توزیع بچه ماهی گرمابی در خراسان جنوبی

بیشترین خسارات باران در فردوس و سرایان
بر اثر بارندگی های چند روز گذشته بیشترین حجم خسارت به محصولات کشاورزی بیمه شده در شهرستان های سرایان و فردوس وارد شد.
مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی استان گفت: بر اثر باران های رگباری چند روزگذشته و وقوع سیلاب در استان خسارت های چشمگیری در شهرستان های سرایان، فردوس، قاین، بشرویه، زیرکوه، طبس، سربیشه، نهبندان و درمیان وارد شد. جواد غنچه افزود: بیشترین خسارت در شهرستان سرایان به حوزه آیسک اختصاص دارد. وی بیشترین خسارت را ناشی از عامل تگرگ و بیشترین محصول خسارت دیده بیمه شده استان را پسته عنوان کرد و افزود: گندم، جو، انار، بادام و گردو و زرشک از دیگر محصولات خسارت دیده است.
مدیرصندوق بیمه جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین عامل سرما در                 شهرستان های قاین، سربیشه و درمیان به باغات بادام، گردو و زرشک خسارت وارد کرد.
غنچه افزود: به دلیل شدت بارندگی ها و وقوع سیلاب در مزارع کشاورزی تاکنون سطح خسارت دیده و برآورد هزینه ها انجام نشده و برآورد خسارت ها توسط کارشناسان در حال انجام است.
بارندگی های خراسان جنوبی از پنجشنبه گذشته آغاز شد که تا امروز به طور میانگین ۱۸ میلیمتر باران در استان بارید.

توزیع بچه ماهی گرمابی در خراسان جنوبی
توزیع و رهاسازی بچه ماهی گرمابی یارانه ای در استخرهای پرورش ماهی خراسان جنوبی آغاز شد. مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: توزیع بچه ماهی دیروز از شهرستان نهبندان با ۴۰ هزار قطعه آغاز شد.
سعیدی افزود: ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع آمور و کپور از شمال کشور برای استخرهای پرورش ماهی استان تأمین شده است.
وی گفت: بچه ماهی گرمابی تنها به افراد دارای مجوز و افرادی که پارسال بچه ماهی یارانه ای دریافت نکردند تحویل می شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بچه ماهی رهاسازی شده در استخرهای پرورش ماهی استان، در صورت تغذیه مناسب مهر امسال صید می شود.
وی ادامه داد : ماهی پرورش یافته خراسان جنوبی علاوه بر مصرف داخل استان به سیستان و بلوچستان، گنبد و خوزستان هم ارسال می شود. توزیع بچه ماهی گرمابی تا نیمه دوم اردیبهشت در استان ادامه دارد.
در خراسان جنوبی ۵ سد و آب بندان، ۶۲۳ استخر پرورش ماهی گرمابی و ۳۶ استخر پرورش ماهی سردابی فعال است.

تأکید سکاندار صنعت و معدن استان بر خرید کالای بومی
رئس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر خرید کالاهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان تأکید کرد: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و ادامه داد: در صورت معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان به اقشار مختلف، بخش عمده‌ای از نیاز بازار و همچنین طرح‌ها و پروژه های در دست اجرا، از محصولات تولیدی خود استان تأمین خواهد شد و در این راستا رسانه ها در ترویج استفاده از کالای ایرانی و استانی نقش مؤثری دارند. داود شهرکی گفت: ۳۸۴ تور بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی و ظرفیت های تجاری استان برگزار شد که در مجموع هشت هزار و ۲۹۰ نفر در سال ۹۶ از ظرفیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های صنعتی، معدنی و تجاری استان بازدید کردند. اوبا اشاره به برگزاری این تورها برای اقشار مختلف مردم اظهار داشت: این بازدیدها با همکاری واحدهای صنعتی و معدنی و برای اقشار مختلف مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، سرمایه گذاران و صنعتگران، خبرنگاران، دانش آموزان، اصحاب رسانه و… در سطح استان برگزار شده است. وی از اهمیت و تأثیر برگزاری این گونه تورها گفت. از نظر او برگزاری اینگونه تورها و بازدیدها علاوه بر آشنایی بازدیدکنندگان با ظرفیت ها و دستاوردهای این حوزه در استان موجب ترغیب و تشویق سرمایه گذاران در این حوزه ها می شود. یکی دیگر از اثرات مهم برگزاری اینگونه تورها، ترغیب اقشار مختلف مردم به استفاده و حمایت از کالای ایرانی و داخلی است که قطعا رونق تولید و اشتغالزایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*