اخبار کوتاه استان/گشایش بازارچه خیریه در بیرجند

۴۵ گلزار شهدا ساماندهی نشد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در کارگروه ساماندهی گلزا شهدا گفت: از ۴۶۴ گلزار شهدای خراسان جنوبی ۳۰ گلزار ساماندهی نشده و ۱۵ مورد هم به علت کمبود اعتبار ناتمام مانده است.حجت الاسلام عزیزی افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای استان از سال ۹۵ تاکنون، ۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان مصوب شده که حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

بارش های پراکنده در راه است
رضا برهانی کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال بارش‌های پراکنده در استان وجود دارد، گفت: امروز دمای هوای استان افزایش چهار درجه‌ای را خواهد داشت.

گشایش بازارچه خیریه در بیرجند
بازارچه خیریه با عنوان نوروز و لبخند در بیرجند با هدف کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گشایش یافت. بازارچه خیریه نوروز و لبخند از دیروز تا ۱۸ اسفند، عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در خیابان شهدا، شهدای یک پلاک ۴۷ به روی علاقمندان دایر است.

پی گیری استاندارد سازی مدارس شاهد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت اموزش و پرورش در حاشیه همایش کارشناسان و مدیران مدارس شاهد خراسان جنوبی گفت: استاندارد سازی مدارس شاهد در قالب بحث ایجاد سبک منسجم در این مدارس پیگیری به علاوه به دنبال این هستیم تا همه مدارس شاهد به سمت این جریان حرکت کنند.

بلاتکلیفی شهرداری درح
داداشی نیاکی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: حدود یک و نیم ماه قبل وزیر کشور با صدور ابلاغیه ای با تبدیل شدن روستای درح به شهر موافقت کرد که باید بلافاصله شورای درح شهردار را تعیین می کرد. اما هنوز اعضای شورا گزینه ای را معرفی نکرده اند.

۶۲ نهال آلوده به آفت در بشرویه قطع شد
حسین سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت ۶۲ اصله نهال انجیر به دلیل آلودگی به آفت در شهرستان بشرویه معدوم شد . شناسایی این نهال ها زنگ خطری برای باغداران است که باید به موقع کشف و سوزانده شود.

۵ هزار هکتار اراضی بیابانی احیا شد
علیرضا نصرآبادی میرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از احیای ۴ هزار و ۹۶۹ هکتار از عرصه های بیابانی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد. خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است.

اخبار کوتاه
*نمایشگاه «ساکنان عرش» با موضوع حکومت اسلامی از صدر اسلام تا به امروز به همت فعالان مسجدالحسین جوادیه بیرجند گشایش یافت.
*رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ۹۴ درصد بهره برداران بخش کشاورزی تحصیلات دانشگاهی ندارند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*