مراسم روز۹ دی در استان خراسان جنوبی برگزار شد ۹ دی روز ماندگار تاریخ

مراسم ۹ دی، روز ماندگار تاریخ پرشورتر از سال قبل در استان برگزار شد. هشتمین سالگرد حماسه یوم ا… ۹ دی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران و روسای دستگاههای اجرایی و با حضور پرشور خانواده معظم شهدا،‌ جانبازان و مردم همیشه در صحنه شهرستان بیرجند در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.
مسئول روابط عموی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخنران این مراسم بود، گفت: بزرگداشت ۹ دی روز تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور است که امسال بیش از سال های گذشته و پرشور تر برگزار شد.سردار شریف با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی کشور مورد تهدید دشمنان بوده، افزود: همانطور که ۸ سال دفاع مقدس، سکوی پرشی برای افزایش توان نظامی و دفاعی کشور شد، هم اکنون هم تهدیدهای دشمن را به فرصتی برای اقتدار ایران تبدیل خواهیم کرد. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی حرف نو را وارد منطقه و حتی جهان کرد و افرادی که از گفتمان کمونیستی و غربی خسته شده بودند به دنبال گفتمان جدیدی بودند و امروز سخنان، گفتار و رفتار امام خمینی(ره) در سراسر جهان منتشر می شود. سردار شریف با بیان اینکه امام خمینی (ره) هوشمندانه ملت ایران را در آن مقطع تاریخی هدایت کردند، عنوان کرد: امام خمینی(ره) نهادهایی را در بین مردم تعبیه کرد که ما الان بعد از ۳۹ سال قدر این ها را می‌دانیم نهادی مثل بسیج، سپاه پاسداران ، ارتش جمهوری اسلامی و سایر نهادهای انقلابی اسلامی به دستور امام خمینی(ره) در کشور شکل گرفت و ملت ایران با راهنمایی امام خمینی (ره) در مقابل عراق بدون امکانات نظامی به پیروزی رسید.مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات سال ۸۸ بیان کرد: آشوب های دوران انتخابات سال ۸۸ ، بحث تقلب در انتخابات و شعارهای ضد انقلابی آن دوران باعث شد که ۹ دی به وجود بیاید و مردم در ۹ دی سال ۸۸ خشم خود را در مقابل فتنه گران و شعارهای ضد انقلابی نشان داده و وارد میدان شدند و برای همیشه چراغ فتنه را خاموش کردند. به گفته وی در ایام فتنه رهبر انقلاب بارها هشدار دادند که بحث تقلب در انتخابات و آشوب های فتنه گران از خارج هدایت می‌شود اما کمتر کسی به این هشدارها توجه کرد و از آغاز آشوب فتنه گران تا حماسه ۹ دی هشت ماه طول کشید که اگر به هشدارها توجه می‌شد حماسه بصیرت زودتر از این به وقوع می‌پیوست.وی با تاکید براینکه درس های زیادی در حماسه ۹ دی نهفته است، عنوان کرد: ۹ دی ملت و کشور ایران را برای سال های متمادی بیمه کرده و کسانی که صادقانه و با نیت پاک از امام و رهبر امت پیروی کنند سرنوشت آنها خاری دشمنان را در پی خواهد داشت.
سردار شریف با تاکید براینکه توطئه های دشمن هر بار رنگ جدید، رهبر جدید و سخنرانی جدیدی دارد، گفت: مهم این است که مردم راه را گم نکنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نا کارآمدی نظام است، عنوان کرد: خوشبختانه کشور امروز رتبه اول امنیت را به برکت رهبری، فرهنگ دینی و جوانان انقلابی دارد.
سردار شریف با تاکید براینکه ما منکر نارسایی هایی مانند گرانی و بیکاری که در کشور وجود دارد نیستیم، گفت: کشور و انقلاب سه مولفه قدرت دارد؛ فرهنگ دینی، اهل بیت و تعالیم قرآنی وپیامبر (ص) مولفه اول آن است.
وی رهبری و روحانیت آگاه را دومین مولفه قدرت در ایران دانست و گفت: توده مردم با گرایشات مختلف مولفه سوم قدرت در انقلاب اسلامی هستند.
گفتنی است در پایان این اجتماع بزرگ راهپیمایی گرامیداشت حماسه ۹ دی از محل مسجد امام حسین(علیه السلام) بیرجند به سمت خیابان شهید تیمور پور تا میدان قدس انجام شد و مردم با سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا – مرگ بر فتنه گر- ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده» باری دیگر انزجار خود را از سردمداران استکبار جهانی و حمایت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه اعلام کردند. در پایان بیانیه ۹ دی قرائت شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*