گفته می شود

 

 

 

گفته می شود علی مطهری در نامه‌ای خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وی در پاسخ به پیشنهاد مذاکره ترامپ گفته جناب عالی و سایر برادران مجاهد و خوب ما در سپاه در موضوعی مانند مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشید. وی در بخشی از نامه مدعی شده از معضلات کشور ما دخالت نهادها و مقامات مختلف در کار یکدیگر است که ذکر مصادیق آن از حوصله این نامه خارج است. اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه و شوراهای عالی امنیت ملی و انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و نیروهای مسلح و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان هر یک کار خود را درست انجام دهند و وارد حوزه دیگر نشوند وضع کشور سامان بهتری می‌یابد.

 

 

گفته می شود مراجع عظام تقلید انتقادات شدیدی به مسئولان کشور وارد کردند و نسبت به سطح فساد و همچنین گرانی‌ها و عدم برخورد و سامان دادن این وضعیت اعتراض کردند. این مراجع تقلید خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدین و رفع گرانی‌های اخیر شدند و در این ارتباط نقدهایی به قوای سه‌گانه وارد کردند.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی مراجع عظام تقلید همزمان با افزایش شدید قیمت شماری از کالاها، شرایط بی‌ثبات اقتصادی، نقدهای جدی نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد و سطح فساد مطرح کردند و خواستار برخورد قاطع با عاملان این وضعیت شدند.

 

 

گفته می شود در حالی که مجازات اعدام در کشور ترکیه در سال ۲۰۰۲ ملغی شده بود، رئیس جمهور این کشور برای احیای مجدد این قانون در صورت موافقت مجلس، اعلام آمادگی کرد. رجب طیب اردوغان در مصاحبه ای با شبکه ان تی وی اعلام کرد که در صورت تصویب شدن قانون اجرای اعدام توسط مجلس ترکیه، این قانون را امضا خواهد کرد.

 

 

گفته می شود عربستان سعودی و امارات متحده عربی در تابستان سال ۲۰۱۷ همزمان با آغاز محاصره قطر، در آستانه اقدام نظامی علیه این کشور قرار داشته‌اند، اما «رکس تیلرسون» وزیر خارجه وقت آمریکا با این اقدام مخالفت کرده است. به نوشته اینترسپت، مخالفت تیلرسون با اقدام نظامی علیه قطر، از جمله عوامل ناخرسندی ریاض و ابوظبی از او و تلاش‌ها آن برای برکناری وزیر خارجه وقت آمریکا بوده است.

بنا بر این گزارش، یک مقام کنونی سرویس‌های اطلاعاتی و دو مقام سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گویند، چند هفته پس از آنکه عربستان، امارات، بحرین و مصر مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی قطر بستند، قصد داشتند در یک طرح محرمانه، به این کشور حمله کرده و آن را اشغال کنند. همان زمان، تیلرسون در تماس‌های تلفنی متعدد، از سران این کشورها خواسته از اقدام نظامی علیه قطر صرف نظر کنند.

 

 

 

 

گفته می شود شرکت نفتی «وینترشال» اعلام کرده در پی توافق با وزارت نفت ایران، فعالیت‌هایش در کشورمان را متوقف می‌کند. غول نفتی آلمانی در سال ۲۰۱۶، برای ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت نفت ایران امضا کرد. وینترشال از آن زمان در حال بررسی راه‌های ممکن برای ورود به ایران بوده که هنوز به نتیجه نرسیده است. سخنگوی وینترشال گفت که سرمایه‌گذاری در ایران و آغاز پروژه‌ای در این کشور به شرایط جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی بستگی دارد و شرایط کنونی به این شرکت آلمانی اجازه نمی‌دهد در ایران پروژه‌ای اجرا کند.

 

 

 

گفته می شود امام جمعه مشهد اعلام کرده پیشنهاد اخیر مذاکره در حقیقت تداوم همان تحریم هاست زیرا وضعیت اقتصادی داخل کشور ما در شرایطی است که دشمن ما را در نقطه ضعف می بیند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه بر حسب اعلام صندوق بین المللی پول هم اکنون خرید طلا در دنیا ۴ درصد کاهش یافته در حالی که در ایران بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته، افزود: امروز دشمن با این تحلیل وارد میدان شده که فکر می کند کشور ما در نقطه ضعف است و به همین دلیل به مذاکره و همه خواسته های آنها تن می دهد.
وی بیان کرد: تجربه نشان داده که آمریکا هر آنچه را وعده دهد به راحتی وعده هایی که در برجام داده بود، رد کرده و به آن پایبندی ندارد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*