تزریق ارز به بازار فساد آور شد

سرویس اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید سیاست تزریق ارز به بازار برای کنترل قیمت ها فساد آور بود.

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

عزت الله یوسفیان ملا

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ورود دلار به کانال ۱۱ هزار تومان، اظهار داشت: افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر تحت تاثیر جو روانی است، مردم با نگرانی از آینده اقتصادی کشور به سمت بازار دلار رفته اند به همین دلیل هر روز شاهد افزایش نرخ ارز در بازار هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: درشرایطی دلار روند افزایش قیمت را طی می کند که تغییراتی در میزان صادارت نفتی داشته ایم و نه یک دلار  وصول مطالبات کاهش پیدا کرده است، ولی جو روانی شرایط را به این جا رسانده است متاسفانه هیچ کار تبلیغاتی انجام نمی شود تا آرامش در جامعه تزریق شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، گفت: دو ساعت یک پمپ بنزین به دلیل ترافیک تانکر به موقع به جایگاه سوخت نرسید و مردم تصور کرده بودند که بنزین قطع شده است از خانه بطری و آفتابه آورده بودند تا بنزین انبار کنند، این حالت بدی است.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان برای بهبود شرایطی گامی بر نمی دارند، بیان داشت: در حالی که کاری برای بهبود شرایط انجام نمی شود، شاهد هستیم که مسئولان از کنترل و تثبیت بازار می گویند ولی اتفاقی نمی افتاد و دیگر مردم به مسئولان اعتماد نمی کنند.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در حال حاضر در بازار ارز وسکه خرید و فروش نمی شود، عنوان کرد: نیازمند دلار و سکه هم قدرت خرید ندارد، فردی هم که خریده تصور می کند سکه به ۵ میلیون می رسد به همین دلیل سکه هایش را نمی فروشد، با وجود اینکه خرید و فروشی در بازار اتفاق نمی افتد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تک نرخی کردن دلار دست دلالان را بازتر کرده است، اظهار داشت: اگر ارز تک نرخی نمی شد اوضاع بدتر می شد، سامانه نیما و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان با وجود اینکه قانون بدی هستند؛ اما قانون بد بهتر از بی قانونی است.

وی با بیان اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان حرکتی مبنایی بود، افزود: اگر بازار ارز را رها می کردند شرایط بدتر می شد، اینکه ارز را برای کاهش قیمت ها به بازار تزریق کردند فساد آور شد، هر بخشی که رها شد فساد درآن رخنه کرد، ثبت سفارش نمونه بارز رهاشدگی و فساد است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: زن و شوهر یک شب تا صبح حدود ۷۰۰ خودرو را خریداری کردند آنها نه خودرو فروشند نه راننده، اما از رهاشدگی بازار توانستند ۷۰۰ خودرو خریداری کنند .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی، اظهار داشت: اگر رئیس جدید برنامه داشته باشد و اهل اجرای برنامه باشد می تواند تا حدودی اوضاع را سامان دهد اما اگر دخالت ها ادامه داشته باشد و از ریل خارج شود وضع بدتر می شود./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*