موج فقر و ثروت در زیرکوه خرده فروشی در بازارچه یزدان تجارت استان را احیا می کند

فقر و ثروت در زیرکوه کنار هم موج می زند. استاندار خراسان جنوبی با بیان این جمله در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در زیرکوه گفت: این وضعیت مایه تأسف است. مروج الشریعه کلید حل این معضلات را در پیگیری مسئولان دانست و افزود: برای اینکه از این حجم مصیبت که در کنار پتانسیل های مثبت وجود دارد رهایی پیدا کنیم به مدیریت جهادی و مسئولان پیگیر نیاز داریم.
۵ قطب اقتصادی زیرکوه
او به مدیران کل و مدیران شهرستانی هشدار داد که اگر جز در مدار پیگیری می خواهید کار کنید بهتر است صندلی های تان را ترک کنید چرا که این ظلم به مردم است. وی درباره حل مشکل زمین های مسکونی حاجی آباد و بهره برداری منطقی از آب تجنود برای ایجاد گلخانه در این روستا دستوراتی داد و افزود: مدیر توانمند می تواند یک قانون نامناسب را به شیوه خوبی اجرا کند در غیر این صورت یک ربات هم می تواند کار مدیران را انجام بدهد.
مروج الشریعه گیاهان دارویی، معادن، گلخانه ها، گردشگری و اقتصاد مرز را پنج قطب اقتصادی این شهرستان عنوان کرد. وی با اشاره به اینکه برخی موضوعات مطرح شده در جلسات انفرادی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد، گفت: برای بررسی وضعیت بازارچه مرزی یزدان امروز از این منطقه بازدید خواهم کرد.
قصه پر غصه زمین های حاجی آباد
امام جمعه زیرکوه هم گفت: قصه پر غصه زمین های حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه به ۱۷ سال رسیده و حل آن نیازمند تدبیر و دستور ویژه مسئولان است. حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا افزود: زمین ها قبل از شهرستان شدن بین مردم به صورت قولنامه ای به فروش رفته و ۵۰ درصد آن هم ساخته شده است اما بعد از شهرستان شدن حاجی آباد مالکان این زمین ها با مشکل مواجه شده اند.
هدررفت آب مازاد تنها رودخانه دائمی استان
در این جلسه فرماندار زیرکوه به تشریح مشکلات این شهرستان پرداخت. حجت ا… خانزاده با بیان اینکه زیرکوه تنها شهرستان استان است که رودخانه دائمی دارد خواستار بهره برداری از آب مازاد رودخانه تجنود شد تا بخشی از مشکلات اقتصادی مردم این روستا حل شود. بیش از ۵۰ لیتر بر ثانیه آب مازاد این رودخانه در شنزارها گم و در نقاط صفر مرزی از طریق قنات و چشمه خارج می شود.
مهندس خانزاده بازگشایی بازارچه مرزی را نقطه عطفی برای رونق اقتصادی و پیگیری برای صادرات سوخت و تبادل کالاها در این معبر را ضروری دانست. از دیگر محورهای صحبت خانزاده استفاده از پتانسیل کویر همت آباد برای جذب توریست بود که برای بهره برداری از آن بخش خصوصی نیازمند تسهیلات است. شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: انتظار می‌رود خرده‌فروشی در بازارچه یزدان ایجاد شود تا سبب ترغیب تجار افغانی شود زیرا راه نجات تجارت استان خرده‌فروشی مرزی است و در حوزه بازارچه مرزی شرایط خوبی در این شهرستان مهیا است. استاندار در سفر به زیرکوه با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندهان مرزبانی، انتظامی و نظامی بخش های مختلف از مرز یزدان بازدید کرد و مشکلات و خواسته ها را مورد ارزیابی قرار داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*