امام جمعه طبس: تضعیف ولایت در جامعه دینی خطرساز است

 امام جمعه طبس گفت: اگر ولایت در جامعه دینی ذره ای تضعیف شود، خطر در کشور حتمی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا محمدی عصر سه شنبه در آیین گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ افزود: ولایت فقیه قدرتمندترین سلاح بین تشیع است چون متصل به امام زمان و در نهایت به پیامبر و خداست.
وی اظهار داشت: گرگ های دهان دریده ای امروز دهانشان را به طرف ایران باز کردند و هر لحظه می خواهند ایران را طعمه خودشان کنند و این ولایت است که می تواند مقابل آنها سد خلل ناپذیری ایجاد کند.
وی بیان کرد: نگرانی ما از خائنان داخلی است که رده های مسئولیتی و غیرمسئولیتی دارند اما ولایت را قبول ندارند و قدر این نعمت را نمی دانند.
امام جمعه طبس گفت: چرا برخی زیر پرچم مرجعیت زندگی می کنند و رفاه و امنیت و پست حکومتی داشته باشند اما در منصب های حکومتی تیشه به ریشه ولایت بزنند.
وی افزود: امروز در مسئولیت ها باید شایسته ترین ها و لایق ها از نظر ولایت پذیری که سکان دار کشتی انقلاب است، انتخاب شوند و مسئولان باید چشم و گوششان به حرف ولایت باشد چرا که عزت این نظام ولایت است.
حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خون شهدای ۱۵ خرداد بر زمین ریخت تا این راه برای ما هموار شود و دین را نگه داریم و انقلابی بمانیم.
وی بیان کرد: امام با سخنرانی‌های خود به ملت هشدار می‌داد که چه خطری در کمین دین ماست و این باعث بیداری مردم می‌شد.
وی افزود: گارد مخصوص شاهنشاهی دژخیمان شاه برای دستگیری امام آمد و ایشان را از قم به تهران منتقل کردند، مردم از قم، ورامین و تهران در ۱۵ خرداد قیام کردند، قیامی که امام راحل برای همیشه آن روز را عزای عمومی اعلام کرد.
امام جمعه طبس گفت: ۱۵ خرداد سال ۴۲ منجر به ریخته شدن خون هزاران نفر از مردم مسلمان و متدین شد که به عشق دین، خدا و پیامبر به فرمان ولی فقیه به میدان آمدند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به نظریه دکارت دانشمند غربی در خصوص سیر تحول بشر از بُعد دین و دیانت و باور به خدا گفت: این نظریه ای بسیار خطرناک است که سیر تحول بشر از نظر ارتباط انسان با خدا را به سه مرحله ربانی، فلسفی علمی و علوم تجربی تقسیم بندی کرده است.
وی اظهار داشت: در مرحله ربانی به دلیل جهل بشر، جامعه با خدا ارتباط دارد چرا که مردم علت حوادث و رخدادها را نمی‌دانند و می گویند خدا در جامعه حضور دارد.
وی افزود: بشر در مرحله دوم به دلیل تکامل گرا بودن به علت رخدادهای عالم پی می برد و رنگ خدا برای جامعه کمرنگ تر می شود و عده ای که دانش آنها بالاتر می رود نیاز به خدا پیدا نمی کنند و جاهلان بیسواد و کم فرهنگ جامعه، در مرحله فلسفی، ارتباط با خدا دارند.
محمدی گفت: انسان در رشد تکاملی خود به علم می رسد و علم به معنای علم تجربی و آزمایشگاهی است، بشر وقتی به علت رخدادها می رسد برای خدا در جامعه بشری جایی نمی ماند.
وی بیان کرد: طبق این نظریه خدا باید در گوشه های مساجد و کتاب‌ها دفن شود و کسی حق ندارد در این مرحله که عرصه کار و بازار است حرف از خدا بزند و جمله ای شوم تحت عنوان اینکه دین مخدر و افیون برای جامعه است را مطرح کردند.
امام جمعه طبس به نظریه دانشمند روانشناسی غربی تبعه آمریکایی به نام «زیگموند فروید» اشاره کرد و افزود: فروید حرف غلطی را مطرح کرد که دین قدر آزادی بشر را نمی داند و مانع آزادی است.
وی گفت: در یک دوره حکومتی در این مملکت مسئولان شعار آزادی را چماق کرده بودند و بر سر بشریت می زدند آن آزادی که گاهی از حلقومشان درمی آمد این شعار زیگموند آمریکایی و همان دکارت است که دین امروز در جامعه به درد نمی خورد چون بشر براساس طرح حیوانی خودش و انسانی می خواهد بر سر لذت هایش مانعی نباشد.
وی اظهار داشت: نظام سلطه آن زمان به عنوان ابرقدرت غرب و شوروی آن زمان به عنوان ابرقدرت شرق گفتند از این طرح برای دین زدایی می توان استفاده لازم را برد و در کشورهای اروپایی دین را از اجتماع بیرون بردند و دین فردی شده بود که براساس فطرت خود شخصی در خلوت خود انجام می داد.
حجت الاسلام محمدی گفت: چند کشور مانند ایران و عراق احساس کردند مانعی بر سر راهشان برای اجرای این طرح دین زدایی از جامعه دارند از جمله کشورهایی که شیعه در آنجا جایگاه داشت و به عالمانی مانند ولایت فقیه و مرجعیت دینی اعتقاد داشتند.
وی گفت: در آن زمان مردم مرجعیت آیت الله بروجردی را قبول داشتند بنابراین آنها گفتند مگر ایشان قرار است چقدر عمر کنند پس از او طرح را در ایران اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: بیش از ۱۲۰۰ سال از زمان غیبت کبری امام زمان گذشته و ایشان یک دستوالعمل صادر کرد که شیعیان تا قیامت به آن پایبند هستند، آن دستورالعمل ولایت فقیه و مرجعیت بود که مسلمانان در مشکلات و بحبوحه فشار دشمن به آن پناهگاه بروند و این دستورالعمل بین شیعه نسل به نسل منتقل شد و هنوز یک مرجع از دنیا رفت مرجع دیگری پرچم را نگه می دارد.
امام جمعه طبس گفت: رژیم پهلوی بعد از رحلت آیت الله بروجردی که تصور می­ کرد کسی نمی­ تواند جای خالی وی را پر کند، درصدد اجرای سیاست­ ها و برنامه ­های اصلاحی ضددینی و مذهبی غرب برآمد اما پس از فوت ایشان فردی شجاع، دلیر، با بصیرت و با آگاهی کامل این علَم را بلندتر برافراشت و نظام سلطه آمریکا برق از چشمشان پرید.
وی گفت: نظام سلطه دید با این مرد نمی توانند منتظر بمانند لذا مزدور داخلی خود محمدرضا شاه پهلوی خائن را اجیر کردند که با امام خمینی (ره) در بیفتد.
۷۲۱۷*

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*