در گفتگو با رئیس هیئت استان عنوان شد: تکواندو؛ بی خانمان بی پشتیبان

تکواندو در استان علاقه مندان بسیاری دارد و روزهای اوجش هنوز از یاد نرفته است اما بی توجهی های انجام شده در این سال ها تکرار قهرمانی ها را کاهش داده و مسئولان این رشته دلیلش را مزایده گزاشتن خانه تکواندو می دانند.
رئیس هیئت تکواندوی استان در گفت و گوی اختصاصی با امروز خرسان جنوبی عنوان کرد: مشکلات برای تامین امکانات و تجهیزات در استان زیاد داریم. «محمودی» افزود: مشکلاتی از قبیل بودجه، امکانات، سالن و لوازم فیزیکی به علاوه محدودیت هایی داریم که در تمام هیئت های ورزشی مشترک است. وی درباره مشکل سالن گفت: هیئت تکواندو خانه تکواندو دارد که متأسفانه به بخش خصوصی اجاره داده شده است و ساعت های کافی و مناسبی برای تمرین به خود هیئت داده نمی شود. وی تصریح کرد: در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد که مدیریت نشده و نمی توانیم کاری انجام دهیم. او درخواست کرد که مکانی به عنوان خانه تکواندو به صورت مستقل در اختیار هیات قرار گیرد و تحت مدیریت این مجموعه باشد تا بتوانیم مسابقات، اردوها، لیگ و میزبانی را در استان داشته باشیم چون حالا به دلیل همین مشکل نمی توانیم در زمینه برگزاری مسابقات و … آزادانه برنامه ریزی و عمل کنیم . محمودی با اشاره به اینکه هیئت تکواندو در مزایده هم شرکت کرده است، گفت: در این مزایده ها فرد دیگری مزایده را برد و درباره پرداخت اجاره برای ساعت های موردنیاز هم اداره کل فقط اجاره سانس های تمرین تیم استان را پرداخت می کند و باقی ساعت ها از مربی گرفته می شود.
این مقام مسئول درباره بودجه هیئت ها هم بیان کرد: در آخر سال ۹۶ با مدیریت خوبی که در اداره کل وجود داشت مبلغ بیشتری از سال های قبل واریز شد. «محمودی» با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۶ از سال ۹۵ بهتر بود، خاطر نشان کرد: خیلی بهتر است که در اوایل سال این مبالغ واریز شود تا بر اساس آن بتوانیم برنامه ریزی های مناسب را داشته باشیم. امیدواریم امسال هم همین روند ادامه داشته باشد. البته این مشکل اداره کل نیست و شاید از وزارت خانه و دستگاه های بالادستی دیر این مبالغ به حساب دستگاه اجرایی واریز می شود بنابراین لازم است دولت در این زمینه تدابیری بیندیشد. به گفتۀ وی اطلاع داشتن از بودجه باعث می شود برنامه های بهتری برای برگزاری مسابقات، اعزام به قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی داشته باشیم و اردوهای لازم را برگزار کنیم.
مشکلات تسخت افزاری
رئیس هیئت تکواندوی استان به کمبود مربی و داور هم اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ مربی خانم و آقای رسمی و مقدماتی داریم و به همین تعداد داور فعال هستند. با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در سال ۹۶ درخواست برگزاری کلاس های مربی گری و داوری داشتیم که به دلیل تعداد کم شرکت کننده موافقت نشد. «محمودی» افزود: اما امسال تعداد شرکت کننده ها خوب است و به احتمال ۹۰ درصد این کلاس ها برگزار می شود. وی تصریح کرد: در شهرستان ها هم به دلیل همین کمبود مربی رده بالا، مربی های مقدماتی که آموزش های لازم را دیده اند و به سطح مربی گری رسیده اند ولی مدرک آن را ندارند مشغول به کار هستند. او در حوزه تأمین نیازهای سخت افزاری هم عنوان کرد: تمام ست کامل هوگو ورزشکار در مسابقات الکترونیکی شده است و نحوه امتیازدهی بر این اساس می باشد . نیاز است که در استان ما هم این نوع هوگوها خریداری شود تا ورزشکاران شیوه های امتیازگیری را آموزش ببینند و در مسابقات کشوری بهترین عملکرد را داشته باشند. محمودی ادامه داد: قیمت ست کامل هوگوی الکترونیکی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است که هیئت توانایی پرداخت آن را ندارد. به گفتۀ وی در زمینه تأمین دیگر وسایل سخت افزاری هم مشکل داریم. نوعی ابزارهای سخت افزاری برای شکست اجسام سنگین مورد نیاز است که قیمت آنها ۸ میلیون تومان می باشد. به گفتۀ محمودی در مجموع اعتبار مورد نیاز حدود ۶۰ میلیون است که فقط برای تأمین همین وسایل سخت افزاری مورد نیاز می باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هیأت تکواندو در تمام استان فعال است، عنوان کرد: در برخی از شهرستان ها به شکل نیمه فعال کار می شود ولی ورزشکار دارند. «محمودی» در باره تعداد ورزشکاران سازمان یافته هم گفت: حدود ۲ هزار نفر در بانک اطلاعاتی ما به صورت رسمی ثبت شده اند ولی حدود هزار نفر دیگر هم به شکل آزاد فعالیت می کنند. وی افزود: تعداد خانم ها به آقایان ۵۰ به ۵۰ است و در تمام رده های سنی گروه های کامل و تیم داریم. او عنوان کرد: برای هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات به برخی ارگان ها مراجعه کردیم که حمایت انجام نشد و خود این موضوع تأثیر منفی دارد. به گفتۀ وی اگر حمایت هایی از ورزشکاران انجام شود می توان خیلی از برنامه ها را پوشش داد مانند شرکت در لیگ های کشوری که اگر بخواهیم در یک دوره شرکت کنیم و در تمام مدت دوام بیاوریم نیاز به حمایت های قوی داریم.
قهرمانی های بی شمار تکواندو
رئیس هیئت تکواندوی استان در زمینه قهرمانی ها هم گفت: تاکنون چندین مقام قهرمانی سومی، داشتیم و در رقابت های مختلف دانشجویان هم دومی و اولی و سومی و مقام هایی در لیگ داشته ایم. «محمودی» با بیان اینکه بخش خصوصی در استان ضعیف است، گفت: ارگان های دولتی می توانند حامیان خوبی باشند و امسال هم رایزنی هایی را در این زمینه خواهیم داشت. وی عنوان کرد: تکواندو جزو رشته های اصلی المپیک است و با برنامه ریزی های درست می توان ورزشکاران استان را با حمایت ها به آن سطح رساند و نیاز است استانداری، فرمانداری و شهرداری و دیگر ارگان های دولتی پای کار بیایند. او توصیه کرد: اگر این مجموعه ها نمی توانند از همه ورزشکاران ما حمایت کنند فقط ورزشکارانی که استعداد بهتری دارند و بخشی از آن ها را در پوشش حمایتی قرار دهند. هیئت تکواندو امادگی کامل دارد که برای ارگان ها و افرادی که این رشته و ورزشکاران مطرح تکواندو راپشتیبانی مالی می کنند کارهای تبلیغاتی انجام دهد.
بانوان فعال تر از آقایان
این مقام مسئول اشاره کرد که در سال های قبل در بخش بانوان قهرمانی های خوب و زیادی داشته ایم. «محمودی» تصریح کرد: در سال های گذشته رسیدگی ها خیلی خوب بود و در سال ۸۶ با بودجه های خوب و امکانات و حتی حمایت بخش خصوصی در بخش بانوان در لیگ قهرمانی کشور صاحب لیگ بودیم. وی افزود: بعد از قطع شدن این حمایت ها دیگر نتوانستیم به آن سطح برسیم. او درباره برنامه های سال آینده هیئت در راستای ارتقای سطح این ورزش هم گفت: با برنامه ریزی هایی که داشته ایم به بخش استعدادیابی توجه ویژه شده تا از سنین پایه این کار شود، همچنین در سطح مربی گری و داوری هم کلاس های آموزشی توسط سرمربیان تیم ملی و اعضای تیم ملی گذاشته می شود تا جهش خوبی در این بخش داشته باشیم و با این کار سطح ورزشکاران را هم بالا ببریم. به گفتۀ وی با مدیرانی که خواهند آمد و همکاری خوب مدیران جدید و توجه به بخش خصوصی امیدواریم پیشرفت خوبی داشته باشیم و در سال های آینده ورزشکاران استان در المپیک بدرخشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*