اخبار سیاسی

کاخ سفید: به فشار بر ایران ادامه خواهیم داد

خبرگزاری فارس: کاخ سفید: به فشار بر ایران ادامه خواهیم داد

معاون سخنگوی کاخ سفید گفت هرچند ترامپ خواهان دیدار با همتای ایرانی‌اش است، اما سیاست واشنگتن در قبال تهران تغییری نکرده و آمریکا به فشار بر ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت سیاست دولت آمریکا در قبال ایران تغییری نکرده و واشنگتن قصد دارد به اعمال تحریم و فشار به ایران، ادامه دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، گیدلی که در مسیر سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «تامپا» فلوریدا، در هواپیمای ریاست‌جمهوری با گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا از زمان اعلام آمادگی ترامپ برای گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با همتای ایرانی‌اش، ارتباطی بین طرفین برقرار شده یا نه و اینکه آیا ترامپ هنوز حاضر به انجام چنین دیداری است یا نه، گفت: «این مسئله تغیری نکرده است. اما او آنچه از ایران می‌خواهد را به صراحت اعلام کرده است.»

وی در توضیح خواسته‌های ترامپ گفت: «اینکه ایران به فعالیت‌های ثبات‌زدا، به اقداماتی که آن‌ها را به بزرگترین حامی دولتی تروریسم بدل کرده، پایان دهد. او دقیقا به همین دلیل، در برابر ایران بسیار قاطع بوده است. او از توافق با ایران خارج شد، که همانطور که اکنون شاهدیم، به جای آنکه مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود کند، این مسیر را هموار کرده بود.»

این مقام کاخ سفید افزود: «او در حمله هدفمند به سوریه، یعنی یکی از متحدان ایران است، با برخی از شرکا و متحدان ما همراه شد. ما تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کردیم و برخی از شراکت‌هایمان را تقویت کردیم تا فشار بیشتری به ایران تحمیل کنیم.»

گیدلی ادامه داد: «بنابراین، این [روند] ادامه دارد. اما، همانطور که او دیروز در نشست خبری دوجانبه [با نخست‌وزیر ایتالیا] گفت، او خواهان ملاقات است و می‌خواهد راه‌حلی بیابد. زمانی که اعلامیه‌ای [در این مورد] داشتیم، شما را در جریان خواهیم گذاشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این تلویحا ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده و قبل از آن هم از توافق هسته‌ای خارج شده بود، روز دوشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت حاضر است «بدون پیش‌شرط» و «هر زمان که ایرانی‌ها بخواهند» با رئیس‌جمهور ایران دیدار کند. این اظهارات ترامپ با واکنش منفی کارشناسان آمریکایی مواجه شد که او را به تلاش برای به راه انداختن یک نمایش تبلیغاتی مشابه آنچه در ارتباط با کره شمالی اتفاق افتاد، متهم کردند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اظهارات ترامپ، به خبرگزاری «ایرنا» گفت: «پیشنهاد گفت‌و‌گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می‌شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین‌المللی از برجام خارج شده و تحریم‌های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.»

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفت‌وگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تا کنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه ای از آن دیده نشده است.»

 

 

از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی:
سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شد
سرویس صحن
رئیس مجلس شورای اسلامی سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد.

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹

روحانی صحن

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه ۱۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی، سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد.

براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: همانطور که اطلاع دارید پیش از این در حدود ۹۲ نفر از خانم ها و آقایان تقاضای سوال از رئیس جمهور را داشتند و این موضوع به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی نیز با حضور نمایندگان رئیس جمهور موضوع را بررسی و پس از بررسی ۸۰ نفر بر سوال خود از رئیس جمهور باقی ماندند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد نمایندگان درخواست کننده سوال از رئیس جمهور بیش از یک چهارم کل نمایندگان است و براساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس پس از اینکه یک هفته از بررسی آن در کمیسیون گذشت اگر تعداد درخواست کنندگان بیش از یک چهارم کل نمایندگان باشد می بایست سوال اعلام وصول شود، بنابراین مستند به اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره د۴۲۹۷۷۱۱۱۴ مورخ ۲ مرداد ۹۷ کمیسیون اقتصادی مجلس، سوال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم مورد بررسی قرار گرفت و با عنایت به اتمام مهلت مقرر قید شده در آیین نامه داخلی مجلس و عدم اقناع بیش از یک چهارم نمایندگان قوه مقننه از نمایندگان ایشان، لذا سوال با ۵ محور اعلام وصول می گردد.

دکتر لاریجانی در توضیح محورهای مطرح شده در سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: این محورها عبارتند از؛

۱-عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز

۲- استمرار تحریم های بانکی

۳- عدم اقدام شایسته دولت درخصوص کاهش نرخ بیکاری

۴- رکود اقتصادی شدید چندین ساله

۵- افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: براساس ماده ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ اعلام وصول شدن سوال در مجلس حضور پیدا کرده و به سوالات مطروحه پاسخ دهند./

یک نماینده مجلس
۵۰ درصد مردم دچار فقر مطلق شده اند/۶ میلیون تومان، نرخ خط فقر در تیر ماه
سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال اخیر فقر مطلق در کشور از ۱۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و نرخ خط فقر به نزدیک ۶ میلیون تومان رسیده است.

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴

رسول خضری در مناظره عملکرد سازمان مدیریت بحران

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص کاهش خرید اقشار ضعیف جامعه در پی نابسامانی اوضاع اقتصادی، گفت: ریشه کن کردن فقر مطلق یکی از شعارهای اصلی آقای روحانی درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود و این موضوع همراه با رفع بیکاری و عدالت اقتصادی، محور بودجه دولت در سال ۹۷ قرار گرفت، اما متاسفانه امروز نه تنها فقر مطلق از بین نرفته بلکه چندین برابر شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا قبل از آغاز به کار دولت دوازدهم ۱۲ درصد مردم کشور در فقر مطلق بودند و خط فقر ۳ میلیون تومان بود، اظهار داشت: قطعاً  با اوضاع فعلی خط فقر حداقل به ۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و درصد مردمی که دچار فقر مطلق شده اند به چند برابر افزایش پیدا کرده و می توان گفت به عدد ۵۰ درصدی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: اتفاقاً محور سوال ما از رئیس جمهور که امروز در مجلس اعلام وصول شد همین موارد است. ما به شدت بر سوال خود پافشاری خواهیم کرد و آقای رئیس جمهور باید در مورد این وضعیت به صورت شفاف پاسخ گوی مجلس باشد. مجلس در صورت قانع نشدن از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.

این نماینده مجلس دهم ضمن بیان این که امروز ارزش پول سوریه، عراق و افغانستان از ارزش پول ما بیشتر است در حالی که ذخایر ارزی ما چندین برابر این کشورها است، گفت: به اعتقاد من مشکل از مدیریت ناصحیح است و حواله دادن نابسامانی ها  به دشمن خارجی، شانه خالی کردن از مسئولیت است؛ هنوز تحریمی شروع نشده که ما همه چیز را گردن دشمن خارجی می اندازیم.

وی تصریح کرد: من متاسفم بگویم در جریان نوسانات ارزی در کشور دولت بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم درآمد زایی کرد. در مقابل ارزش پول مردم یک سوم شد و حداقل سه برابر فقیر تر شدند و نیمی از جامعه به زیر خط فقر سقوط کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد تامین کالاهای ضروری اقشار ضعیف توسط دولت، گفت: قطعاً دولتی که مسبب این همه آسیب ها است باید خودش نیز برای این وضعیت رهکار ارئه دهد و مجلس هم تصویب کند./

 

 

 

 

 

 

 

از سوی هیات رئیسه؛
استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شد
سرویس صحن
عضو هیات رئیسه مجلس طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام وصول کرد.

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۶

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با ۴۰ امضا اعلام وصول کرد.

وی گفت: در اجرای مواد ۲۲۲ و ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس طرح استیضاح علی ربیعی با ۴۰ امضا به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده و با توجه به پایان مهلت مقرر اعلام وصول آن صورت گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: طبق ماده ۲۲۵ آیین نامه داخلی مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف ۱۰ روز موظف است در مجلس حاضر شده و به نمایندگان توضیحات خود را ارائه دهد./

نمایندگان مصوب کردند؛
سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می شود
سرویس صحن
نمایندگان مردم با تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه موافقت کردند.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با ۱۳۷ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده واحده طرح مذکور؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات دارا می باشد، با رعایت بند(د) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند(الف) ماده(۲۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۲/۱۴/۱۳۹۵ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می گردد و بار مالی ناشی از تغییر عنوان از محل منابع داخلی و صرفه جویی تأمین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*