مجوز تولیدات صنعتی شیر شتر در استان/۶۵۴هزار ساعت آموزش مهارتی برای روستاییان

۶۵۴هزار ساعت آموزش مهارتی برای روستاییان
۶۵۴ هزار و ۹۱۱ نفر – ساعت آموزش مهارتی به روستائیان و عشایر استان ارائه شد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: براساس آمار ثبت شده در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال ۱۳۹۶ در بخش آموزش روستایی و عشایری ۶۵۴ هزار و ۹۱۱ نفر – ساعت آموزش مهارتی در استان اجرا شد.خوش آیند افزود: آموزش روستایی و عشایری براساس نیازسنجی برای تعیین نیازهای آموزشی و اولویت بندی این نیازها به منظور هدفمندکردن آموزش مهارتی و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های آموزش فنی وحرفه ای برنامه ریزی شد.
وی بیان کرد: آموزش فنی وحرفه ای برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغل به ویژه کارآفرینی درمناطق روستایی و عشایری در بخش های کشاورزی، صنایع دستی وگردشگری با اولویت استفاده ازخدمات نوین و مشارکت در فعالیت ها و بهبود تولیدات ارایه شد.
وی گفت: این آموزشها در راستای توسعه و ارتقای توانمندی مهارتی و تولیدی خانوار های روستایی و عشایری با هدف افزایش توان مهارتی این بخش از جامعه مولد اجرا شد. مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با فراگیری آموزش های مهارتی امکان دسترسی به فرصت های شغلی مناسب و همچنین بالا بردن بهره وری در تولیدات عشایر به وجود می آید.
خوش آیند عنوان کرد: جوانان این مناطق با فراگیری آموزش مهارتی فرصت بیشتری برای ورود به بازار کار و یافتن کار مورد علاقه و متناسب با مهارت های آموخته شده دارند. وی خاطرنشان کرد: مهارت آموختگان پس از قبولی در آزمون گواهینامه مهارتی بر اساس استاندارد سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور دریافت کردند.
خوش آیند با اشاره به عملکرد سال ۹۶ اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در حوزه آموزش روستایی گفت : در سال گذشته ۶۵۴۹۱۱ نفر ساعت آموزش در ۹۹حرفه آموزشی از جمله قالیباف تابلویی، نازکدوز زنانه، کارآفرینی، چادرشب باف، رایانه کار icdl، تعمیرکار اتومبیل های سواری بنزینی،پرورش دهنده زنبور عسل،پرورش قارچ صدفی و… برای روستاییان در ۹۲ روستا برگزار شد و در مجموع ۳ هزار و ۷۱۵ نفر از این آموزش ها بهره مند شدند که از این تعداد ۸۴۰ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۷۵ نفر زن می باشند.

مجوز تولیدات صنعتی شیر شتر در استان
۲ واحد صنعتی- تولیدی شیر و دوغ شتر برای اولین بار در خراسان جنوبی پروانه بهداشتی ساخت دریافت کردند.معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این واحدها در شهرستان های سرایان و قاین اولین کارخانه هایی هستند که در خراسان جنوبی موفق به دریافت این مجوز شدند.ناصری افزود: ۲ کارخانه شیر و دوغ شتر دیگر در شهرستان های قاین و خوسف هم در نوبت دریافت مجوز پروانه بهداشتی ساخت هستند.وی گفت: با کسب این مجوز این واحدها می توانند تولیدات خود را با بسته بندی به سایر نقاط کشور و خارج از کشور ارسال و صادر کنند. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه دریافت این پروانه را ۱۴۰ هزار تومان و زمان دریافت آن را در صورت فراهم بودن همه شرایط، یک هفته تا ۱۰ روز اعلام کرد و افزود: متقاضیان برای دریافت این مجوز به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

اداره کل بهزیستی استان به خانواده ها پرداخت کرد:
۱٫۱ میلیارد ریال برای نگهداری چند قلوها
سال گذشته مبلغ ۱ میلیاردو ۱۵۰ میلیون ریال به خانواده هایی که چندقلو دارند در استان پرداخت شد. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغی معادل ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به خانواده های دارای سه قلو به عنوان هزینه نگهداری چند قلوها پرداخت شده است. به علاوه خانواده های نیازمند دارای دوقلو که یک فرزند دو قلویشان بیمار است هم کمک نقدی دریافت کرده اند. در سال گذشته برای ۲۵ خانواده دارای فرزند ۳ قلو درمجموع مبلغی حدود ۲۲میلیون ریال به ازای هر خانوار پرداخت شده است.همچنین برای ۳۰۰خانواده دارای فرزند۲ قلو مبلغی حدود ۲میلیون ریال پرداخت شده است.
علی عرب نژاد افزود: با توجه به مشکلات اجتماعی و اقتصادی کنونی، تولد همزمان چندکودک، خانواده را به لحاظ مالی وروانی تحت فشارهای زیادی قرار می دهد. بنابراین اسازمان بهزیستی در راستای کمک به این خانواده ها و کمک به تامین معیشت این خانواده ها بر اساس اعتبارات ابلاغی طی سال بحساب این خانوارها مبالغی پرداخت می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*