تاکید امامان جمعه استان بر حفظ وحدت

امامان جمعه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، تاکید کردند: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند.
امام جمعه موقت بیرجند:
توطئه استکبار در جهان اسلام مشهود است
امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز توطئه استکباریان و در راس آنها آمریکا در جای جای جهان اسلام مشهود است و برای مقابله با این دست اندازی ها وحدت مسلمانان الزامی است.به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: تضعیف دین و دیانت مسلمانان در دستور کار استکباریان قرار گرفته که تنها مسیر رسیدن به آن تفرقه است.وی گفت: امروز برادران اهل تسنن و تشیع وظیفه دارند مقابل کفار زمانه ایستادگی کنند تا آنها با به راه انداختن گروه های داعش گونه نتوانند رخنه در دیانت مسلمانان کنند.وی تاکید کرد: بیداری جهان اسلام در سال های گذشته ریشه اسرائیل را متزلزل کرد و مسلمانان نباید بگذارند استکباریان به عنوان بزرگترین دشمنان مسلمین با ایجاد تفرقه وحدت آنها را مخدوش کنند.
امام جمعه بشرویه:
میلاد پیامبر اکرم(ص) نماد وحدت و همدلی است
امام جمعه شهرستان بشرویه ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: میلاد پیامبر اکرم(ص) نماد وحدت وهمدلی در تمامی سرزمین ها است و همه امت های شیعه و سنی این هفته را جشن می گیرند. حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین افزود: وجود حضرت محمد(ص), برکت است و اسوه و الگوی همه مؤمنان در زمینه های مبارزه با شرک,کمک به مظلوم و موارد خاص الهی است. وی بیان داشت: همه ما بندگان خداوند تعالی هستیم و برای ما الگو و راهنما فرستاده است که کامل ترین راهنمای ما, وجود و شخصیت پیامیر معظم اسلام حضرت محمد(ص) است.
امام جمعه سربیشه:
مسئولان بیشتر به معلولان توجه کنند
امام جمعه شهرستان سربیشه در جمع نمازگزاران گفت: اگر امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب عزتمندیم به این خاطر است که دستمان جلوی بیگانه دراز نبوده و هر وقت دست به سوی استکبار دراز کردیم ضربه خورده ایم. حجت الاسلام والمسلمین سنجری با اشاره به روز جهانی معلولان افزود: معلولان نیاز به کمکی بیش از این دارند. وی با اشاره به روز مجلس گفت: یکی از افتخارات ما امروز این است که نمایندگان ما از قشر درد آشنای مردم و تحصیلکرده هستند. وی خاطرنشان کرد: هرکجا که مسئولان در کنار نمایندگان بوده اند زمینه حل مشکلات فراهم شده و یکی از وظایف مهم مجلس استکبار ستیزی و رسیدگی به حال محرومان است.
امام جمعه نهبندان:
باید وحدت حفظ شود چرا که دشمن
از وحدت می ترسد
امام جمعه نهبندان در جمع نمازگزاران این شهرستان با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق (ع) به فلسفه نامگذاری این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی اهل سنت ۲ ربیع الاول را ولادت پیامبر و اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول را ولادت پیامبر دانسته و این به دلیل درست ثبت نشدن تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام است. حجت الاسلام والمسلمین خزاعی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این تبدیل به یک نقطه قوت گردید و یک هفته جشن و سرور با نام هفته وحدت در بین شیعه و سنی برگزار می شود و خیرات و برکات بسیار فراوانی دارد. امام جمعه نهبندان گفت: جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی برای شکست دادن دشمن که تفرقه افکنی بین مذاهب را در پیش گرفته است، باید وحدت خود را حفظ کرده و تاکید بر انجام مشترکات داشته باشند چرا که خدای واحد، پیامبر، قبله و کتاب واحد آموزه های مشترک جامعه اسلامی هستند.امام جمعه نهبندان بااشاره به اینکه باید اهمیت وحدت را بدانیم، اظهار کرد:باید وحدت حفظ شود چرا که دشمن از وحدت می ترسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*