سرمقاله/وقتی خودمان را قبول نداریم…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
نمیدانم این ادعای فرهنگ بزرگ و ریشه در تاریخ چند هزار ساله ما ایرانی ها چه زمانی قرار است به دردمان بخورد و اثبات کند که ما هم آدم های بافرهنگ و با پرستیژی هستیم، کی قرار است این فرهنگ ادعایی ما را به خودمان بیاورد و از اصل خودمان دور ودور ترمان نکند؟!!
چند روزقبل مراسم رونمایی از هواپیمای بومی شده جنگنده مافوق صوت انجام شد، اما هنوز جوهر این خبر خشک نشده در تعداد زیادی از کانالها وگروهها آن را به سخره گرفتند و با تمسخر دروغی بیش ندانستند !!
طبق معمول نیز بسیاری آنرا تایید وبه سایر گروهها فرستاده وموجی جدید از تحقیر کشور را به راه انداختند !!
هرچه فکر کردم که چرا؟! به پاسخی متقن نرسیدم، یادم می آید که در قضیه غنی سازی اورانیوم ورسیدن به سواد غنی سازی نیز چنین اتفاقی افتاد همانگونه که برای موشکهای دوربرد افتاد، مسخره کردند که: ایران و غنی سازی؟ ایران و موشکهای بالستیک؟ ایران وساخت جنگنده حتی ساخت موتور آن؟! جوک ساختند وتحقیر کردند هم خودشان وهم مردم وهم متخصصانشان را، اما درنهایت هم اورانیوم غنی شد و دستیابی به فرمولاسیون آن عملی شد وهم موشکهای بالستیک آزمایش شدند وهم جنگنده ایرانی فضارا شکافت، بحث ما کلا سیاسی نیست، حرف ما این است که چرا خودمان را آنقدر کوچک وزبون تصور کنیم که انگار آفریده شده ایم تا همیشه مرغ همسایه برای مان غاز باشد وتمام آمال وآرزوی مان را در حضور مستشاران آمریکایی و روسی واروپایی جستجو کنیم ، همان اتفاقی که اینک در دور وبرمان علی ماشاا… افتاده ومی افتد ، از کویت و امارات و عمان و قطر و افغانستان بگیر تا مصر و سوریه و عراق ولیبی و عربستان وترکیه و…تماما در اختیار پایگاههای آمریکایی وانگلیسی و برخی کشورهای اروپاییست ، حضور مشاورین نظامی واقتصادی دراین کشورها آنقدر پررنگ هست که نیازی به اثبات نداشته باشد. آنقدر درون کشور را با رنگهای تند سیاسی آلوده وآغشته کردیم که جز ضعف و درهم ریختگی نمیبینیم !! گاه آنقدر اوقات مردم مان را تلخ و فکرشان را مکدر کرده ومیکنیم که باشنیدن اخباری علیه خودشان خوشحال میشوند که این مفهومی بسیارخطرناک و مهلک دارد، اما گوش بسیاری بدهکار حرف وسخن منطقی وهشدارها نیست واین پاشنه آشیل کشور وانقلاب است. کشوری که تحت هجوم سیل گونه انواع اخبار کذب و دو پهلو و واقعی قرار می گیرد باتوجه به جنگهای تخریبی وترور شخصیتهای درونی دچار عارضه ای بنام فوبیای تبلیغاتی شده و زیر پایش خالی میشود واحساس میکند که تکیه برباد دارد. مگر میشود بدون نیروی بازدارنده وتحصیل انواع سلاحهای تدافعی با لاشخورهای سیاسی غرب به مذاکره نشست ؟ اگر نمی بود این توان دفاعی شک نکنید که تاکنون بارها وبارها سیاست برخورد با عراق وافغانستان را هم درایران آزموده بودند. گفتن ونوشتن این واقعیات نافی بی تدبیری ها ونامدیریتها و فشل بازیهای سیاسی کشور نیست، اما هر عنصر وعاملی راباید درجای خود به نقد کشید. تیم تبلیغاتی واطلاع رسانی دولت حتی در حد یک روابط عمومی اداره ای فکسنی نیز تدبیر وتوان ندارد، این همه خدمت رسانی و کارهای بزرگ ، بدون کمترین بازخورد خبری ودر ازایش تخریب دولت درحد نابودی آن نشان از به هم ریختگی اساسی و ریشه داری است که در آن خود زنی در مملکت دارد غوغا میکند اما شاید کسی نداند که برآیند نهایی آن نابودی همه چیز خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*