سرمقاله/فرهنگ سخیفی که اینگونه متولد شد…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
کافی است که خود را وکیل و وصی مردم بدانی و با چند ماه حضور در جبهه خویش را از همه عالم و آدم طلبکار بدانی و با همان سبقه، نماینده یا مدیر هم بشوی، اگر تقوایت را به باد داده باشی در هر فسادی غوطه ور می شوی، چنین است که نخبگان فرهنگ کش تبدیل به کوتوله های سیاسی می شوند تا هر که را که از آنان بلندتر و بزرگتر بود با قیچی فحاشی، دروغ پراکنی و تهمت زنی، به اندازه خود هرس کنند!! فرومایگی سیاسی درد بدی است که گریبان برخی دوستان بی تقوا را گرفته و آنان را تبدیل به سیستمی کرده که هر از گاهی باید موج ایجاد کنند و آبی را گل آلود. البته بهای این فشل بازی های سیاسی را هم مردم می دهند و آقایان برای شان مهم نیست که چه بلایی برسر مردمی می آورند که در لبه مخوف سقوط اجتماعی قرار گرفته اند. مردمی که سخت است برای شان باور این مطلب که مدیرعامل مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج با حداقل دوازده هزار میلیارد تومان اختلاس و از هم پاشاندن اعتماد مردم به حاکمیت فقط به پانزده سال حبس محکوم شده باشد و متهمین ردیف دوم و سوم تبرئه!! سؤال اینجاست که آن مبالغ نجومی کجا رفته و به جیب چه کسانی دوخته شده است؟ و چرا از جیب مردم و از بیت المال بیمار کشور این مبالغ سنگین برداشت شد تا جلوی اعتراض صاحبان حساب گرفته شود که با حسابی سرانگشتی در مجموع می شود ۲۴هزار میلیارد تومان!!!
وقتی خاوری که خود را سرباز فدایی می نامید سه هزار میلیارد تومان را چون شربتی گوارا سر کشید، زلزله ای در اقتصاد آن سال کشور رخ داد اما ظاهرا با چاپ پول های بی پشتوانه و برای جلوگیری از اعتراضی دیگر، یک مشکل را با مشکلی دیگر حل کردند، آنقدر که مؤسسه مالی اعتباری ثامن به اقتصاد مملکت ضربات مادی و معنوی وارد کرد شاید بی اغراق به اندازه ده درصد هم قاچاقچیان ارز و سکه چنین نکردند اما قرعه بداقبالی به نام آنان اصابت کرد!!
قصد بر این نیست که مبارزه با قاچاقچیان ارز و سکه را زیر سؤال ببریم اما وقتی پای ارقام و اعداد به میان می آید دیگر نمی توان سکوت کرد و باز بی خیال بسیاری از موارد این چنینی شد!!
ظاهرا هنوز نوبت دانه درشت هایی که مردم سال هاست در انتظار برخورد با آنان هستند فرا نرسیده و فعلا عده ای جوان که تازه کار و تشنه پول هستند و شاید از پادوهای این گردن کلفتان خونسردی که سال هاست دارند به دلخواه و هر از گاهی در بازار مسکن و ارز و طلا موجی ایجاد می کنند تا قیمت مسکن را بی هیچ دلیل و برهانی دو برابر و اجاره بها را تا پنجاه درصد و گاه بیشتر بالا ببرند، نرسیده است!!
چه بسیار جبهه رفتگانی که سالها در جبهه ها جنگیدند و اینک بی هیچ چشم داشتی دارند باقیمانده زندگی شان را می گذرانند و نه آقازاده ای تحویل مردم دادند و نه طلبکار مردم اند و نه آلوده به سیاست بازی شده اند و نه بنام مردم و در پشت پرده ریا و تدلیس و چاپلوسی احتکار و اختلاس و … می کنند، با آنها که حرف می زنی خیلی ساده به تو می گویند، آن سالها همه حتی آنان که به جبهه نرفتند همکاری کردند، ما هم که رفتیم با خدا معامله کردیم نه با سیاست و طلب از مردم و سفره انقلاب!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*