قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: نیرو و پزشک متخصص بیمارستان سرایان تأمین می شود

قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
نیرو و پزشک متخصص بیمارستان سرایان تأمین می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای تأمین نیرو و پزشک متخصص بیمارستان امام علی(ع) سرایان قول مساعد داد. دکتر قائمی در سفر به سرایان و در دیدار با فرماندار این شهرستان از پیگیری برای ارتقای بیمارستان امام علی (ع) خبر داد و گفت: در سند درمان ۱۴۰۴، جمعیت شهرستان سرایان ۴۰ هزار نفر پیش بینی شده و مراکز درمانی این شهرستان دست کم ۸۰ تخت نیاز دارد که لازم است برای ارتقای بیمارستان سرایان به ۶۴ تختخوابی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد. وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و افزود: احداث اورژانس ۱۱۵ روستای کریمو، مرکز جامع خدمات سلامت روستای بغداده ومرکزجامع خدمات سلامت دوست آباد از اقدامات بسیار خوبی بود که در این شهرستان انجام شده است. وی ادامه داد: سرایان با کمبود پزشک متخصص (رادیولوژی، اطفال و تجهیزات تخصصی بخش قلب بیمارستان) مواجه است و تلاش می شود در طول هفته یک الی دو روز متخصص سونوگرافی در شهرستان حضور داشته باشد .

سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات بهداشتی در نوروز
شهروندان می توانند شکایات خورد را در ایام نوروز به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند. دکتر مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آغاز برنامه سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، مسافران نوروزی و ایمنی آب و موادغذایی از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه درسطح استان خبر داد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع وفروش موادغذایی، اماکن عمومی، بین راهی وپمپ بنزین ها،استخرها ومراکز آموزشی،ترمینال ها،پارک ها ،مراکز تفریحی و توریستی، کارگاه ها و کارخانجات، دستفروشی موادغذایی،و … شکایات خود را از طریق سامانه ثبت شکایات بهداشتی ۱۹۰ از ساعت ۸ لغایت ۲۰ مطرح و پیگیری کنند.

جابجایی ۲ میلیون مسافر در استان
طی ۱۱ ماهه اول سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۸۳۸ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان جابجا شده‌اند.«گرجی» سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از ۶۱۳ هزار مسافر به استان وارد و ۷۱۶ هزار مسافر از استان خارج و همچنین بیش از۱۱۲۲ هزار مسافر درون استان جابجا شده‌اند و بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط به مرکز استان، با تعداد مسافر بیش از۷۸۱ هزار نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان بشرویه با تعداد۲۲ هزار نفر بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*