اخبار کوتاه استان/صنایع دستی فردوس در ایتالیا عرضه می شود

آسمان خراسان جنوبی ابری می شود
رئیس گروه پیش بینی و پیش یابی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ناپایداری های جوی به صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی نقاط استان و افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: در نواحی شمالی استان احتمال جاری شدن رواناب با توجه به ماهیت رگباری بارش ها در این فصل وجود دارد و به لحاظ تغییرات دما از امروز تا روز چهارشنبه کاهش دمای هوا رخ خواهد داد. هوای مرکز استان هم تا ظهر امروز نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید، گرد و خاک و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود و در این مدت کمینه و بیشینه دمای بیرجند به ترتیب به ۱۶ و ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

دیزل های چینی به راه آهن طبس رسید
واحد تعمیر و نگهداری لکوموتیو با ورود اولین دیزل های چینی به ایران در ایستگاه طبس به راه آهن شرق واگذار شد. مدیر کل راه آهن شرق گفت: قرار است ۲۰ دستگاه لوکوموتیو چینی به ناوگان حمل و نقل ریلی ایران افزوده شود که امروز ۲ دستگاه از این تعداد وارد طبس شدند. حسن ماسوری افزود: با ورود این دو دستگاه، تنها واحد تعمیر و نگهداری تمام دیزل های چینی از سراسر کشور، بزودی در ایستگاه طبس آغاز بکار می کند.

صنایع دستی فردوس در ایتالیا عرضه می شود
تولیدات صنایع دستی شهرستان فردوس در نمایشگاه فلورانس ایتالیا به نمایش درآمد. سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری فردوس گفت: ۲ صنعتگر به نمایندگی از حوزه صنایع دستی شهرستان فردوس تا ۱۱ اردیبهشت در شهر فلورانس ایتالیا تولیدات صنایع دستی فردوس را عرضه می کنند. روح اله صداقت طالبی با بیان اینکه در این نمایشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فردوس به طور ویژه عرضه می شود، افزود: حوله، قلم زنی، پته دوزی، زیورآلات دست ساز و سوغاتی از جمله زعفران نیز در غرفه فردوس در معرض نمایش قرار گرفته است.

احیای قنات «طورمان» با هزینه روستائیان
قنات روستای طورمان بیرجند با هزینه ۴۰ میلیون تومان از سوی روستائیان احیا شد. طباطبائی یکی از اهالی این روستا گفت: قنات روستای طورمان حدود ۸ سال است که سطح آب آن به شدت کاهش یافته بود و آب کافی برای آبیاری باغ ها نداشت.وی افزود: ۵۰ درصد باغ های این روستا امسال به دلیل سرمازدگی از بین رفته است بنابراین روستائیان به فکر افتادند قبل از اینکه خشکسالی و بی آبی بقیه باغ ها را از بین ببرد چاره ای برای آن بیندیشند به این ترتیب ۳۵ نفر از اهالی روستای طورمان القورات با جمع آوری ۴۰ میلیون تومان، ۲ هزار متر از مسیر این قنات را لایه روبی و کول گذاری کردند که این تلاش سبب افزایش آب قنات تا ۶ برابر مقدار قبلی شده است.

بدون تیتر
* محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در یک ماه گذشته ۹۲ هزار قطعه مرغ در واحدهای پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک کشتار شد. ۷۰ درصد مرغ سبز تولیدی استان به خارج از استان ارسال می شود.
* حسین اربابی مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان گفت: احداث واحدهای مسکونی مقاوم برای محرومان و مددجویان زیرپوشش مهمترین اولویت کاری این نهاد است و در  سه سال گذشته ۲۲ واحد مسکونی شهری و روستایی مقاوم برای مددجویان زیر پوشش در بخش آیسک احداث شده است.

*رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه چرم مصنوعی به دلائل فراوانی جایگزینی بسیار مطمئنی برای چرم طبیعی به حساب می‌آید، گفت: فاز اول کارخانه چرم مصنوعی استان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*