌‌ای پرطرفدار است که در فصل پاییز رشد می‌کند و اگر همراه با لیمو و کلم مصرف شود خواصی فوق العاد پیدا خواهد کرد که برای درمان بسیاری بیماری‌ها کاربرد فراوانی دارد.

از خواص گلابی می‌توان به کاهش تب اشاره کرد، همچنین این معجون به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از سرطان کبد و به عنوان داروی ضد سرما خوردگی استفاده می شود، گلابی همچنین از بین برنده یبوست است.

///

ازگیل و فواید آن

ازگیل میوه‌ای فوق‌العاده‌ای است که علاوه بر ظاهر جالب و طعم لذیذش، فوایدی بی‌شمار دارد، ازگیل با ماده‌ای به نام تانن بهترین دارو برای درمان عفونت‌های روده بزرگ به شمار می‌رود، همچنین در تقویت خون بدن موثر است، ویتامین B موجود در ازگیل اعصاب را تقویت می‌کند و از نظر تغذیه اهمیت فراوانی دارد.

///

بادرنجبویه  چه فوایدی دارد؟

بادرنجبویه گیاهی چند ساله است که در سراسر جهان رشد می‌کند و مردم قرن‌ها از این گیاه برای درمان بیماری‌ها استفاده کرده‌اند. بر اساس تحقیقات این گیاه در محافظت از قلب و کبد در برابر بیماری‌های معمول آن‌ها موثر است، بادرنجبویه خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و این ویژگی‌ها اجازه نمی‌دهند که بیماری‌ها در برابر داروها و مرهم‌ها مقاومت کند، همچنین استفاده موضعی از بادرنجبویه می‌تواند برای کمک به درمان تبخال و افزایش فاصله بین دفعات تبخال زدن کمک کند.

///

تامین پتاسیم بدن با مصرف قیسی

زردآلوی تازه غنی از پتاسیم است اما قیسی پتاسیمی بالاتر نسبت به میوه‌ تازه آن دارد، پتاسیم عنصر مهمی در بدن است که نقش حیاتی در متابولیسم و عملکرد بافت‌ها، ارگان‌ها و سایر سلول‌های بدن ایفا می‌کند.

پتاسیم رژیمی برای سلامتی قلب و حفظ فشار خون سالم ضروری است و  برای فعالیت الکتریکی قلب، ساختمان عضلات و رشد طبیعی بدن عنصری ضروری است، دریافت ناکافی پتاسیم با افزایش خطر پرفشاری خون مرتبط است، پتاسیم اثر ضد گرفتگی عضلانی دارد و نصف فنجان قیسی بیش از ۲۱ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را فراهم می‌کند.

///

یک توصیه مفید برای سلامت چشم‌ها

چشم

رژیم غذایی حاوی سبزیجات برگ‌دار می‌تواند به پیشگیری از عامل اصلی نابینایی کمک کند.

به گزارش ایسنا، بررسی گروهی از محققان استرالیایی نشان می‌دهد مصرف سبزیجات برگ‌دار می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مفید باشد.

در این بررسی اطلاعات بیش از ۲۰۰۰ فرد بزرگسال در مدت زمان ۱۵ سال مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد نیترات گیاهی که عمدتا در سبزیجات برگ‌دار سبزرنگ وجود دارد، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به این بیماری چشمی کمک کند.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: این اولین بار است که تاثیر نیترات خوراکی بر بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است.

محقق ارشد این مطالعه گفت: در بررسی‌های خود مشاهده کردیم در افرادی که روزانه ۱۰۰ تا ۱۴۲ میلی‌گرم نیترات گیاهی دریافت می‌کنند خطر بروز علائم اولیه این بیماری کمتر است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دژنراسیون ماکولا به مجموعه‌ای از بیماری‌های پیش‌رونده شبکیه اشاره دارد که باعث از بین رفتن بینایی در مرکز دید می‌شود. بالا رفتن سن یکی از فاکتورهای اصلی در بروز این بیماری است و اغلب افراد پس از سن ۵۰ سالگی به آن دچار می‌شوند.

برای درمان احساس کسالت و افسردگی در پاییز به جای استفاده از انواع دارو با کمی تغییر در رژیم غذایی احساس شادی را به خود و دیگران هدیه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خواص برخی از میوه‌های مشهور پاییزی در درمان افسردگی و اختلال‌های خلقی اثرگذار است.

سیب

این میوه لذیذ در بیشتر ماه‌های سال وجود دارد به ویژه طعم‌های دلچسبی از آن در رنگ‌های مختلف مخصوص فصل پاییز و زمستان است.


پژوهش‌های فراوانی تاکنون درباره خاصیت درمانی میوه سیب برای سلامت جسم و روان انجام و اثربخشی آن اثبات شده است. مصرف سیب سبب جلوگیری از آسیب DNA بدن، تنظیم هورمون‌ها و کاهش تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود.

کدو تنبل

این میوه محبوب و لذیذ فصل‌های سرد سال دارای مواد معدنی مختلفی است که سبب بهبود عملکرد مغز می‌شوند؛ افزون بر میوه، تخمه آن نیز دارای خواص منحصربه فرد است و مصرف آن توصیه می‌شود.

یکی از ترکیب‌های فوق العاده در میوه کدو تنبل، اسید آمینه تریپتوفان است که سبب ترشح ماده شیمیایی سروتونین در مغز می‌شود؛ این ماده برای بهبود خلق و خو و احساس‌های افراد اثربخش است.

ادویه زردچوبه

این ادویه نیز یکی از خوراکی‌های مغذی برای حفظ سلامت جسمی و روانی افراد است؛ کارشناسان اثربخشی آن را در درمان سلول‌های سرطانی مشاهده کرده‌اند؛ گنجاندن زردچوبه در رژیم خوراکی همچنین می‌تواند سبب کاهش علامت‌های افسردگی در افراد شود.


زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است و برای افراد مبتلا به انواع حساسیت‌ها مصرف آن با صلاحدید پزشک توصیه می‌شود.

دارچین

دارچین هم از جمله ادویه‌های معطر و بسیار لذیذ است که به همراه برخی خوراکی، نوشیدنی و حتی شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


دارچین سبب تحریک مغز، تنظیم قند خون و ایجاد خلق و خوی پایدار می‌شود؛ در برخی افراد دارچین سبب حساسیت خوراکی یا تنفسی می‌شود که این افراد نباید از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*