در جلسه گروه تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان مطرح شد: اراضی پادگان تنفس گاه شهر شود

جلسه گروه تخصصی شهرسازی نظام مهندسی ساختمان استان سه شنبه شب گذشته با حضور اعضای گروه و تعدادی از شهرسازان عضو نظام مهندسی برگزار شد. رئیس گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد نتایج برگزاری این جلسه به خبرنگار ما گفت: در این جلسه علاوه بر بررسی و تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص برخی از مسائل مربوط به شهرسازی موضوع فضای سبز و اشجار اراضی پادگان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهندس مهدی رونقی افزود: در این جلسه بر حفظ اشجار موجود که بخشی از هویت شهری بیرجند می باشند تاکید و اعضا خواستار پیگیری و نظارت جدی دستگاه های ذی ربط در این خصوص شدند.
وی ادامه داد: هم چنین در این جلسه از اقدام بجا و به موقع دستگاه قضایی مبنی بر کاشت دو برابری اشجار خشک شده و یا قطع شده در اراضی مذکور قدردانی شد چرا که موجب دلگرمی کارشناسان فنی و مردم و دلسوزان مسائل شهری شده است.
رونقی اذعان داشت: در ادامه جلسه متخصصین شهرسازی استان در حوزه نظام مهندسی خواستار برنامه ریزی اصولی مبتنی بر رعایت فضای سبز قدیمی موجود و تقویت آن و ایجاد بخشی از فضای سبز مذکور بعنوان تنفس گاه هسته و بافت مرکزی شهر شدند که می تواند در شرایط بحران و زلزله احتمالی نیز نقش قابل توجهی در ایجاد یک نقطه مناسب و ایمن برای اسکان و ارائه خدمات به شهروندان داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*