اخبار کوتاه استان/۵۲ مبلغ به نقاط مختلف خوسف می روند

کیفیت هوای استان از امروز افت می کند
افزایش گرادیان فشاری بر سطح زمین و وزش باد شدید سبب ایجاد گرد‌و خاک، کاهش دیدافقی و کاهش کیفیت هوا در استان می شود. کارشناس هواشناسی استان گفت : این وضعیت از امروز بعد از ظهر برای استان پیش بینی شده و شاهد روند افزایشی دما در استان خواهیم بود. زارعی افزود: وزش باد شدید سبب ایجاد گرد‌و خاک، کاهش دیدافقی و کاهش کیفیت هوا شد و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و از فردا دوباره کاهش دمای هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.
توزیع ۲ هزار اصله نهال گل محمدی در فردوس
مدیر جها‌د کشاورزی فردوس گفت: ۲ هزار اصله نهال گل محمدی بصورت یارانه ای بین باغداران و کشاورزان این شهرستان توزیع شد. علیرضا مهمیز افزود : کاشت گل محمدی به سبب سازگاری با آب و هوای فردوس و مقاوم در برابر کم آبی به کشاورزان منطقه توصیه می شود. وی افزود: کشاورزان می توانند با برداشت گل محمدی از یک هکتار، درآمد ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومانی داشته باشند.
۵۲ مبلغ به نقاط مختلف خوسف می روند
مسئول اداره تبلیغات اسلامی خوسف از اعزام ۵۲ مبلغ به نقاط مختلف این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت‌الاسلام هادی نبئی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان ۵۲ مبلغ به منظور ترویج امور دینی به مساجد مختلف شهرستان خوسف اعزام شدند.
۳۳ دانش آموخته در کارگاه های اقتصادی
۳۳ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان جنوبی امسال در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان در کارگاه های تولیدی اقتصادی بکارگیری شدند. مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۱۸ مجوز کارورزی در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان برای اشتغال در کارگاه های تولیدی اقتصادی استان صادر شد. مهدی فاطمی افزود: با صدور این مجوزها ۴۱ کارورز در کارگاه ها به کارگیری و۳۳ نفر در کارگاه ماندگار شده اند.
۴۰۰ وعده غذای گرم به نیازمندان خوسف رسید
۴۰۰ وعده غذای گرم بین نیازمندان شهرستان خوسف توزیع شد. این تعداد غذای گرم به ارزش ۴ میلیون تومان بین ایتام و زنان سرپرست خانوار به همت خیران توسط مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها توزیع شد.
توزیع ۴۰۰ جلد قرآن در مناطق محروم
۴۰۰ جلد قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در مراکز آموزشی مناطق محروم خراسان جنوبی توزیع شد. مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان گفت: این قرآن ها از محل کمک های خیران تهیه شده و با اولویت در مناطق دارای مراکز آموزشی در مناطق محروم توزیع شد. سلمانی افزود: طرح توزیع قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از محافل محوری قرآن کریم برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*