تجمع جرثقیل داران مقابل استانداری

روز گذشته مالکان جرثقیل بیرجند جلوی در استانداری تجمع کرده و خواهان روشن شدن تکلیفشان بودند. یکی از تجمع کنندگان در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی گفت: یک ماهی است برای دریافت سهمیه سوخت خودروهایمان دچار مشکل شده و ماه گذشته فقط ۳۰۰ لیتر سوخت دریافت کردیم و سهمیه این ماه هم کلا قطع شده است. او ادامه داد: در اینجا جمع شده ایم تا بلکه مسئولان استانداری با اختیاراتی که دارند مشکل ما را برطرف کنند. یکی دیگر از آن ها گفت: ما از سال ۶۰ زیرمجموعه اتحادیه ماشین های سنگین و جرثقیل داران هستیم ولی اکنون گفته اند باید برای دریافت سوخت در سایت ثبت نام و پروانه فعالیت خود را از شهرداری دریافت کنیم. این یعنی زیرمجموعه ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری دیزلی شویم و کلی هزینه پرداخت کنیم و حتی شرط دیگری گذاشته اند منوط بر اینکه باید بارنامه بگیریم در حالی که ما جرثقیل داران کلا باربر نیستیم.
جرثقیل داران مجوز از شهرداری بگیرند
رئیس اتحادیه لودردار و کمپرسی شهر بیرجند هم در این زمینه گفت: مالکان چرثقیل ها در بیرجند عضو این اتحادیه هستند و برخی از آنها از سال ۶۱ مجوز فعالیت دارند اما حالا باید بر اساس مصوبه جدید، دوباره با پرداخت مبالغی، مجوز فعالیت از شهرداری بگیرند. نجات اضافه کرد: بر اساس اطلاع رسانی ماه های گذشته، اگر مالکان چرثقیل ها در سامانه شهرداری نام نویسی نکنند بتدریج سهمیه سوختشان کم و سپس به طور کامل قطع خواهد شد.
برخی از جرثقیل داران غیرفعال سهمیه می گیرند
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هم اظهار کرد: سهمیه سوخت این وسایل از کشور تأمین می شود. اختری تاکید کرد که این موضوع به دلیل این است که برخی از آنها پیمایشی ندارند و با این کار وزارت خواسته است تا بانک اطلاعات جامعی از جرثقیل داران فعال داشته باشد و ساماندهی لازم فراهم شود. وی متذکر شد که برخی از این جرثقیل داران محدودیت پیمایش دارند و یا کلا غیرفعال هستند ولی بازهم سهمیه سوخت دریافت می کنند و با ثبت نام در این سامانه این موضوع ساماندهی و رفع می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*