مقام سوم و چهارم رقابت‌های «جام ماتریس یزد» از آن اسکواش بازان استان

مسابقات نوروزی ورزش و جوانان زیرکوه
در تعطیلات نوروز ۹۷ مسابقات و برنامه های فرهنگی و ورزشی در شهرستان زیرکوه با همکاری نمایندگان ورزشی سطح بخش های شهرستان برگزار شد.از جمله این برنامه ها می توان به مسابقات فوتسال بخش مرکزی با شرکت ۱۲ تیم به میزبانی شهر حاجی آباد، فوتسال بخش شاسکوه با شرکت ۱۰تیم به میزبانی شهر آبیز، والیبال شهرستان با شرکت ۸ تیم به میزبانی شهر آبیز، فوتسال بخش مرکزی با شرکت ۶ تیم به میزبانی روستای شاهرخت و فوتبال خاکی روستای بهمن آباد بخش شاسکوه اشاره کرد.

اجرای بازی های بومی و محلی ویژه نوروز
درسرایان و فردوس
بازی های بومی و محلی در نمایشگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی سرایان و فردوس برای گردشگران نوروزی برگزار شد. بازی های بومی و محلی شاد با استقبال خوب مردم شهرستان و گردشگران و مسافران نوروزی در رشته های مختلف ورزش های بومی محلی و قدیمی انجام شد.
موسیقی سنتی، نمایشنامه های طنز بازی های محلی سرایان از جمله: ارهنگ ارهنگ، هفت سنگ، گوک و چفته، طناب کشی، طناب زنی، داژبال و تیله بازی از برنامه‌هایی بود که به صورت منظم و باشکوه برای مردم، گردشگران و مسافران نوروزی در سرایان اجرا شد. جشنواره بزرگ بازی‌های بومی محلی نوروزی سرایان به مدت ۱۳ روز از اول فروردین ماه تا ۱۳ فروردین در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی با هدف شناسایی صنایع دستی و مناطق گردشگری شهرستان در محل نمایشگاه ورودی شهر سرایان برگزار شد.
جشنواره بازی های بومی و محلی فردوس نیز در بازارچه صنایع دستی و محصولات محلی روستای تاریخی و گردشگری گستج برگزار شد.

معرفی برترین های پارکور استان
پس از بررسی های لازم کمیته ارزیابی عملکرد هیئت انجمن های ورزشی استان و نظرات مسئول انجمن پارکور استان، برترین های رشته پارکور استان خراسان جنوبی در سال ۹۶ مشخص شدند. علی اکبرزاده به عنوان برترین ورزشکار رشته پارکور استان و رسولی به عنوان برترین مربی رشته پارکور خراسان جنوبی معرفی شدند.

مقام سوم و چهارم رقابت‌های «جام ماتریس یزد» از آن اسکواش بازان استان
در مسابقات اسکواش قهرمانی کشور «جام ماتریس یزد» خراشادی با گردن‌آویز برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و حق‌خواه به مقام چهارم رسید. در این مسابقات سیداحسان خراشادی با غلبه بر برترین‌های ایران در رده سنی زیر ۱۵سال با کسب مدال برنز بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و فرزاد حق‌خواه نیز به مقام چهارم دست یافت.
گفتنی است مسابقات اسکواش قهرمانی کشور «جام ماتریس یزد» با حضور ورزشکارانی از استان‌های خراسان‌جنوبی، اصفهان، یزد و آذربایجان‌غربی در رده‌های سنی زیر ۱۱، ۱۵، ۲۰ سال به میزبانی شهر یزد برگزار شد و رضا خراشادی، فرزاد حق‌خواه و سیداحسان خراشادی اسکواش‌بازان خراسان‌جنوبی در این مسابقات بودند.

برترین های انجمن کریکت استان معرفی شدند
پس از بررسی‌های لازم کمیته ارزیابی عملکرد هیئت انجمن‌های ورزشی و ارائه نظرات مسئول انجمن کریکت استان، برترین‌های رشته کریکت خراسان جنوبی در سال۱۳۹۶ مشخص شدند. مهسا خواجه عبدالهی و زهدی برترین ورزشکاران خانم کریکت، فهیمه کلنگی‌خواه به عنوان برترین مربی و علیپور برترین ورزشکار مرد کریکت استان در سال ۱۳۹۶ شناخته شدند.

بازی های بومی و محلی در روستای شکراب
به مناسبت گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، با همت هیئت روستایی و بازی های بومی و محلی؛ همایش پیاده روی خانوادگی در روستای شکراب برگزار شد.
در حاشیه این همایش شعر محلی، مسابقات ورزشی تیر اندازی با تفنگ بادی، پرتاب توپ و طناب کشی بزرگسالان برگزار و به برترین ها جوایزی اهدا شد‌.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*