اصرار مسئولان استان بر انکار گفته های نماینده مردم درباره اعتبار ۱۰۵ میلیاردی معاون استاندار پرونده اعتبار سرگردان را بست

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی پرونده اعتبارات سرگردان استان را که چندی پیش در کارگروه تخصصی اشتغال استان توسط نماینده مردم در مجلس مطرح شد را بست. دکتر امیر حسنخانی در این جلسه از مدیران اقتصادی استان خواست سرنوشت ۲۰ درصد کمک های فنی و اعتباری را که از سرفصل اعتبارات تملک و دارایی استان در سال جاری کسر شده و قرار بوده برای زیرساخت های اشتغال در مناطق مختلف هزینه شود را مشخص کنند .معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز چندی پیش در پاسخ به خبرنگار ما در مورد سرنوشت این اعتبارات عنوان کرده بود که بخش اعظم ۲۰ درصد کمک های فنی اعتباری در قالب اسناد خزانه اختصاص یافته و پول نقدی در کار نبوده است.بی بی عصمت سرفرازی از دستور استاندار به بانک ها برای بررسی نحوه استفاده از اسناد خزانه سخن گفته و میزان این اعتبار را ۱۰۵ میلیارد تومان عنوان کرده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی که توزیع تمامی اعتبارات استان از زیر دستش می گذرد در گفت وگوی قبلی با امروز خراسان جنوبی پاسخ درستی در مورد سرنوشت این اعتبارات نداد و گفت: در کمیته برنامه ریزی استان تمامی اعتبارات تعیین تکلیف می شوند و اعتبار سرگردانی وجود ندارد.
اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی
نه کمک های فنی اعتباری ؟!
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در مصاحبه روز گذشته اش با خبرنگار ما می گوید: عنوان این اعتبارات کمک های فنی و اعتباری نیست اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان است.فرهادی ادامه می دهد : کمک های فنی و اعتباری کمک هایی است که از سرفصل اعتبارات تملک شهرستان ها کنار گذاشته شده که این اعتبار و سرفصل هزینه کرد آن در اختیار فرمانداران قرار گرفته و از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان ها آن هم در صورت نیاز کنار گذاشته شده است .
از اسناد خزانه نمی توان برای کمک های
فنی اعتباری استفاده کرد
وی ادامه داد: قرار است بخش عمده اعتبارات دیگری که از آن بعنوان اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی یاد می شود برای تامین زیرساخت هایی مانند آب، برق و گاز در شهرک های صنعتی یا صنایع بزرگ استان و بخشی نیز درقالب کمک های فنی و اعتباری هزینه شود. وی با بیان اینکه بخش زیادی از این اعتبار در قالب اسناد خزانه خواهد بود و از این اسناد نمی توان برای کمک های فنی اعتباری مورد نیاز هزینه کرد، افزود: معمولا بانک ها اسناد خزانه را نمی پذیرند.
لیست پروژه های اولویت دار برای اعتبار ۱۰۵ میلیاردی
معاون استاندار رقم این اعتبارات را ۱۰۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در زمان استاندار سابق پروژه های اولویت دار را برای بهره مندی از این اعتبارات مشخص کردیم که بعد از جابجایی استاندار دوباره این لیست برای تایید نهایی در اختیار عالی ترین مقام دولت در استان قرار گرفت.فرهادی با اشاره به اینکه این لیست به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تایید نهایی ارسال شده و ما منتظر ابلاغ پروژه ها و اعتبارات هستیم، ادامه داد: این ابلاغ دست استان نیست و باید منتظر ماند تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی لیست نهایی را اعلام کند.
در توزیع این اعتبارات سهم خواهی
شهرستان ها مطرح نیست
وی تصریح کرد: در این اعتبارات بحث سهم خواهی شهرستان ها مطرح نیست بلکه بر اساس اولویت های استان این اعتبارات توزیع می شود بطور مثال برای توسعه پایانه میل ۷۸ دیگر بحث شهرستانی مطرح نیست بلکه حیثیت کشور باید لحاظ شود و یا اینکه در برخی از نواحی صنعتی دولت موظف است زیرساخت ها را تامین کند.
وی با بیان اینکه هنوز برای این اعتبارات نقدینگی وارد استان نشده، گفت: لیست پروژه های اولویت دار بعد از ابلاغ نهایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*