گفته می شود

شنیده شده یکی از مدیران دولتی اخیراّ تلاش می کند با دریافت سهمی از واردات هزاران میلیاردی سیگار مارلبرو، مقدمات این پروژه را فراهم و مجوز واردات مارلبرو را برای شرکت «پیشگامان پخش آرمان گستر» اخذ نماید.

شرکت فیلیپ موریس، صاحب برند سیگار مارلبرو که بزرگترین تولید کننده سیگار در جهان بشمار می رود، قصد دارد حضور خود در بازار ایران را قانونی کند. به همین جهت، افراد متعددی به نمایندگی از این شرکت طی سال های اخیر، شانس خود را برای تصاحب هزاران میلیارد تومانی سیگار مارلبرو از طریق تلاش برای اخذ مجوز واردات آن آزموده اند.

 

گفته می شود به دنبال دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد تومان مالیات از سوی بانک‌ها، ‌شبکه بانکی با عدم پذیرش این موضوع در حال مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور برای حل و فصل آن است.

اخیرا مسعود کرباسیان -وزیر اقتصاد- سازمان امور مالیاتی را موظف به دریافت ۹۰۰۰ میلیارد تومان مالیات از شبکه بانکی کرده است، این رقم البته از سوی مدیران بانکی چندان پذیرفته شده نیست و معتقدند با توجه به شرایط درآمدی و ترازنامه‌ای آن‌ها امکان پرداخت این رقم وجود ندارد.

 

 

گفته می شود «سودای خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها، آرام‌آرام در حال شدت گرفتن است. عبارتی کوتاه یکی – دو روز است که در سایت‌های مختلف معاملات املاک و سرمایه‌گذاری منتشر می‌شود و مخاطبان را به سرمایه‌گذاری در ترکیه دعوت می‌کند: «سقوط ارزش لیر، فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه».

 

 

 

 

گفته می شود در روزهایی که قیمت‌ها لجام‌گسیخته در حال افزایش است و پول ملی روزبه‌روز در حال از دست دادن ارزش خود است، یکی از نهادهایی که بیشترین انتقادات به آن شده، مجلس شورای اسلامی بود. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر مجلس به وظایف نظارتی خود درست عمل می‌کرد، امروز این وضعیت در کشور ایجاد نمی‌شد.

البته به نظر می‌رسد، مجلس این پیام را دریافت کرده است، به‌ طوری ‌که پس از گذشت دو سال از عمر مجلس دهم، سرانجام در روزهای گذشته، یکی از استیضاح‌ها به نتیجه رسید و وزیر یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی از کار بیکار شد. با این ‌حال، هنوز این موضوع نیز نتوانسته مردم را راضی کند و حتی برخی بر این اعتقادند که همین استیضاح نیز با فشار و لابی برخی‌ برای رسیدن به اهداف خاص دیگری صورت گرفته است.

 

 

گفته می شود هفته پیش، حیدرالعبادی با اعلام اینکه با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالف است، تأکید کرده بود، به خاطر منافع ملت عراق، مجبور به پیروی از این تحریم‌هاست که البته این اظهارات العبادی با واکنش هایی در ایران و حتی عراق مواجه شد و بسیاری در محیط سیاسی و اجتماعی کشورمان، این موضع گیری نخست وزیر عراق را با توجه به کمک نظامی ـ امنیتی ایران به این کشور در دوران داعش، غیرقابل قبول دانسته و افکار عمومی نیز به شدت به این مسأله واکنش نشان دادند.

این واکنش ها باعث شد، نخست وزیر عراق در اظهارات جدید روز گذشته خود اعلام کند، کشورش تنها از تحریم عدم مبادله تجاری با دلار با ایران پیروی خواهد کرد و از سایر تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی نخواهد کرد.

 

 

گفته می شود پس از استیضاح و برکناری اولین وزیر در دولت دوازدهم از سوی مجلس، «حسن روحانی» برای جلوگیری از توقف کار این وزارتخانه نسبت به معرفی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کرد. اقدام قابل توجهی که رئیس جمهور در جریان معرفی سرپرست این وزاتخانه انجام داد، این بود که فردی را به عنوان سرپرست معرفی کرد که در جریان استیضاح «علی ربیعی» برخی استیضاح کنندگان عملکرد او را زیر سؤال برده بودند.

 

 

گفته می شود بار دیگر جمعیت بزرگی از هموطنانمان که در ایام انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه قرار می‌گیرند و وعده های فراوانی برای رفع مشکلاتشان داده می‌شود، فراموش شده‌اند؛ فراموشی که بعید است تا انتخابات بعدی پایان بیابد!

در یک دهه اخیر در کشورمان، شمار زنان سرپرست خانوار ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده، تا جایی که هم اکنون بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد. این گروه شامل زنان بیوه، زنان مطلقه، همسران مردان معتاد، همسران مردان زندانی، همسران مردان بیکار، همسران مردان مهاجر، زنان خودسرپرست (زنان سالمند تنها)، دختران خودسرپرست (دخترانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند) و همسران مردان از‌کار‌افتاده می‌شود.

 

 

گفته می شود رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده با حرف زدن از صلح نیز آرامش بر منطقه و جهان حاکم نخواهد شد، اگر صلح می‌خواهید باید برای جنگ آماده باشید، ما با هرچه در توان داریم، برای جنگ آماده هستیم.

 

گفته می شود یک منبع آگاه امنیتی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «السومریه» اعلام کرد، منابع آگاه اطلاعاتی می‌گویند، نیروی هوایی، ژوئن گذشته، نشست سرکرده‌های داعش را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند و طی آن، شماری از این سرکرده‌ها کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: ابوبکر البغدادی در میان این زخمی‌ها بود که دچار مرگ مغزی شده و دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. همین مسأله موجب شد تا سرکرده‌های غیر عراقی داعش، شخصی به نام «ابوعثمان التونسی» را به عنوان جانشین وی پیشنهاد دهند.

 

 

هشدار کرباسچی به نهادهای امنیتی درباره احمدی نژاد

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: احمدی‌نژاد نمی‌تواند اپوزیسیون خوبی باشد، همان‌طور که حاکم خوبی نبود. چرا در حالی که یک نطق ساده اصلاح‌طلبان در مجلس یا دیگر اقشار اجتماعی مانند سران احزاب، دانشجویان، روزنامه‌نگاران و… یا حضور آنان در تریبون‌های رسمی کشور با واکنش شدید نهادهای قضایی و امنیتی مواجه می‌شود؛ اما با تحرکات احمدی‌نژاد برخوردی نمی‌شود؟ اکنون فرصت مناسبی است که درباره همه جزئیات دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نقد آزاد صورت گیرد؛ و حمایت او از افرادی مانند سعید مرتضوی یا افشاگری‌های او در مجلس شورای اسلامی یا اقدامات او در جریان مناظره‌های انتخاباتی علیه ارکان نظام و موارد دیگر مورد بررسی قرار گیرد. به اعتقاد من سخنان احمدی‌نژاد پرده از توطئه‌ای علیه دولت و نهادهای قانونی کشور بر می‌دارد که لازم است نهادهای امنیتی و نیروهای سیاسی کشور با احتیاط و هوشیاری با آن برخورد کنند تا رابطه‌ای که میان سوءاستفاده از اعتراضات دی‌ماه ۹۶ و بالا رفتن نرخ ارز به وجود آمده تکرار نشود./ برنا

 

 

گفته می شود نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام کرده از آنجایی که سیف، چندین سال اختیارات مالی و پولی کشور را بر عهده داشته‌ و حتی معاون ارزی‌اش هم دستگیر شده است، باید ممنوع‌الخروج شود. ممنوع‌الخروجی سیف باعث می‌شود که اگر تخلفی در حیطه وظایفش صورت گرفته باشد، بتوانیم از وی سوال کنیم . از سوی دیگر اسناد پولی و بانکی ما نباید در اختیار دشمنان قرار گیرد. نه تنها سیف، بلکه هر مسئول دیگری حتی در حد رؤسای بانک‌ها هم باید پس از اتمام دوره کاری خود حداقل یک سال در کشور بمانند تا از آنان در صورت لزوم سوال و جواب شود.

 

 

گفته می شود رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره نامه اخیر رئیس‌جمهور به علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای‌اسلامی و اینکه برخی محتوا و لحن این نامه را تهدیدآمیز تلقی کردند، گفته اینگونه نیست. آقای رئیس‌جمهور در نامه اخیرشان به آقای لاریجانی اعلام کردند که طبق قانون در زمان مقرر در مجلس حاضر خواهند شد و به این خواسته برخی نمایندگان احترام خواهند گذاشت. این نامه اصلا تهدیدآمیز نبوده و استنباط تهدید از آن استنباط درستی نیست، ما حساب آقای علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دانیم. موضوعی که در این خصوص مطرح بوده این است که مدل جمع‌آوری امضا ایراد داشته است. ضمن اینکه رئیس‌جمهور همان طور که گفتند وقتی نماینده‌ای در صحن علنی سؤال کند، بدون شک ایشان هم راحت‌تر می‌توانند به آن سؤال در صحن علنی پاسخ دهند.

 

 

 

واردات صدها تن قوطی اسپری به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۷۱۳ تن قوطی اسپری از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم قوطی اسپری به کشور، یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۹۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۸۱۴ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است قوطی اسپری از کشور‌های ترکیه، ایرلند، انگلستان و چین وارد ایران شده است. در این میان اولین و بزرگترین صادر کننده قوطی اسپری به ایران، کشور ترکیه بوده است که در مدت ذکر شده با صادرات بیش از ۲۹۰ تن از این محصول، درآمد ۸۶۹ هزار و ۹۵۴ دلاری را نصیب خود کرده است.

 

 

 

نماینده مجلس سد می سازد تا از مردم رأی بگیرد!

مسعود تجریشی، معاون محیط ‌زیست انسانی گفت: آب در کشور به یک ابزار سیاسی تبدیل شده، نماینده مجلس برای مردمش سد می‌سازد تا رأی بگیرد، بیشتر مسائل مربوط به انتقال آب‌مان سیاسی شده تا فنی. اگر مسائل آب را ما سیاسی ببینیم و به منافع آدم‌ها توجه کنیم نه منافع کشور؛ بدون شک تغییر اقلیم ما را نابود خواهد کرد. کشاورزی تعطیل می‌شود، جابجایی جمعیت صورت می‌گیرد و مناطق مربوط به کشاورزی کانون گردوخاک تبدیل می‌شود.

 

 

 

گفته می شود علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس گزارش داده مصرف فعلی بنزین کمی شگفت انگیز است و بوی قاچاق و خروج از مرزها می‌دهد، این میزان مصرف؛ عده‌ای را ثروتمند و عده‌ای را جلوی چشم مردم رانتخوار بار می‌آورد و سیستم را خراب می‌کند. بنابراین اگر ایده‌ای برای افزایش قیمت وجود دارد فقط برای جلوگیری از قاچاق و مصرف اضافه است. ضمن اینکه باید گفت مصرف اضافه از قاچاق هم بدتر است.

 

 

 

 

گفته می شود طبق اعلام یکی از مسئولان وزارت کشور، به لحاظ فقدان شرایط قانونی استانداری تهران با درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع موافقت نکرد.محمود احمدی‌نژاد چندی پیش در صفحه تلگرام خود خواستار برگزاری تجمع شده بود. بهرام سرمست رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در این مورد گفت: تاکنون درخواستی از سوی احزاب برای برگزاری تجمعات نداشتیم اما یک درخواستی از سوی آقای احمدی نژاد به وزیر کشور داده شد که ما آن را به استانداری ارجاع دادیم که این نهاد با استناد به ماده ۱۳ احزاب چون شرایط لازم را نداشتند، موافقت نکردند. وی تأکید کرد : تقاضای تجمع را باید دبیران احزاب به فرمانداری ارائه دهند.

 

 

 

انتقاد علی مطهری از آملی لاریجانی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر انقلاب برای اقدامات ویژه در برخورد با اخلالگران اقتصادی واکنش نشان داد و گفت که نباید به هر بهانه‌ای متوسل به حکم حکومتی شویم. علی مطهری در یادداشتی نوشت: «بهتر بود رئیس قوه قضاییه قوانین و احکام مورد نیاز را از طریق مجلس به دست می‌آورد. قوه قضاییه می‌توانست از راه لایحه یا طرح دوفوریتی به خواسته‌اش برسد و نباید کاری می‌کرد که مجلس را دور بزند. مجلس برای مدت موقت و معین اختیاراتی را به قوه قضاییه برای مبارزه با تخلفات اقتصادی در شرایط امروز می‌داد و مشکل این قوه حل می‌شد. نباید به هر بهانه‌ای متوسل به حکم حکومتی شویم. حکم حکومتی در جایی است که راه قانونی وجود نداشته باشد. ممکن است بگویند زمان را از دست می‌دادیم، پاسخ این است که تفاوت زمانی آن از زمان ارائه‌ی طرح دو فوریتی تا تأیید شورای نگهبان پنج تا ده روز است. این مدت ارزش استفاده از حکم حکومتی را نداشت و اصولا اصل بر این است که همه کارها براساس قانون انجام شود و اگر لازم است برای مدت موقت قوانین خاص مغایر قوانین موجود داشته باشیم این استجازه باید از مجلس انجام شود. اقدام عجولانه قوه قضاییه برای بسیاری از نمایندگان قابل درک نیست.»

 

گفته می شود احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست» اعلام کرد که دو دختر دارم که ازدواج کردند، یکی از آنها در قم و دیگری ساکن تهران است. هر دو خانه‌دار هستند. پسرم هم در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های قم مشغول به تحصیل است.

 

 

پاسخ اینستاگرامی ابطحی به کمپین «فرزندت کجاست»

محمدعلی ابطحی به کمپین فرزندت کجاست پیوست و به این سؤال پاسخ داد. رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به کمپین فرزندت کجاست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: من سه دختر دارم که همه در تهران هستند. فائزه لیسانس مردم‌شناسی از دانشگاه تهران؛ خانه‌دار و پاره وقت معلم دبستان است. فاطمه لیسانس بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی، خانه‌دار و هفته‌ای دو روز دورکاری در بخش پشتیبانی شرکت خصوصی استارت آپی و فریده دانشجوی سال سوم هنر در دانشگاه تهران است.

 

 

گفته می شود محمد جواد لاریجانی درباره یک نقل قول از او توضیحاتی ارائه کرد. محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل قوه قضاییه با هدفمند و مغرضانه عنوان کردن ادامه جوسازی وجنجال رسانه‌های خارجی پیرامون اظهارات منتسب به وی در خصوص تردد و ترانزیت عناصر القاعده از طریق خاک ایران اظهارداشت: آنچه اینجانب در گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیما درخصوص ورود و ترانزیت عناصر القاعده از خاک ایران بدون درج مهر ورود و خروج در گذرنامه آنها مطرح کردم، نقل قول از ادعاهای واهی ارایه شده درگزارش کمیسیون تحقیق ۱۱ سپتامبر آمریکا علیه ایران بود و به هیچ وجه نظر اینجانب نبوده است.

 

 

مولاوردی هم به کمپین «فرزندت کجاست»

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی به کمپین فرزندت کجاست پیوست و پاسخ این سوال را داد.شهیندخت مولاوردی در پاسخ به هشتگ «فرزندت کجاست» در حساب شخصی خود نوشت: دو دخترم؛ اولی فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی به ترتیب از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، فاقد شغل ثابت و مترجم آزاد. دومی فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی دانشگاه هنر و مشغول مهارت آموزی در دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای جواهرسازی

 

 

 

 

 

 

گفته می شود رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده هیچ عضوی از شورای شهر تهران دستگیر نشده است. محسن هاشمی در گفتگو با مهر در خصوص شایعه دستگیری یک عضو شورای شهر تهران گفت: ما از چنین شایعه ای خبر نداریم و حاضر وغایب کرده و همه اعضای شورای شهر تهران حاضر هستند. برخی رسانه ها اعلام کرده بودند در میان ۹ عضو شورای شهر در استان تهران که به علت ارتشاء و گرفتن رشوه بازداشت شده اند یک عضو شورای شهر تهران نیز حضور دارد. روز گذشته استانداری تهران اعلام کرده بود ۹ عضو شورای شهر در استان تهران طی این مدت دستگیر شدند که از این تعداد ۳ نفر به قید وثیقه آزاد و شش نفر در بازداشت به سر می برند. عضویت این افراد به صورت معلق درآمده و این افراد فعلا عضوی از شورا محسوب نمی شوند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*