بیرجند قطب تحقیقات گیاهان دارویی کشور می شود پذیرایی ازرئیس جهاد دانشگاهی کشور با شکلات عناب

دیروز در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات گیاهان دارویی استان از شکلات عناب رونمایی و با همین شکلات از رئیس جهاد دانشگاهی کشور پذیرایی شد . رئیس جهاد دانشگاهی کشور در این مراسم گفت: قول می دهیم مرکز تحقیقات گیاهان دارویی خراسان جنوبی را به یک قطب معتبر در سطح ملی و بین المللی تبدیل کنیم.
سید حمیدرضا طیبی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی جهاد دانشگاهی الگوسازی توانمندی ها در کشور برای توسعه علمی و فناورانه و تجاری سازی ایده ها به عنوان زیرساخت توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه برای توسعه الگوسازی خود همه ساختارهای جهاد دانشگاهی بر اساس نیازهای ملی و مزیت های استانی باید حتما کارهای شاخص علمی منجر به تجاری سازی داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی در حوزه گیاهان دارویی به نام است مرکز تحقیقاتی در این زمینه پیش بینی شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات یا قطب علم و فناوری به معنای این است که همه کارهای علمی آن به روز باشد تا مرکز بتواند تحقیقات خود را در سطح ملی و بین المللی شاخص انجام دهد، گفت: خوشبختانه مرحله اولیه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی خراسان جنوبی افتتاح شده و می تواند قطب علمی و فناورانه در استان باشد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کانی های فلزی و غیرفلزی فناوری های خوبی را به دست آورده ایم، افزود: در همه دنیا اصلی ترین کار را انجام کار علمی و فناورانه و تجاری سازی می دانند و از کاربرد آن به شدت استقبال می کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه یکی از زمینه های جدی فعالیت در جهاد دانشگاهی گیاهان دارویی است، عنوان کرد: گیاه دارویی باید اهلی سازی و به روش علمی تکثیرسازی و کشت شود و بعد از آن ها تولید گیاهان دارویی صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های اهلی سازی و کشت علمی باید در دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی فراهم شود، بیان کرد: یقینا یکی از اقدامات جدی که در دستور کار داریم بحث صادرات است اما قدم اول برای صادرات تولید خوب و با کیفیت است تا بتواند استانداردهای وزارت بهداشت را به دست آورد.
جلال الدین صادقی ایده پروژه دهکده گیاهان دارویی را که توسط مهندس پویان، محقق گیاهان دارویی و استاد دانشکده کشاورزی بیرجند مطرح شده را در کشور بی رقیب دانست و افزود: این دهکده ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم را فراهم کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این پروژه طی سال های ۹۵ تا ۹۹ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید، افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است که تاکنون دو میلیارد تومان از منابع داخلی جهاد هزینه شده است.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی از بدو تأسیس خدمات فراوانی را انجام داده است و خوشبختانه در برخی از حوزه ها بی نظیر عمل کرده است.
حجت الاسلام عبادی ادامه داد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قطعا پشتیبان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خواهیم بود چراکه این دهکده می تواند به کشاوزران در راستای مقابله با خشکسالی کمک کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*