ارزیابی میزبانی مسابقات ملی تیر و کمان در خراسان جنوبی بیرجند میزبانی مسابقات آسیایی را نشانه رفت

امروز خراسان جنوبی- سمیرا قاسمی
بر گزاری مسابقات ملی تیر و کمان استان در استادیوم غدیر بیرجند هر چند، نتوانست شور و نشاط خاصی در شهر ایجاد کند اما  بازخوردهای مثبتی مثل رضایت شرکت کنندگان از میزبانی مسابقات باعث شد پیشنهاد میزبانی مسابقات آسیایی در بیرجند مورد توجه قرار گیرد
کیفیت مسابقات خوب بود
با ورزرشکاران اول تا سوم این مسابقات هم گفت و گو کردیم . آنها از کیفیت خوب مسابقات سخن گفتند. زهرا قربانی در این زمینه گفت: برایمان تجربه خیلی خوبی بود چون تا کنون در فضای باز با باد شدید تمرین و مسابقه نداده بودیم و برای اولین بار این چنین مسابقه ای داشتیم که واقعا به نظر من و همچنین دوستانی که با آنها بودم تجربه خوبی بود. معدن دار یکی دیگر از ورزشکاران مدال آور این مسابقات هم بیان کرد: کیفیت مسابقات و میزبانی واقعا خوب بود و انتظار این را نداشتم و الان خیلی خوشحالم که در این مسابقات با چنین سطح خوبی شرکت کردم. وی تصریح کرد: استادیوم غدیر هم فضای خیلی خوبی دارد و تا کنون در چنین استادیومی با این کیفیت مسابقه و تمرین نداشتم و باید بگویم که ظرفیت خیلی خوبی در استان وجود دارد.
میزبان مسابقات آسیایی
رئیس هیئت تیر و کمان استان در گفت و گوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی در زمینه بازخورد مسابقات کشوری تیر و کمان به میزبانی بیرجند، اعلام کرد: بعد از برگزاری این مسابقات ما درخواست میزبانی مسابقات آسیایی را داده ایم. نوروزپور افزود: فدراسیون هم تاکنون قبول کرده است و بستگی به فدراسیون جهانی دارد و اگر آنها هم اجازه این کار را بدهند ما می توانیم میزبانی مسابقات آسیایی را هم داشته باشیم. وی خاطر نشان کرد: همچنین با فدراسیون رایزنی کردیم تا برای آموزش ورزشکاران ما مربی در اختیار ما بگذارند. او تصریح کرد: در همین راستا با میررحیمی قهرمان دودوره مسابقات جهان، مربی تیم ملی ایران و تیم ملی عراق گفت و گوهای ابتدایی انجام شده است و فقط امضای قرارداد مانده است که بعد از این کار او به عنوان مربی در برنامه تابستانی تیم استان می شود. نوروزپور از دیگر بازخوردهای مثبت این مسابقات گفت: به دلیل پخش مستقیم ۶ ساعته صدا وسیما افراد زیادی برای ثبت نام مراجعه کرده اند و ما هم در حال آزمون گرفتن از آنها هستیم تا افراد مستعد و توانمند انتخاب و جذب شوند.
سطح مسابقات خیلی بالا بود مقام نیاوردیم
رئیس هیئت تیر و کمان استان عنوان کرد: اگر ورزشکاران ما نتوانسته اند چندان مقامی کسب کنند به دلیل سطح بالای مسابقات و شفافیت برگزاری در آن بود. نوروزپور افزود: با این وجود رضایی توانست مقام هشتم را کسب کند و سهمیه اردوی آمادگی تیم ملی را برای مسابقات جاکارتا کسب کند. وی تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از شرکت کنندگان حاضر در مسابقات اعضای تیم ملی بودند مانند میلاد وزیری، علیخانی، کاظمی و خانم رحمانی و دیگر افرادی که حضور داشتند و به همین دلیل خیلی عادی است که ورزشکاران استان در مقابل این چنین افرادی نتوانند مقام های اول تا سوم را کسب کنند.
این مقام مسئول در زمینه حضور نداشتن خانم نعمتی هم گفت: ایشان قرار بود برای دریافت جایزه بانوی برتر ورزشکار دنیا در بیرجند حضور داشته باشند که نتوانستند بیایند. نوروزپور دلیل این مورد را هم نزدیک بودن زمان اعزام تیم ملی جانبازان و معلولان به مسابقات ترکیه عنوان کرد و افزود: تمام کارها و هماهنگی ها انجام شده بود ولی سرمربی او به همین دلیل اجازه حضورش را نداده بود. وی در زمینه سطح برگزاری و رضایت مندی ورزشکاران هم بیان کرد: طی نظرسنجی که داشتیم ۹۹ درصد ورزشکاران حاضر رضایت کامل داشتند و همه آنها تأکید داشتند که سطح برگزاری مسابقات بی نظیر بوده است. به گفتۀ وی این موضوع هم مدیون همکاری استانداری و معاونت سیاسی و اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان استان می باشد. او با بیان اینکه خوشبختانه تمام ارگان های ذی ربط همکاری لازم را داشتند، اضافه کرد: امیدواریم در مسابقات آینده که در چنین سطحی برگزار می شود بنگاه های اقتصادی همکاری بیشتری داشته باشند چرا که در این مسابقات فقط دو بنگاه اقتصادی کویر تایر و بانک توسعه تعاون حضور پررنگی با ما داشتند.
شهرداری برای حمل و نقل هزینه گرفت
این مقام مسئول در زمینه مشکل ایاب و ذهاب تماشاچیان هم عنوان کرد: شهرداری و حتی خود شهردار قول داده بود که از میدان ابوذر اتوبوسی را در این زمینه در اختیار مردم قرار دهد و اطلاع رسانی های دقیق انجام شود. نوروزپور ادامه داد: اگر این کار انجام نشده است باید از شهرداری دلیل آن پرسیده شود. وی درباره کم بودن تماشاچیان حاضر در مسابقات هم بیان کرد: کلا رشته ورزشی تیر و کمان جزو رشته هایی است که تماشاچیان خاصی دارد و حتی در مسابقات المپیک هم دیده می شود که تعداد خیلی کمتر از دیگر رشته های ورزشی می باشد و گرنه فکر نمی کنم مشکل خاص دیگری داشته باشد. او همچنین در حوزه وسیله حمل و نقل ورزشکاران گفت: شهرداری به ما قول داده بود که وسیله در اختیار ما به صورت رایگان باشد ولی اینگونه نبود و هنزینه آن را گرفت و این در شأن چنین مسابقاتی نیست که مانند افراد عادی با ما رفتار شود در حالیکه برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در این سطح تمام ارگان ها باید نهایت همکاری را داشته باشند نه اینکه حتی پول اتوبوس در اختیار را از ما دریافت کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*