انتقادهای فرمانداربیرجند از نابسامانی ورودی های شهر و وعده های عمل نشده ۴ نمره منفی در ستاد سفرهای نوروزی

محقق نشدن قول مساعد شهردار سابق بیرجند برای احداث بازارچه دائمی در ورودی شهر ، نامناسب بودن ورودی بیرجند از سمت فرودگاه ، وضعیت غیر قابل قبول باغ شوکت آباد ، بی سلیقگی در پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان های مرکز استان و….. از جمله انتقادهایی بودند که روز گذشته فرماندار بیرجند در اولین جلسه ستاد اجرایی سفرهای نوروزی شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد .
ناصری با انتقاد از عملیاتی نشدن قول شهردار سابق بیرجند برای استقرار بازارچه دائمی صنایع دستی در کنار پلیس راه بیرجند در سال گذشته از شهرداری خواست در تحقق این مساله همکاری لازم را داشته باشد . وی هم چنین از حضورنیافتن مدیران دستگاه های عضو در این کمیته انتقاد کرد و خواستار حضور نماینده ثابت دستگاه ها در جلسات شد و افزود: مرکز استان حوزه عملیاتی ۷۰ تا ۸۰ درصد فعالیت هاست بنابراین باید مدیران اهتمام بیشتری برای شرکت در جلسات داشته باشند . وی ورودی شهر بیرجند از سمت فرودگاه را در شان مرکز استان ندانست و خواستار تهیه طرح و کار ساختاری در این زمینه شد و بیان کرد: جلسه ای با حضور شهرداری، راهداری و اداره راه برگزار و در این زمینه تصمیم گیری شود .
وی هم چنین از وضعیت نامناسب باغ شوکت آباد که سیما و منظر خوبی ندارد انتقاد کرد و افزود: بیلبوردهای داخل شهر با هماهنگی شهرداری در ایام نوروز طوری طراحی شوند که با ایام نوروز تناسب داشته باشند.
ناصری هم چنین در این جلسه به بی سلیقگی برخی از بیمارستان های مرکز استان در پذیرش بیماران اورژانسی اشاره کرد و ادامه داد: طی نامه هایی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستار رسیدگی به موضوع شده ایم.
در بسته شوکت آباد به روی گردشگران
معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز در ادامه از کم کاری دستگاه های فرهنگی در برنامه های ایام نوروز انتقاد کرد و گفت: باغ و عمارت شوکت آباد که در تملک اداره اوقاف است وضعیت خوبی ندارد و در طول سال های گذشته نیز با وجود اینکه این مساله بارها در جلسات استانی هم مطرح شده هیچ تاثیری نداشته که در این زمینه باید فکری اندیشیده شود.
ورودی های بیرجند زیبنده مرکز استان نیست
مرتضی عربی با اشاره به بسته بودن درب باغ شوکت آباد به روی گردشگران و مسافران افزود: مصوبات کارگروه های استانی نیز در بازگشایی این مشکل موثر نبوده و نیاز است یکبار برای همیشه این گره باز شود.
وی ورودی های شهر بیرجند را زیبنده مرکز استان ندانست و خواستار برگزاری جلسه ای با حضور دستگاه های متولی در این زمینه شد.
وی هم چنین از وضعیت نامناسب مساجد بین راهی انتقاد و خواستار رسیدگی به موضوع شد و بیان داشت: بیلبوردهای داخل شهر باید متناسب با ایام نوروز طراحی شوند و از آثار تاریخی و جاذبه های فرهنگی در آنها استفاده شود .
تزریق ۳۰۰ میلیون تومان به پروژه های ناتمام
حسن علی فولادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ماهه این مجموعه پرداخت و گفت: در این مدت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به پروژه های ناتمام بخش گردشگری تزریق شد.
شروع طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند
فرمانده پلیس راه شهرستان بیرجند نیز از شروع طرح نوروزی پلیس از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۷ خبر داد و گفت: انتظار می رود در ایام نوروز تمامی پروژه های راه سازی و ایمن سازی متوقف و به مساجد بین راهی رسیدگی بیشتری شود چرا که نارضایتی های زیادی در این زمینه وجود دارد .
آماده سازی ۳ پارک برای اسکان مسافران
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز از آماده سازی سه پارک ثامن،خانواده و آزادی برای اسکان مسافران در ایام نوروز خبر داد و گفت: عملیات پاکسازی شهر و آماده سازی برای مسافران بصورت رسمی از ۱۰ اسفند ماه آغار می شود. ۱۴ مدرسه هم برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
خانزاد با بیان اینکه از ۱۰ اسفند ماه اجازه حفاری به هیچ دستگاهی در سطح شهر داده نمی شود ، افزود: پایانه مسافربری نیز برای اقامت اضطراری و در موقع بحران به مدت ۲۴ ساعت آماده سازی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*